Fieseler Storch

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Hondafan, 25 sep 2016.

  1. Hondafan

    Hondafan

    Lid geworden:
    3 jul 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Zwalm (Oost Vlaanderen)
    Ik ben verliefd :p
    Op wat ben ik verliefd (inderdaad op wat en niet op wie): het vliegtuig de Fieseler Storch

    Ik ben al enkele dagen hevige research aan het doen over dit toestel waardoor de rest op de achtergrond verdwijnt :p (lees de dagen zijn veel te kort om alles in 1 keer te doen :p )
    Nu, er heeft blijkbaar ooit een rc model van bestaan, echter is deze nergens meer te verkrijgen.
    Dus als ik er zo eentje wil, dan is er maar 1 optie, build it from scratch...

    Daar zit natuurlijk het grote probleem, ik ken daar niets van.
    Ik heb plannen gevonden, maar die zijn voor mij chinees, die bouwplannen van zulke toestellen ik krijg er kop nog staart aan.

    Dus bij deze de vraag aan de bouwers onder jullie: hoe, wat, ......

    Is niet de bedoeling dat ik er morgen al een gebouwd en werkend model van heb staan, overmorgen is ook goed :p
    Nee, ff serieus, ik ga beginnen met een Multiplex Fun Cub om te leren vliegen, maar daarna zou ik toch de Fiesler Willen kunnen gebruiken eens dat deftig gaat, laat ons dus zeggen dat ik makkelijk minstens een jaartje tijd heb om deze te bouwen.

    Ohja, het is trouwens de bedoeling dat het een electro toestel wordt daar ze in de club waar ik ga gaan niet met benzinemotoren mogen vliegen.

    Dit onderwerp zal dus ook niet dagelijks / wekelijks updates krijgen over de bouw ervan, deze bouw is een tussendoortje om het zo te noemen.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  2. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.867
    Locatie:
    Hulshout België
    Héél soms kan je nog wel één van het spijtig genoeg :( ter ziele gegaan Belgische Svenson vinden , maar zal niet goedkoop zijn .
    Gelukkig voor mij heb ik er nog ééntje :D

    004.JPG

    Groeten Jef
     
    Hondafan vindt dit leuk.
  3. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Niet mooi hoor Jef.
    De mensen zo laten watertanden.
    Toch mooi he die oude kistjes.

    Johan.
     
    Cnn en jef vinden dit leuk.
  4. Hondafan

    Hondafan

    Lid geworden:
    3 jul 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Zwalm (Oost Vlaanderen)
    sommige mensen hebben alle geluk he :p
     
  5. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.867
    Locatie:
    Hulshout België
    De Fieseler Storch vind ik zelf ook een prachtig schaalmodel , maar als je nog geen bouwervaring hebt en moeilijkheden ondervindt met het lezen van de plannen
    zou ik je toch aanraden om eerst ervaring op te doen via een een balsa bouwdoos waarbij je de bouwhandleiding kan volgen en zodoende inzicht krijgt in de bouw van een model .
    Zelf ben ik een liefhebber van "vintage" modellen , daarom deze link maar er zijn er nog wel te vinden http://www.benbucklevintage.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1_4&products_id=16

    Groeten Jef
     
  6. Hondafan

    Hondafan

    Lid geworden:
    3 jul 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Zwalm (Oost Vlaanderen)
    ik hou ook enorm van die vintage modellen, daarom dat de Fieseler samen met de Vicomte toestellen zijn die ik heel graag zou hebben
    Nu de Vicomte zou ik normaalgezien binnenkort hebben voor een zeer mooi prijsje
    Dus dan rest me nog de Fieseler te pakken te krijgen he
     
  7. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.741
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
  8. pierreke

    pierreke

    Lid geworden:
    26 okt 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maastricht
  9. Dickie

    Dickie Guest

    strutter vindt dit leuk.
  10. Hondafan

    Hondafan

    Lid geworden:
    3 jul 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Zwalm (Oost Vlaanderen)
    zien er heel mooi uit, maar ik ken niets van Duits :(
     
  11. robbedoes

    robbedoes Guest

  12. Eddy geboers

    Eddy geboers

    Lid geworden:
    24 sep 2021
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Aarschot
     
  13. Eddy geboers

    Eddy geboers

    Lid geworden:
    24 sep 2021
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Aarschot
    Graag informatie over de fiesler storch ,ik heb de bouwdoos van 1.6 meter ,nu zie ik dat hij maar 1.6 tot 1.8 kg mag wegen ,maar de mijne weegt 2.3 kg alles er in, is dit normaal en zou ik hier kunnen mee vliegen.?
    Graag een reactie van iemand.
    Eddy
     
  14. H.J.Hof

    H.J.Hof

    Lid geworden:
    30 okt 2021
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Hoogeveen
    Dat gaat vast goedkomen, ik heb er een gebouwd met 1,60 meter wingspan en die weegt ongeveer 2 Kg. en die vliegt prima.
    Het hangt er wel vanaf wat voor aandrijflijn je gebruikt, dus een motor met genoeg vermogen en eventueel een 4s lipo dan gaat het vast lukken.
    Succes.
     

Deel Deze Pagina