filter tegen strepen/storing in je fpv beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die spoel op de foto, is dat een spoel met twee gescheiden wikkelingen die je nu doodleuk parallel hebt geschakeld? Zo ja, dan is het een common-mode spoel en heb je nu de werking ervan voor een LC filter wel aardig om zeep geholpen. Wikkel eens af die spoel en gooi er eens pakweg 20~30 wikkelingen éénaderig servodraad oid. omheen?

P.s. die schuur in de video, kan die aan beide kanten open? Zo ja, heb je vrij zicht aan beide kanten? Ziet eruit alsof daar prima doorheen te vliegen is met een FJ oid.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Voel me nu een enorme noob :p

Heb simpelweg een oude (defecte) computer voeding open getrokken en vond daar een 16v 2200uf elco en een willekeurige spoel...

Die schuur is met een quadcopter misschien doorheen te vliegen ;)
Kan aan achterkant niet open en heeft alleen vrij smalle deur aan de zijkant.

Naar de volgende meeting neem ik een oude partytent mee :D
Nu eerst even netjes een spoel maken :p

het is ook een ultra sander style filter

Nu een sander style filter en het gaat allemaal weer werken.

ok, tijd om wat op te biechten....
Ik had het filter ook gemaakt met weinig resultaat. Todat ik las dat Remi er altijd zoveel mogelijk wikkelingen op maakt.
Die van mij had er een stuk of 6 en nu meer dan 20.
Hoppa werken !!!

Tjerk,

Jou video lijkt veel op mijn beelden in het verleden. Die storing kwam bij mij wel eens voor als ik de antenne van de Vtx te dicht bij de regelaars heb zitten. Monteer deze eens op minstens de helft van de arm. dat scheeld gigantisch!

Daar kunnen nog wel wat wikkelingen extra bij, ik zie nog genoeg ringkernferriet. Meer is in dit geval beter, te veel kan geen kwaad.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Draad was op :(

Kan niet wachten dit morgen te proberen, ik zal iedereen op de hoogte houden :p

Tjerk,

Jou video lijkt veel op mijn beelden in het verleden. Die storing kwam bij mij wel eens voor als ik de antenne van de Vtx te dicht bij de regelaars heb zitten. Monteer deze eens op minstens de helft van de arm. dat scheeld gigantisch!

Bedankt voor de tip, maar over de armen lopen de ESC kabels, dus ik vrees dat het nog meer gaat storen.

Momenteel zit de zender bovenop de "cone" in het midden, ook ongeveer 7cm bij de esc's vandaan.

Probeer het eens.....? Even loshalen en met een stukje tape op de armen plakken.
Je weet nooit. Bij mij scheelde het enorm

Tjerk?

Ben wel benieuwd hoe e.e.a. heeft uitgepakt?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Tjerk?

Ben wel benieuwd hoe e.e.a. heeft uitgepakt?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Net nog even gevlogen:
Nog steeds niet zo best :(

Snap er geen hol van, zal zo eens wat foto's maken van mijn setup.

Misschien helpt het als ik de huidige 4x30A rctimer esc's vervang door 4x18A turnigy plush esc's en die heel dicht op de motoren zet, iemand daar ervaring mee? Volgens mij zijn de esc's die ik er nu op heb zitten een enorme overkill.

Mijn setup voor de quad:
http://www.rctimer.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=549&productname=
met
http://www.rctimer.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=528&productname=
motortjes worden een beetje lauw, maar niet echt warm tenzij ik er agressief mee vlieg of een te zware accu eronder hang

gelukkig heb ik ook http://www.rctimer.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=388&productname= dus straks eens kijken hoeveel amps het hele feest trekt

Laatst bewerkt door een moderator:
Even voor mijn info, vlieg je nu met één LiPo of twee? Hoeveel van die 2200uF/16V condensatoren heb je nog over? Soldeer er eens eentje over de LiPo die je motoren/ESC's van spanning voorziet?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Nog eentje, als ik de lijm er vanaf krab.

Kan ik die dan gewoon in de balancer kabel prikken (buitenste 2 draadjes)?

edit: in het filmpje vloog ik met één 2200mah 3s lipo

Laatst bewerkt:
Tjerk,

Dit probleem heb ik ook gehad. Ontstoren hielp niets. De oplossing zit in je camera. Op de print van de camera zit een klein kristalletje. Dat is een klein zilverkleurig buisje met aan 1 kant twee draadjes. Deze is alleen aan de draadjes vast gezet. Met een quadcopter heb je toch wat meer trillingen. Dit vindt het kristal niet leuk en raakt een beetje van slag.

oplossing: Lijm het kristal vast met wat epoxy op de print zodat hij niet meer kan trillen.

Gr. Jasper

Tjerk,

Dit probleem heb ik ook gehad. Ontstoren hielp niets. De oplossing zit in je camera. Op de print van de camera zit een klein kristalletje. Dat is een klein zilverkleurig buisje met aan 1 kant twee draadjes. Deze is alleen aan de draadjes vast gezet. Met een quadcopter heb je toch wat meer trillingen. Dit vindt het kristal niet leuk en raakt een beetje van slag.

oplossing: Lijm het kristal vast met wat epoxy op de print zodat hij niet meer kan trillen.

Gr. Jasper

Heb nu zender, cam, en alle stekkers geplamuurd met hete lijm. Geen verschil :(

Schiet eens wat foto's Tjerk, en teken even op een stuk papier het exacte aansluitschema en maak daar ook even een foto van, volgens mij heb je nog ergens een aardlus zitten. Emailen mag naar ssassen(at)immersionrc(dot)com.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Schiet eens wat foto's Tjerk, en teken even op een stuk papier het exacte aansluitschema en maak daar ook even een foto van, volgens mij heb je nog ergens een aardlus zitten. Emailen mag naar ssassen(at)immersionrc(dot)com.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Maar even een filmpje gemaakt, HD cam is kwijt dus oude compactcamera gebruikt:

Diezelfde oude compactcamera maakt nog wel goede foto's:
http://i.imgur.com/Pi8w8.jpg
http://i.imgur.com/xpXc0.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk, maar eerlijk gezegd verwachtte ik een accent en geen keurig ABN :D

Maar goed, even commentaar op de video, ik zie geen GND draad naar je filter? Waar heb je die aangesloten? Je moet echt vanaf je LiPo naar je filter met + en GND. Alles daarachter zit ALLEEN via het filter aangesloten, niet ergens anders, anders heb je zo een aardlus te pakken, dus + en GND lopen via het filter en niet ergens halverwege met een ander stuk draad weer terug, dus je houdt de retourstromen voor camera/Tx/etc. en de ESC's strikt gescheiden, het zijn twee aparte circuits, zo dus:

basic_fpv.jpg

Ook zijn de ESC draden naar de motor absurd lang, maar daarvan is de eventuele invloed makkelijk vast te stellen. Men neme een stuk tweeaderig kabel, pakweg 2m lang, netsnoer is prima. Soldeer dit aan je LiPo en aan de andere kant je LC filter/camera/OSD/Tx/etc. en nu even de motoren laten lopen (quad vasthouden natuurlijk) en kijken of je nog steeds strepen hebt. Zo ja, dan zijn het niet de ESC motordraden.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Die ground draad is inderdaad slecht zichtbaar, maar is er wel.
Camera focust niet tijdens filmen en belichting is niet optimaal.

edit:
jouw prachtige tekening door mij aangepast :D
2ks1x.jpg

Ik ga zo een paar servo verlengkabels pakken, en dan de hele setup op paar meter van de quadcopter zetten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back