Filmpjes Parkzone Trojan T-28D update 28/07/2011 (ontmoeting met een echt vliegtuig)

Hier alles wel.
En daar?

Wij hebben hem geloof ik als PNP gekocht (kan ook zijn dat het een BNF was waar we de ontvanger uit hebben gehaald).

Leuk kissie en vliegt leuk. Je moet hem alleen niet vol up trekken als je inverted vlak boven de grond vliegt :lol:

Grt.
Berto.

Vanochtend voor de eerste keer gevlogen met de Trojan.
Ik heb er een zwaardere accu in gedaan (2200mAh) maar het lijkt alsof ie staartlastig is..
Bedoel, die accu kan er toch maar op 1 manier erin?
Of is die stock motor zo sterk dat ie met half gas evengoed alleen maar omhoog wilt?
Hand launch was easy, genoeg power.
Met gas er helemaal af komt ie (bij weinig wind) precies goed binnenglijden voor de landing.

Ik vlieg zelf met 2800mah erin en dan doet die het helemaal perfekt.
Maar ook met 2200mah is die niet staartlastig hoor.
Gewoon de lipo geheel naar voor schuiven en dan moet het goed gaan.
Anders eens goed kijken of je elevator wel goed staat en eventueel bijtrimmen.

Grts Dave

Ps: mijn trojan heeft vandaag toch ook weer 4 vluchten gehad met een temperatuur van om en bij de -8 graden celcius.
Elke vlucht ongeveer een minuut of 7 gevlogen met handschoenen aan :)

Mja ligt misschien ook een beetje aan mij. Ging een 2e keer vliegen, toen ging het beter. Moet alleen niet vergeten te sturen, vliegt heel anders dan die Easystar, maja, nog een paar keer en dan ben ik het weer gewend. Laaghangende zon was vervelend, voor de rest goed vliegweer.

Owja denk dat ik de timer ook op 7 min zet. Na 6 min ging er 800mAh in.

Je kan het gerust ook wel op 8 min zetten hoor.......als ik hoor dat je 6 min gevlogen hebt en er maar 800mah inging van de 2200 :) .

Ik vlieg nogal redelijk veel vol gas heel de tijd dus ik speel op safe met mijn 8 minuten.
Moest ik meer aan throttle control doen haal ik er met gemak zeker 10 a 11 minuten uit.

Grts Dave

Ik vlieg mij Trojan 12 minuten. Heb er 2200mah in, meestal gaat er dan iets van 1600mah in. Ik vlieg met deze niet zo hard, 50 tot 75% power. Motor en prop zijn origineel.
Eerst had ik vliegtijden van 18 minuten ingesteld maar dat ging een keer bijna fout. De LVC trat in, en in het grote kale veld staat 1 stammetje.... ik kan mijn lipo's in 14 minuten opladen 12 minuten is dus voldoende voor mij.

Heerlijk toestel om lekker mee te klooien trouwens...

Grtz, Frans

Waar vlieg jij Frans?

Bij Almere, op de bouwterreinen achter/naast/tussen Top-sport en de landbouwschool. Afslag Muziekwijk is het geloof ik
Hoop dat ze nog nix gaan bouwen daar, de infrastructuur ligt er al.
Perfecte landingsbanen in meerdere richtingen.
Anders op een stuk doodlopende dijk daar in de buurt

Ik zie dat je ook in Amsterdam woont, waar vlieg jij?

Grtz, Frans

Achter bij mij over de weilanden van Abcoude. Een landingsbaan met een sloot ernaast :-s
Als ik opstijg moet ik de sloot over om boven het weiland te kunnen vliegen. Geen grondstart mogelijkheden, alleen buiklandingen :-)

uhhmmm, mijn broer en ik vliegen ook omgeving Abcoude.
Ergens dit seizoen met watervliegtuig op het Abcoudermeer.
Als het je leuk lijkt kunnen we eens gedrieën het luchtruim vervuilen.

Grtz, frans

Sow,

geloof dat ik al een mand of 4 niet had gevlogen.
Geloof zelfs dat de Trojan met de nieuwe romp nog niet had gevlogen.

Maar het seizoen komt er weer aan en de drang om te vliegen werd alleen maar groter.
Maandag dus de T28 weer meegenomen en vanochtend op het vliegveld Hilversum maar weer een LiPootje leeg gevlogen.

Was errug tikkerig en fris maar wel weer lekker.

Maar een lekker eerste vluchtje van het jaar :yes: :roll:

Volgende keer eens de cam erop zetten.

Grt,
Berto.

Mooizo veel plezier gewenst dit seizoen dan :)

Wij zijn de gehele winter blijven doorvliegen op ons pleintje.
Lekker koud maar super vliegweer meestal.

Grts Dave

Tja, ik moet het altijd hebben van de woensdag middagen vanaf 16:00 dan mogen we pas op het veld.
Maar als het om 17:00 al donker is schiet het niet op om daar 1 uur heen en 1 uur terug voor te gaan rijden :nooo:

Maar ergens komende maand is het weer tot 19:00 vliegbaar dus dan gaan we weer van start met de echte kisten :yes: ;-)

Grt,
Berto.

Gisteren en vanmorgen heerlijk gevlogen op een strand in Frankrijk, leverde een mooie opname van een near-hit op.

[URL="
[/URL]

Grtz, Frans

Laatst bewerkt door een moderator:
Back