Roel van Essen
Forum veteraan
Waarom, moeten mensen elkaar nou altijd afvallen op zo'n forum?
Omdat dit topic gaat over iets wat de modelvliegerij in een uiterst bedenkelijk daglicht plaatst. Vliegen boven een grote groep mensen is gewoon keihard verboden. En waarom? Omdat het stom is. Oerstom. Er hoeft maar iets mis te gaan en het apparaat waar deze meneer mee filmt dondert omlaag in de menigte. Het directe gevolg zou wel eens een rode kleur kunnen hebben, het indirecte gevolg een nóg negatievere attitude t.o.v. modelvliegen dan nu al het geval is en als gevolg daarvan strengere regelgeving waar alle modelvliegers last van gaan krijgen. Jij ook.
"Wildvliegen" wordt sinds een paar jaar toegestaan en mensen maken daar graag gebruik van. Jij ook.
Als dit soort cowboys uit het filmpje ongevallen veroorzaken, is het met het wildvliegen snel afgelopen.
Joepie, je bent 1:1 zweefvlieger. Dan weet jij als geen ander dat er bepaalde regels zijn waar je je aan dient te houden. Als modelvlieger, maar ook als zweefvlieger. Doe je dat niet, kun je je 1:1 zweefbrevet meteen in de schredder deponeren. RC-clublid of niet: sommige dingen kun je niet maken.Haha, ik hoef niet aan mijn vliegvaardigheid te twijfelen, ik ben al 10 jaar lid van de knvvl bij de zweefvlieg afdeling,. Het gaat me ook niet om de moeilijkheid en om de kostten,. Het gaat er gewoon om, dat als je op een open veld staat je zo vrij bent als een vogel, geen gezeur met andere kisten in de lucht, geen verplichtingen,. Vrijheid, dat is waar vliegen toch ook op berust, zo vrij als een vogel zal ik maar zeggen.
NelisGast - Niels Buikstra
Dáár ging dit topic over.
Overigens, over het "elkaar afvallen op een forum": Je doet zelf ook een leuke duit in het zakje...
NelisGast zei:Zijn jullie niet helemaal goed in de bovenkamer?