Filmpje Trex 600

En wat was de schade ?

Bij de tip van één blad een was de oppervlakte een beetje beschadigd, het andere blad had niks. Ik ben van plan ze gewoon weer te gebruiken als de rest hersteld is. Verder: één SF mixing arm gebroken (ving de klap van het blad op), bij de andere SF mixing arm was enkel de linkage naar de bladhouder stuk. De bladhouders liepen na de crash wat stroef, dus misschien is de feathering shaft krom (nieuwe besteld). De staartbuis is krom, de horizontal stabilizer fin was gebroken. En de canopy was een beetje beschadigd.

En natuurlijk waren de servo's(S3050) stuk:D(geintje). Maar ik vond deze "ruige landing" wel een goed moment om ze te upgraden naar JR8717's. Dus als iemand nog 3 x S3050 wil kopen....:cool:

Tim

Check je bladen goed.
Buig ze ook even door op je knie.
Als ze dat al niet kunnen houden gaan ze het zeker begeven in vlucht.

Nette auto's hoor (behalve de laatste)
Maar waarom draai je hem om?
Dat kost enorm veel energie en heeft risico's

Als je namelijk te weinig energie over houdt kun je met een sliding auto nog altijd het figuur (en je heli) redden.

Check je bladen goed.
Buig ze ook even door op je knie.
Als ze dat al niet kunnen houden gaan ze het zeker begeven in vlucht.

Nette auto's hoor (behalve de laatste)
Maar waarom draai je hem om?
Dat kost enorm veel energie en heeft risico's

Als je namelijk te weinig energie over houdt kun je met een sliding auto nog altijd het figuur (en je heli) redden.

Bedankt voor de tip, ik heb beide bladen even tegen de knie gehouden, ze voelen allebei nog hetzelfde en knapten niet (nou weet ik natuurlijk niet hoeveel kracht ik erop moet zetten...).

Dat omdraaien, tja... Ik vind het wel leuk, maar ik snap dat het risico's met zich meebrengt. Ik doe het omdat ik het pro's wel eens zie doen:D (meestal met een 90'er bedenk ik me, meer energie in de bladen...) en omdat het de staart ontziet bij de landing. Als ik namelijk straight-in probeer te landen, raakt de staart meestal als eerste de grond en krijgt dan een behoorlijke klap.

Tim de Boer

De autos zijn zeker heel netjes.
Ik zou ze alleen niet een paar keer per vlucht proberen.
Ik probeer ze zelden trouwens, gaat niet zo makkelijk met een 500 sized en een langzame softstart zonder terugweg ;).
Als je nu aanvliegt en probeert te eindigen in een kleine hover met de energie die je nog over hebt, dan raakt je staart de grond toch niet?
Ik gebruik ook de weinige crashes die ik heb meestal als excuus voor een upgrade :D.
Alhoewel er weinig zinnigs valt te upgraden aan mijn heli.

Dat omdraaien, tja... Ik vind het wel leuk, maar ik snap dat het risico's met zich meebrengt. Ik doe het omdat ik het pro's wel eens zie doen:D (meestal met een 90'er bedenk ik me, meer energie in de bladen...) en omdat het de staart ontziet bij de landing. Als ik namelijk straight-in probeer te landen, raakt de staart meestal als eerste de grond en krijgt dan een behoorlijke klap.
Tim de Boer

OK, dat is een skill.

Maar probeer je het dan aan te wennen om dit te doen met de torgue mee.
Je doet het nu tegen de torgue in en je hoort hem nu veel energie verliezen.
Nog een autorotation wijsheid.
Snelle pitchchanges kosten energie.
Het lijkt alsof je veel energie op bouwt met -10 auto's maar dit werkt averechts. Je moet dan snel van -10 naar 0 en hoger.
Hiermee verlies je meer energie dan je op bouwt.
Dus abrupt je staart draaien ook. Doe dit smooth.....

Wat is optimaal?
tussen -3 en -6.
Flaren tegen het einde (bouwt energie op van voorwaardse snelheid naar lift) en dan pas de stick omhoog halen terwijl je de heli level trekt.
Dan land je ook recht.
Probeer het maar op de sim.
Je merkt dat je meer over houdt.

Uitgebreide uitleg: http://www.rchelicopterweb.com/LearningToFly/LearningElements/AutoRotation.htm

Laatst bewerkt:
OK, dat is een skill.

Maar probeer je het dan aan te wennen om dit te doen met de torgue mee.
Je doet het nu tegen de torgue in en je hoort hem nu veel energie verliezen.
Nog een autorotation wijsheid.
Snelle pitchchanges kosten energie.
Het lijkt alsof je veel energie op bouwt met -10 auto's maar dit werkt averechts. Je moet dan snel van -10 naar 0 en hoger.
Hiermee verlies je meer energie dan je op bouwt.
Dus abrupt je staart draaien ook. Doe dit smooth.....

Wat is optimaal?
tussen -3 en -6.
Flaren tegen het einde (bouwt energie op van voorwaardse snelheid naar lift) en dan pas de stick omhoog halen terwijl je de heli level trekt.
Dan land je ook recht.
Probeer het maar op de sim.
Je merkt dat je meer over houdt.

Uitgebreide uitleg: Auto Rotation Landings

Bedankt voor de uitleg. Bij die draai heb ik inderdaad geen rekening gehouden met de torque, het was puur op gevoel, wat dus de tweede keer mis ging. Ik heb het in de sim zo vaak gedaan (geen wind, en minder realistish denk ik). Snelle pitchwisselingen ben ik me van bewust, alleen niet meer als ik in het veld sta, dan gaat alles op de "automatische piloot" en dus veel minder "relaxed" dan in de simulator.

Ook bedankt voor die link, ik ga het ff doorlezen.

En totdat de nieuwe onderdelen er zijn... -> terug naar de sim:cool:

Tim de Boer

Back