Filmpjes van mede-forummers?

ok, hier weer een filmpje van mij van afgelopen woensdagavond,....een van mn eerste flipjes.. :roll:
vlieg nou ongeveer 10 weken met de 450, daarvoor wat geklooit met een x-ufo en iets met een 04....
[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Een beetje een oud topic, maar toch wel leuk. Ik ben ongeveer aan m'n 15e lipo toe nu met de T-rex 450 SE, en ik ben voorzichtig side-in aan het hoveren. Dit filmpje is gemaakt in windkracht 2-3 ongeveer, een beetje een vlagerige wind in de tuin af en toe. Ik probeer side-in te hoveren en vooruit-achteruit tail-in. Sorry dat ik af en toe uit beeld vlieg, de DV-cam staat op een statief achter me. Misschien toch leuk om even te delen met jullie. M'n adrenaline shots werken wel verslavend, ik hoop alles heel te houden. Als je dit zo ziet vraag je je af hoe dat in @#$ naam mogelijk is ;) ->escape is duidelijk "tail-in" en dat redt me af en toe (pffffft.)

http://www.d-dig.nl/_d-dig/divers/t-rex_450-hover.wmv

(sorry, ik heb geen idee hoe ik 'm als 'embedded' file moet toevoegen, hij staat op mijn eigen server (dedicated in colocatie) dus downloaden moet snel gaan)

De video file is 55 Mb (wmw file, 720x675, het is in breedbeeld formaat). Het beste even 'koppeling opslaan als...' en dan openen met windows media player zou moeten werken. Het is 1 compleet lipo pack. Hoofdrotor draait op ong. 1900-2000 RPM, dit is ongeveer 12 minuten hoveren. Aan het einde hoor je duidelijk de RPM in elkaar zakken).

Startrex, ik zou niet zolang door blijven vliegen totdat die spanning
zover in elkaar zakt.... vlieg op timer (gebruikelijk 6 a 7 min......)

mvg, Z

bartjuuuhhh zei:
haal alsjeblieft dat kruis eraf en ga een groter veld opzoeken!!!

gaat lekker toch!

Kruis heb je idd niet meer nodig en de tuin is wel aan de kleine kant voor het vliegen :wink:

Idd beetje oud topic, maar hier dan mijn 6e ''vlucht'' met mijn Raptor 90SE. De Raptor is mijn eerste cp heli, dus dit is pas de 6e keer dat ik met een cp heli vlieg.

Het filmen is zoals te zien niet echt toppie gedaan :P maar wel goed genoeg:

http://media.putfile.com/6e-vlucht-Raptor-90SE

Mvg, Lammou.

Linke soep! (jup, zeg ik die zelf inverted vliegt op een klein veld midden in een woonwijk)

Vind 't nogal wat je eerste echte heli een raptor 90SE
Wie heeft je dat ding aangeraden? Sterker nog, wie betaald 'm?

Als geld geen part speelt neem dan eerst een CP elektro model erbij.
Leer daar eerst echt goed mee vliegen voor je die 90'er van de plank haalt.

Zag toch een aantal momenten dat 't bijna mis ging.

Groet,
Tjerk ;)

Lazerbeak zei:
Linke soep! (jup, zeg ik die zelf inverted vliegt op een klein veld midden in een woonwijk)

Vind 't nogal wat je eerste echte heli een raptor 90SE
Wie heeft je dat ding aangeraden? Sterker nog, wie betaald 'm?

Als geld geen part speelt neem dan eerst een CP elektro model erbij.
Leer daar eerst echt goed mee vliegen voor je die 90'er van de plank haalt.

Zag toch een aantal momenten dat 't bijna mis ging.

Groet,
Tjerk ;)

niemand heeft het aangeraden, ik heb hem zelf betaald. En geld speelt wel een factor, ik heb namelijk geen geld meer :P

ik vind het ook wel heel wat hoor, gelijk een r90se, maar hij is echt superstabiel en doet echt heel direct wat je van de heli vraagt.

niets ging niet mis, als ik plotseling naar beneden ging of in een andere richting ging dan deed ik dat allemaal express ;)

ik heb een t-rex 450, 600 gehad maar niet mee gevlogen. Ik had eerst een 450, toen wilde ik naar de 600 en toen wilde ik tog naar de r90SE

en hoger kan opzich niet en daarom houd ik deze heli ook als de heli waar ik nog een lange tijd mee ga vliegen. Het veldje is groot genoeg voor wat ik allemaal doe hoor :wink:

Mvg, Lammou.

MootJuhh zei:
niemand heeft het aangeraden, ik heb hem zelf betaald. En geld speelt wel een factor, ik heb namelijk geen geld meer :P

ik vind het ook wel heel wat hoor, gelijk een r90se, maar hij is echt superstabiel en doet echt heel direct wat je van de heli vraagt.

niets ging niet mis, als ik plotseling naar beneden ging of in een andere richting ging dan deed ik dat allemaal express ;)

ik heb een t-rex 450[/b], 600 gehad maar niet mee gevlogen. Ik had eerst een 450, toen wilde ik naar de 600 en toen wilde ik tog naar de r90SE

en hoger kan opzich niet en daarom houd ik deze heli ook als de heli waar ik nog een lange tijd mee ga vliegen. Het veldje is groot genoeg voor wat ik allemaal doe hoor :wink:

Mvg, Lammou.

Je bent 15 jaar en hebt al een Trex 450, een Trex 600, en nu een RAPTOR 90SE (!!!) op je palmares staan, alles zelf betaald?? Dan moet ik in mijn tijd wel erg lui zijn geweest :D

Als ik dat filmpje zie, ik vind het totaal onverantwoord. Als ik een mensen met zulke stemmetjes op een pleintje met een levensgevaarlijk beest van een brandstofhelicopter pogingen zie doen om te hooveren en terwijl nog lachen als ie wat te aggressief reageert... dan vraag ik me af hallo waar zijn de ouders? :?

Als je niet naar een vliegclub kan gaan wegens geen auto ofzo... raad ik je toch aan met die trex 450 te proberen vliegen, want wat je nu aan het doen bent is echt veel te gevaarlijk.

djorkaef zei:
MootJuhh zei:

ik heb een t-rex 450[/b], 600 gehad maar niet mee gevlogen. Ik had eerst een 450, toen wilde ik naar de 600 en toen wilde ik tog naar de r90SE

Mvg, Lammou.

Je bent 15 jaar en hebt al een Trex 450, een Trex 600, en nu een RAPTOR 90SE (!!!) op je palmares staan, alles zelf betaald?? Dan moet ik in mijn tijd wel erg lui zijn geweest :D

Als ik dat filmpje zie, ik vind het totaal onverantwoord. Als ik een 15 jarige op zulk een pleintje met een levensgevaarlijk beest van een brandstofhelicopter pogingen zie doen om te hooveren en terwijl nog lachen als ie wat te agressief reageert... dan vraag ik me af hallo waar zijn de ouders? :?

Ga met die helicopter naar een vliegclub ofzo (dat zal nogwel van het budget afkunnen zeker?) want dit is echt gevaarlijk en ik heb niet het gevoel dat je dat serieus genoeg neemt.

jah idd, ik heb al 2 heli's gehad voor deze heli. Alles zelf betaald jah, de t-rex 600 heb ik omgerolen tegen de 90se. Dus 450 gekocht, verkocht, met het geld een 600 gekocht en die weer omgerolen tegen een 90se.

Onverantwoord? Waarom? Het grasveldje is niet heeeel groot, maar wel groot genoeg voor wat ik met deze heli doe. Ik doe namelijk niet meer dan hooveren. Het is een levensgevaarlijke heli, i know. Het zijn geen pogingen, ik hoover namelijk al. Ik probeer nu naar voren, achter, rechts en links te gaan. Wie zegt dat ik lach als de heli wat te agressief reageert? De gene die filmt, lacht, niet ik. Me vader was derbij, m'n neefje filmde het. Me vader is er niet altijd bij moet ik zeggen.

Ik zou heeel graag lid willen worden van een vliegclub maar die is er niet echt in de buurt.

Mvg, Lammou.

Mooie heli MootJuhh!
We willen de topic niet verpesten, we zijn een beetje bezorgt en zien liever dat je hem leert echt mooi rond te vliegen op een groter veld.
Rondom Breda zijn er best veel clubs te vinden.
Gilze-rijen, Dongen, Tilburg...

EricW zei:
Mooie heli MootJuhh!
We willen de topic niet verpesten, we zijn een beetje bezorgt en zien liever dat je hem leert echt mooi rond te vliegen op een groter veld.
Rondom Breda zijn er best veel clubs te vinden.
Gilze-rijen, Dongen, Tilburg...

ja idd, buiten Breda wel, binnen niet

ik stel de bezorgdheid op prijs en zodra ik meer ga doen dan alleen hooveren ga ik naar een hele grote vlakte, wel wat verder van waar ik woon maar wel heeeel groot.

dus genoeg over mijn filmpje :P

Lammou,

Een Raptor 90 is inderdaad lekker groot en stabiel en daardoor ook geschikt om mee te lessen. Enigste nadeel is dat zo'n ding brandstof slurpt en dat de onderdelen duurder zijn dan een 30-er of 50-er. Bijv. een 90-er doet zo'n 10-12 min op 550 cc brandstof met een 30-er vlieg je daar 30-40 minuten op.
Verder moet je gaan leren om rustiger te sturen, ik ben bijna 100% zeker dat je de knuppel nu elke keer aantikt en dan loslaat, dit doen trouwens heel veel beginners.
Wat ook helpt is om je concentratie 100% bij de heli te houden, hierdoor ga je ook rustiger sturen. Zoek daarom een geschiktere plek om te vliegen, dan hoef je niet zo op te letten voor bomen, huizen, auto's en spellende buurkinderen. Die laatste waren ook al hoorbaar in de video en werden weggestuurd met de waarschuwing dat het gevaarlijk is (dus jij of je vader weet het wel).
De meest geschikte plek is natuurlijk een club, hier kun je meestal hulp en uitleg krijgen voor het leren vliegen met een heli.
Die club kan wel eens dichterbij zijn dan je denkt, informeer maar eens bij www.rc-heli-shop.nl zij vliegen bij een heli-only club in de buurt van Breda.

Rick

bartjuuuhhh zei:
haal alsjeblieft dat kruis eraf en ga een groter veld opzoeken!!!

gaat lekker toch!

Ik wil spot on en perfect horizontaal en beheerst kunnen landen, keer op keer, voor ik het kruis eraf haal. En ik wil minstens beide zijden kunnen vliegen, dus neus naar rechts, stukje naar rechts vliegen, halve slag draaien en neus naar links een stukje naar links. En nu oefen ik side in landen en starten, dat is nog behoorlijk lastig. Als dat allemaal goed gaat sloop ik het kruis eraf om brokken te voorkomen, maar evengoed leuk om te horen dat je vind dat het lekker gaat! Is echt wel een leuke opsteker voor me :wink: Zal het topic verder niet 'vervuilen' met reacties. Misschien post ik nog een filmpje met m'n side-in landing en start pogingen. Dat is behoorlijk moeilijk vind ik.

Rick NT zei:
Lammou,

Een Raptor 90 is inderdaad lekker groot en stabiel en daardoor ook geschikt om mee te lessen. Enigste nadeel is dat zo'n ding brandstof slurpt en dat de onderdelen duurder zijn dan een 30-er of 50-er. Bijv. een 90-er doet zo'n 10-12 min op 550 cc brandstof met een 30-er vlieg je daar 30-40 minuten op.
Verder moet je gaan leren om rustiger te sturen, ik ben bijna 100% zeker dat je de knuppel nu elke keer aantikt en dan loslaat, dit doen trouwens heel veel beginners.
Wat ook helpt is om je concentratie 100% bij de heli te houden, hierdoor ga je ook rustiger sturen. Zoek daarom een geschiktere plek om te vliegen, dan hoef je niet zo op te letten voor bomen, huizen, auto's en spellende buurkinderen. Die laatste waren ook al hoorbaar in de video en werden weggestuurd met de waarschuwing dat het gevaarlijk is (dus jij of je vader weet het wel).
De meest geschikte plek is natuurlijk een club, hier kun je meestal hulp en uitleg krijgen voor het leren vliegen met een heli.
Die club kan wel eens dichterbij zijn dan je denkt, informeer maar eens bij www.rc-heli-shop.nl zij vliegen bij een heli-only club in de buurt van Breda.

Rick

Rick, je hebt wel gelijk over dat slurpen. De tank is bij mij in 13 minuten leeg, ik vlieg wel heel mild natuurlijk.

ik hoefde echt niet op te letten op bomen, huizen, auto's. Het lijkt allemaal heel klein op het filmpje, maar in het echt is het wel wat groter. Ik vloog zonder op te letten op bomen ed. Want die zaten ver van waar ik de heli vloog.
De kinderen kwamen kijken en ik zei tegen hun dat ze achter mij moesten gaan staan. Wat ze ook hebben gedaan :wink:

Thx voor de club, ik zal contact opnemen met hen!

Lammou.

Zal ook nog eens een filmpje posten, weekje oud ofzo, eerste pogingkjes loop en roll met mini titan:

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back