Filmen boven menigte, Appelpop in Tiel

Waarom, moeten mensen elkaar nou altijd afvallen op zo'n forum?

Omdat dit topic gaat over iets wat de modelvliegerij in een uiterst bedenkelijk daglicht plaatst. Vliegen boven een grote groep mensen is gewoon keihard verboden. En waarom? Omdat het stom is. Oerstom. Er hoeft maar iets mis te gaan en het apparaat waar deze meneer mee filmt dondert omlaag in de menigte. Het directe gevolg zou wel eens een rode kleur kunnen hebben, het indirecte gevolg een nóg negatievere attitude t.o.v. modelvliegen dan nu al het geval is en als gevolg daarvan strengere regelgeving waar alle modelvliegers last van gaan krijgen. Jij ook.
"Wildvliegen" wordt sinds een paar jaar toegestaan en mensen maken daar graag gebruik van. Jij ook.
Als dit soort cowboys uit het filmpje ongevallen veroorzaken, is het met het wildvliegen snel afgelopen.

Haha, ik hoef niet aan mijn vliegvaardigheid te twijfelen, ik ben al 10 jaar lid van de knvvl bij de zweefvlieg afdeling,. Het gaat me ook niet om de moeilijkheid en om de kostten,. Het gaat er gewoon om, dat als je op een open veld staat je zo vrij bent als een vogel, geen gezeur met andere kisten in de lucht, geen verplichtingen,. Vrijheid, dat is waar vliegen toch ook op berust, zo vrij als een vogel zal ik maar zeggen.

NelisGast - Niels Buikstra
Joepie, je bent 1:1 zweefvlieger. Dan weet jij als geen ander dat er bepaalde regels zijn waar je je aan dient te houden. Als modelvlieger, maar ook als zweefvlieger. Doe je dat niet, kun je je 1:1 zweefbrevet meteen in de schredder deponeren. RC-clublid of niet: sommige dingen kun je niet maken.
Dáár ging dit topic over.

Overigens, over het "elkaar afvallen op een forum": Je doet zelf ook een leuke duit in het zakje...
NelisGast zei:
Zijn jullie niet helemaal goed in de bovenkamer?

Een filmpje zonder enige tekst lokt reacties uit, lijkt op trollen. Vind ik ook geen goede zaak Ron. Plaats dan iets met informatieve waarde en niet een stom filmpje waarvan iedereen hier weet dat het niet mag, waar ik er duizenden van kan vinden.

Je filmpjes bereiken hier niet de juiste mensen, dan moet je het nieuws opzoeken zoals Hart van Nederland of zo.

Waarom, .....Dikke onzin, dat club verhaal. Mij krijg je niet bij een club,

Ik ben blij dat er een club bij ons in de buurt is. De gezelligheid met de meeste clubgenoten wil ik niet missen. Een beetje pispraat en natuurlijk keihard lachen als er een plat gaat. Sowieso vind ik er alleen geen klap aan. De club betekend voor mij veel meer dan alleen vliegen.

Ron, en als je daarom verzoekt gaat hij maar meteen dicht? Misschien dan eerst bedenken of je het wel zal plaatsen. Een forum is er niet voor om een bericht te plaatsen en vervolgens meteen weer op slot te zetten.

Het soort topics wat je dan opent en verzoekt om te sluiten, zal ik in het vervolg dan maar meteen verwijderen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje moe wordt van die berichten. Ze voegen niets toe aan ons technisch forum. Zoals gezegd, iedereen hier weet dat het niet mag. Het lokt alleen maar discussies uit die inmiddels over meerdere topics wordt "uitgevochten".

Beter dit soort filmpjes uploaden naar de politie, ik zou niet graag mijn "drone" boven zo`n menigte hangen. Geheid dat er een dode valt als dat ding omlaag dondert. Anderzijds begrijp ik Ron wel, gewoon laten zien wat er momenteel gebeurt maar helaas krijg je er alleen maar vervelende discussies door.

Ron, en als je daarom verzoekt gaat hij maar meteen dicht?...
Ik verzoek dan om mijn draadje te sluiten omdat ik zo langzamerhand dood- en dood-moe word van de troll-beschuldiging. Als een door mij gestart draadje meteen op slot gaat, kan ik ook niet de intentie hebben om te trollen. Iedereen blij, simpeler kan ik het niet maken. Ik heb ook geen zin om mij te telkens verantwoorden. En zoals bij alle andere draadjes, mensen zijn niet verplicht te openen, titel is doorgaans duidelijk genoeg. Gewoon doorlopen dan naar andere draadjes.
Ik post slechte RC PR, ongelukken, domheid, (on)veiligheid en doden hier al jaar sinds jaar en dag, ik zoek ze niet op, kom ze tegen, ook bij andere takken van modelvliegen. Idem grappige, goede, interessante dingen/filmpjes, doorgaans ook zonder commentaar mijnerzijds. En toevallig zijn er nu twee modelvliegtakken die meer van dat soort gebeurtenissen genereren.

Laatst bewerkt:
Het zal best Ron maar de plaat blijft wel erg lang hangen op hetzelfde punt. Het wordt er allemaal niet gezelliger op, dat moet jij toch ook inzien?

Zoals gezegd, een forum is om te discussiëren en niet om meteen maar draadjes te sluiten.

Een draadje openen om het gelijk maar weer te sluiten is niets meer dan het opdringen van je boodschap/dictaat.
Niet bepaald overeenkomstig de gedachte van een forum.

@ Ron,
(in je profiel heb je aangegeven geen pb's te willen/kunnen ontvangen)
Hoewel ik het betreur, en afwijs, hoe je telkens het verloop van discussies aanvult (of opstart) ; wil ik je ook zeggen dat ik waardering heb voor je goede bedoeling.

Een draadje openen om het gelijk maar weer te sluiten is niets meer dan het opdringen van je boodschap/dictaat. Niet bepaald overeenkomstig de gedachte van een forum.
Maar daarvoor moet je bij de mensen zijn die het woord trollen telkens in de discussie gooien.

... Hoewel ik het betreur, en afwijs, hoe je telkens het verloop van discussies aanvult (of opstart) ; wil ik je ook zeggen dat ik waardering heb voor je goede bedoeling.
Ik stel het zeer op prijs Erwin :)

Zoals gezegd, ik word schijtziek van die troll-beschuldigingen en ongezelligheid, daarom graag op mijn verzoek mijn draadjes sluiten, maar niet omdat ik dat nu zo graag wil, of zo mening wil opdringen. En als ik het goed begrepen heb, dring ik in dit draadje niemand een mening op, iedereen vind (vond) het filmpje te zot voor woorden. En ook hier draaien we rondjes die ver van het onderwerp staan.

Laatst bewerkt:
Maar daarvoor moet je bij de mensen zijn die het woord trollen telkens in de discussie gooien.

Ik hoef gelukkig helemaal bij niemand meer "te zijn". ;)

Ik denk dat de intentie tot trollen bij beide kampen nihil is.
"iedereen" staat te roepen, maar niemand luistert.
(luisteren is zoveel belangrijker dan spreken)

Volgens mij was er zoiets dat wanneer je iets op een ander zijn forum plaatst het forumbeheer er dan verantwoordelijk voor is.

Naast dat had je het kunnen weten dat er dergelijke discussies zouden optreden, dat is al gaande sinds FPV hier een plek op het forum kent en jij de start daarvan hebt mogen meemaken.

wat mij verbaast is dat als je in een schouwburg dingen boven mensen wilt verplaatsen je aan extreem hoge eisen moet voldoen. Oke dit zijn vaak ook zware voorwerpen maar toch. Boven mensen hijsen is klasse 3.

Kort gezegd houdt dat in:

-Veiligheids maatregelen uitgevoerd in 3 voud.

alles moet dus 3 voudig uitgevoerd worden.. breekt er 1 kabel, moeten er nog 2 over blijven.
stopt de motor, moeten er nog 2 over blijven.

elke kabel moet het volledige gewicht kunnen dragen + 75%.

als 1 van de 3 defect is moet de gehele installatie stil komen te staan.

in een quadcopter een 3 voudige veiligheid inbouwen is praktisch onmogelijk... maar feitelijk zou dat wel aan dezelfde eisen moeten voldoen.

Beter dit soort filmpjes uploaden naar de politie, ik zou niet graag mijn "drone" boven zo`n menigte hangen. Geheid dat er een dode valt als dat ding omlaag dondert. Anderzijds begrijp ik Ron wel, gewoon laten zien wat er momenteel gebeurt maar helaas krijg je er alleen maar vervelende discussies door.

Dan vraag ik mij toch wel af welke systemen onze politiedrones ingebouwd hebben om ongevallen te voorkomen want deze hangen bij massa-evenementen urenlang op 50-100m boven de mensenmassa...

En we zijn weer getuige van een compleet zinloos draadje.
Rampspoed en ellende.
Wie de TS is is niet moeilijk te raden.
Een draadje openen en daarna eisen dat het weer gesloten wordt omdat er steeds op dezelfde manier op zijn draadje gereageerd wordt.
Dat is natuurlijk niet te verwijten aan de TS maar aan diegenen die reageren.

Er is niets mis met mij maar met die honderden mensen die een hekel aan mij hebben wel.
Struisvogel gedoe.

Back