fietsbel variant(KMS) bij hobbyin

Net het hobbyin krantje binnen gekregen.
Zie ik dat ze een nieuwe fietsbel variant hebben, met het merk KMS erboven
:|
Ze lijken wel erg veel op elkaar, maar ze komen denk ik wel van een andere fabrikant, er zijn namelijk veel verschillende types:
74, 76, 75, 58 grams varianten.
opgegeven rendement is 80-85% :( ik ben bang dat deze motoren dan nooit gaan halen....

Met 2mm goudcontacten(waarom 2mm, als de standaard 3,5mm is???) en propsaver voor € 28,25
Regelaar(zijn er trouwens wel anders uit dan ELE) 10A € 35,25
18A € 42,35

Persoonlijk vind ik dit niet zo'n mooie ontwikkeling.
Zo is het wel heel duidelijk dat je veel goedkoper uit bent op internet dan via de ouderwetse winkel.

Overigens nog niet te zien op de site van hobbyin

Daarom gun ik de lokale quartel ook geen lucht. :P Die is vergeleken met internet shoppen gewoon kijhard teduur. Echt overal mee.

Op internet wordt gewoon harder geconcurreerd met prijzen, zo blijkt.

Op internet geen huisverstingkosten, personeel en vaak ook zwart verkocht (geen belastingen afgedragen), enz enz...
Maar het opzetten EN vooral het bijhouden van een site blijkt vaak dan ook weer een te lastige opgave.

Veel winkels bestaan al een tig tal jaar, moet ik nog zien bij div internet shops.

[zeepkist]Als een winkel je bevalt dan koop je daar en anders niet, maar AUB zeuren over waar je niet koopt.
Een winkel is nooit te duur. Ze mogen vragen wat ze willen. Als ze dan niets verkopen is dat hun probleem.
Bovendien gaat het hier om een ander product, dus kan je de prijs niet vergelijken.[/zeepkist]

Met "KMS brushless" in google vind je wat info.
Bijv:
http://www.hobbypeople.net/mfr/kms01.asp

De verschillende motoren hebben allemaal andere rpm/V. Aanduiding naar gewicht is een beetje onzinnig. De juiste aanduideling is 31/08, 31/09, 31/12. Alleen de lichte 31/21 is afwijkend.

Ik vind het uiteraard logisch dat een winkel een stukkie duurder mag zijn. Je krijgt ook wat meer service. En je kan dingen ook even vast houden ed.

Maar als je eenmaal weet wat je moet kopen, wordt dat voordeel toch wel een stuk kleiner natuurlijk.

Maarja, dit is toch wel een groot percentage.....

Ik had trouwens niks gelezen/gevonden van kv. Anders had ik dat wel vermeld.

Het salaris van personeel in een winkel loopt ook door als er even niets verkocht wordt. Het personeel in een internetwinkel kan efficiënter werken, duimen draaien komt daar niet voor: orders verzamelen, afwerken, op de post, naar huis.

PR kosten zijn ook lekker makkelijk, gooi een emailtje de deur uit en dat is dan et krantje. Ze hoeven vaak ook geen grote voorraad aan te houden, dat scheelt ook al gauw een boel in kosten.

En dat "even kunnen vasthouden" zit er denk ik ook vaak niet in hoor, want als je ergens om een model vraagt, moet je een week wachten en weer terug komen.

Bovendien moet je bij een echte winkel je auto nog kwijt kunnen, en als er weer eens iemand uitgebreid een verhaal staat te vertellen kun je nogmaals een euro in de automaat gaan proppen. Een hoop kosten en gedoe dus als je al weet wat je wil kopen. Je klikt een paar keer, frommeld wat met je paypal, en et wordt je meestal al na 3 dagen in je handen gedrukt.

Ik zou zeggen, houd de inbox in de gaten van MBa. ;)

Laten we niet over winkels gaan beginnen.
Het gaat hier ook nog over hobbyin, en dus geen quartel.
Een ieder koopt waar hij of zei dat wil.
Het ging hier geloof ik meer om het product als ik het goed begreep.

ron van sommeren zei:
Het salaris van personeel in een winkel loopt ook door als er even niets verkocht wordt. Het personeel in een internetwinkel kan efficiënter werken, duimen draaien komt daar niet voor: orders verzamelen, afwerken, op de post, naar huis.

Veel traditionele winkels hebben tevens een webwinkel, het is logisch dat de prijzen in beide zaken niet mag verschillen.
De uitspraak van ron van sommeren dat het personeel van een (exclusieve) webwinkel efficiënter kan werken is niet helemaal volledig.

Efficiënt werken betekend bij deze webwinkels 9 van de 10 keer geen personeel, alleen maar de eigenaar/winkelier die overdag naar z'n baas kan om z'n boterham te verdienen om daarna in z'n vrije tijd z'n ordertjes te verwerken waarvan hij vaak het meeste niet in voorraad heeft en waar hij tevens bijna niets aan hoeft te verdienen omdat deze inkomsten voor hem een leuk (zwart) extraatje zijn.

Groeten,

Marcel.

Sorry... :offtopic:

Michiel, die motoren lijken me zo zwaar? Zijn dat wel DE fietsbellen? Ik geloof namenlijk dat de zilvere variant de 45 gram amper haalt.

sorry dat dit draadje richting internetwinkels ging :oops: , mijn schuld.

@freak: Ik heb ze nog nooit in mijn handen gehad, alleen in het hobbyinkrantje gezien. De voorkant lijkt hetzelfde, alleen lijkt de rotor wat langer, maar dat kan ook te maken hebben, omdat die foto juist een zwaarder type was :wink:
Zelfde "ophanging" lijkt wel, ook weer een lange as.

Die van mij 45. Maar dan wel zonder die plastic zooi, aluminium voetje, en een korte as. Maarja, dan pas issie gebruiksklaar vind ik. :P

Hoi,
Deze motoren had ik inderdaad al op internet gezien.
Ik denk dat het fietsbellen zijn met een nieuwe gesloten achterkant. Een fabrikant kan natuurlijk motoren inkopen en zelf een achterkant erbij maken. Motor blijft in basis hetzelfde. Al is de massa weer hoger. De verschillende types waren al op de markt.. Zoek maar eens naar de fietsbel die we gewend zijn. Daar zijn ook 5 of 6 types in.

Ben benieuwd of ze echt anders zijn.

Groeten Vincent

Zijn er ook KLEINERE types fietsbel (zowel prijs als afmetingen/gewicht)? :P Ik zoek nog iets leuks voor mijn kleine racertje.

Even een vraagje tussendoor, heb net een fietsbel gekocht, alleen als ik hem aansluit en laat lopen krijg ik geen zuiver zoem geluid zoals bij andere brushles motoren maar een geluid alsof er iets aan loopt of schuurt.
verder als ik hem op 8,4 volt onbelast 10 seconden laat lopen ( volle snelheid of niet) dan is het voetje gloeiend heet ( ding waarmee hij vast zit)
alles is koud , spoeltjes, as, bel, draadjes, regelaar. maar de voet is niet vast te houden!
Is dit normaal? :?
Of is er iets aan de hand met mijn fietsbel?

Hoi,
Mijn ervaring is ook dat als je een brushless onbelast laat lopen hij veel heter word dan dat je hem normaal belast. Probeer hem maar eens met een prop.
Zelf heb ik nu ook dat hij een beetje een vreemd geluid maakt. Voor ik hem uit elkaar heb gehad was dat niet zo.

Het kan wel zijn dat er een magneet los ligt. Dat had Wiebe laatst namelijk met zijn zilveren fietsbel.

Groeten Vincent

Back