Fieseler storch.

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Ik ken de oude niet omdat ik met moki vlieg maar de kwaliteit en afwerking is zonder meer goed te noemen,voor het geld

Ik heb de 7/70 maar ik hoe hem in de gaten
Ik heb ook nog 3 origineele seidel 7/70 motoren
Maar dat verschil zie je duidelijk

Er waren problemen met somige 7/70 motoren
OA elke vlucht kleppen stellen
vast lopende klepstoters
nokenas schijf waar de nokken van weg slaan
Maar dat is dus niet bij alle motoren

Dus ik hoop een goede te hebbnen

Ik heb ook nog 3 echte duitse seidel 7/70 motoren
daarvan word gezecht dat ze veel beter zijn dan de ums motoren

ik heb en moki 250 daarvan werd gezegd dat een cilinder zomaar afbreekt:cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:

Dickie,
ik heb een vraagje aan je wat betreft de ums 35cc radiaal(jij hebt naar mijn idee er meer verstand van dan ik)
Na iets meer dan 6 ltr brandstof er doorheen gedraait te hebben heb ik vandaag met de Blackburn Monoplane met deze motor gevlogen!
Nou draai ik nog steeds een 18x6 prop ermee maar er kan volgens de gegevens een 18x8 prop mee gedraaid worden!
Dit i.v.m de trekkracht voor de Blackburn omdat het motortje nu eigenlijk bijna volgas moet blijven draaien!

Zou ik deze al erop kunnen zetten of is dat nog te vroeg om het motortje met deze prop te belasten(zeker met dit warme weer)!
Sorry voor deze off topic vraag maar ik hoop dat je me dit niet kwalijk neemt!

Mvgr Hans

Robke,
ik moet de sensoren er nog op aanbrengen maar de temp sensor is geen probleem om die zo te plaatsen!
Alleen wat is de beste plek bij een stermotor waar de sensor geplaatst wordt.
Op het carterdeksel,op de bovenste cilinder achterop?

Losse meetapparatuur heb ik niet!

Ik heb geen echte ervaring in dit soort motoren dus daarom de vraag!
Eén ding weet ik zeker en dat is dat een stermotor een hele andere inloop periode heeft dan de gewone 1 cilinder motoren!
Ook is het zo dat hoe meer litertjes je erdoor heen jaagt des te beter en krachtiger de motor wordt(althans van horen zeggen van de mensen die met dit soort motoren vliegen).

Mvgr Hans

Hallo Hans die van mij heeft nog niet gelopen maar hij gaat aan een prop 18X8 toerental loopt terug geeft ook niet ik ben niet gelukkig met hoge toerentallen de meeste slijtage heb je bij hoge toerentallen deze prop maat staat ook op de lijst van UMS 2 BLATT: 17x8 17x10 17x12 18x8.

volgens de test parameters menz 18x6
slow speed rpm 1900 t/min
high speed rpm 6900 t/min
warming up running time 25 min
Hans ik heb de Blackburn opgezocht deze kist hoort de motor met een laag toerental te draaien meer schaal en leuker om te zien en te horen

Een voorbeeld: de Moki 250 van mij draait een prop van 32x18 rond tussen de 4200 en 4400 toeren,hij is ook begrenst op max 6000t/m electronisch, niet voor niets, dus het mooie geluid komt ook door lagere toeren tallen en de ringuitlaat
En vergeet niet het is een 4 takt met stoterstangen deze hebben een hekel aan hoge toeren tallen.

GR
Dick

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben ook nog maar een beginner op het gebied van stermotoren
Ik moet dus ook vertrouwen op de oude garde zoals dickie

De seidels draaien ook graag max 6000 toeren. 7000 is naar mijn mening veel te veel. Zorg er voor dat je op de grond zo tussen de 5600-6000 rpm zit.

De zoon van Gijs vroeg al eens of die de Feiseler mocht afbouwen deze lag al heel lang in de hoek, ik heb er mee ingestemd,mits hij wel zijn huiswerk goed blijft doen.
Dit zijn de eerste foto,s van Andre Floor.​
Hopelijk stuurd hij foto,s van de vorderingen ik bemoei mij er niet mee.
Ik zorg er wel voor dat de materialen aangevoerd worden, wat ondertussen ook gebeurd is.

full

full

full

In het nieuwe blad van de DMFV staat een groot scale bericht over de FS .

Bij interesse wil ik die wel sturen .
Geef dan maar een gil.

Mvg Johan

Hallo Johan heb ik liggen Andre wilde hem al meenemen: mag ,maar moet hem zelf eerst lezen dan kan die hem krijgen ik ben zelf lid van de DMFV,
in ieder geval bedankt voor het aanbod.
:cool:
Gr
Dick

Andre heeft weer wat foto,s gestuurd.

full

full

full

Back