Field force 9

• Topicstarter Topicstarter jacques
  • Startdatum Startdatum
J

jacques

Guest
Weet iemand of je een Futaba field force 9 met een leraar/leerling kabel aan een field force 8 kan koppelen :?:

Das een goeie vraag dat wil ik ook graag weten :-)

Ik heb zelf een FF8 en een skysport en de bijbehorende kabel,maar als ik nu de FF 8 met een FF9 wil verbinden kan ik gewoon een verloopstekkertje aanschaffen???

Groeten,
Marcel

Uiteraard is de FF9 met elke andere Futaba zender te combineren, dus ook met een FF8. Als de winkelier niet weet welke verloopkabel(s) er nodig zijn, kan de vertegenwoordiger of de servicedienst de benodigde gegevens verstrekken. Een functionaris van de firma Robbe heeft namelijk vorig jaar een lijst samengesteld van alle mogelijke zendercombinaties met de daarbij behorende kabels, verloopstekers en bestelnummers.

Hallo Marcel,

Ik heb een leerling/leraar kabel gekocht met 2 FF9 stekkers aan beide kanten. Deze heb ik gedeeld in een stuk van 10cm en van 190cm. Die van 10cm heb ik voorzien van een 3,5mm female, zodat ik hem op mijn RC-Joystick interface aan kan sluiten.

Aan het 190cm stuk heb ik een oude Futaba stekker (FF8) gemaakt en deze kabel gebruik ik nu als leerling/leraar kabel. Werkt perfect!

Voor info en foto's zie ook:
http://www.stack.nl/~coen/RC-forum/viewtopic.php?t=212

Ik heb dus ook van Olivier's site gebruik gemaakt.

Succes,
Emile :wink:

ik heb zon standaard kabel aangeschaft van ff9 plug naar de futaba din plug.
gaat prima.

Hallo
Een functionaris van de firma Robbe heeft namelijk vorig jaar een lijst samengesteld van alle mogelijke zendercombinaties met de daarbij behorende kabels, verloopstekers en bestelnummers.

Corrien, heb je daar meer info over? Of verwijzing naar die info? Voor m'n website, weet je wel.
Met dank,
Olivier

Olivier,

Volgens opgave van Robbe is de lijst in pdf-formaat op de faq-server geplaatst (zelf nog niet opgezocht). Als deze daar niet te vinden is s.v.p.via een pb'tje je e-mail adres, zodat ik de lijst kan toesturen (zes A-viertjes).

Volgens deze lijst:
FF9 als leraarzender: trainerkabel F1592 : leerlingzenders Skysport 4, FF-6, FF-7, FF-8, PCM1024 9Z, FC18 V1 en V2(met leraar-leerling module 1, FC18V3Plus met leraar-leerling module 3), FC28, V1 t/m V3.
Voor combinaties met andere zenders is een andere kabel nodig.

Funtionsuebergabe: Gesamt, Einzelfunktion, Linkfunktion.
Bij de bijzonderheden: bij deze zender is geen "intelligente" leerlingzender nodig, als de Link-functie geactiveerd is, worden de op de leraarzender ingestelde mixfuncties gebruikt, ook als de leerlingzender actief is. Het is dus voldoende om een Skysport 4 als leerlingzender te gebruiken om bijvoorbeeld heli-lessen te geven.

Olivier,

Graag gedaan, jammer dat ze (nog) geen Engelstalige versie hebben gemaakt...
Als dit overzicht in TX2TX wordt opgenomen, scheelt dat mij weer diverse telefoontjes :wink:

Back