Fietsbel meetgegevens

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Een goede gelijkstroom amperetang kost een hoop geld.

Doordat je meter een relatief hoge weerstand heeft valt er over deze (inwendige) weerstand relatief veel spanning. Deze spanning ben je dus kwijt, en je houd netto minder spanning over op de regelaar....en dus netto minder vermogen.(minder toeren bij gelijke prop). NIet doen dus.

Probeer een shunt, weinig moeite...veel plezier :) !

Groet !

Franck

oki, shunt zal ik gaan proberen.

@toine,
Die gascurve had ik ook gemerkt ja. Met mijn knuppeltje in het midden staat ie al volgas. Jammergenoeg heb ik (nog) geen compuzender...

@theo,
Irritant hè, als je eigenlijk 2x hetzelfde doet en dat het de 2e keer pas werkt! Zelfde als dat iemand doodleuk zegt van: moet je er ff en klap op geven of opnieuw aansluiten. En ja hoor, hij werkt weer! Gek wordt je ervan.
Enige wat ik kan bedenken is dat je per ongeluk (lijkt mij) een drupje soldeer had gemorst en zo ergens een sluitinkje had gemaakt die die 3 ampere trok. Maar goed, volgens mij kan jij prima solderen, dus dat lijkt me dan ook weer sterk.

Ik ben niet zon motor wizz, maar ik zal wat dingetjes opnoemen. Kan et zijn dat als je de motor 1 tikje geeft (naar et volgende magneet punt), dattie dan wel weer die 3 amp maakt omdat de regelaar em weer naar et volgende rustpunt probeerd te trekken? Nogmaals, ik roep maar wat hoor. :P Dus niet grommen als et nergens op slaat. ;)

Nee freak, alles alweer geprobeerd, maar kan het probleem niet meer reproduceren. Het enigste dat ik mij kan indenken dat er door een slechte soldering tussen motor en regelaar teveel weerstand of iets in die trend is waardoor er veel meer stroom moet lopen om iets aan te sturen. Alleen vind ik het dan weer raar dat de motor ondanks dat alles toch goed loopt.

Back