Filters voor de Mavic Pro

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door PHTB, 1 mrt 2018.

  1. PHTB

    PHTB

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Nijmegen
    Wat zijn jullie ervaringen met filters voor de Mavic Pro. Er verschillende fabrikanten op de markt, hoe zijn de ervaringen daarmee ? Heb je de hele range nodig of kan je volstaan met enkele filters.
    Ben erg benieuwd naar jullie antwoord. Zelf ben ik amateur, geen prof, als het over foto's en video maken gaat.
    Groet Tom. ( PHTB)
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2018
  2. PHTB

    PHTB

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Nijmegen
    Vliegen jullie allemaal zonder filters ?
     
  3. RCmarc1995

    RCmarc1995

    Lid geworden:
    28 jan 2009
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Oudenbosch
    Ikzelf heb het setje van Taco RC, met de ND8, 16, 32 en UV filter. Tot nog toe heb ik 90% van de vluchten met het UV filter gevlogen, met de extra bescherming als achterliggende gedachte.
    Heb een paar keer geprobeerd om 'cinematic' filmpjes te schieten met een filter, ben er alleen nog steeds niet uit of het nou wel zoveel beter is dan bijvoorbeeld standaard 30fps op 2.7k of 4k...
    Ook kwam ik er naderhand achter dat mijn Mavic bij een lagere sluitertijd met filter (1/60 of 1/50) een sharpness moet hebben van +1 omdat alles enorm onscherp/blurry was, terwijl dit bij hogere sluitertijden weer -1 moet zijn om
    te voorkomen dat het te scherp wordt.
    Ik zie wel dat bij sommige video's waarin met hoge sluitertijden gefilmd wordt, dat bij langzaam ronddraaien oid het beeld er minder plezierig uit kan zien dan wanneer er een filter in zit. Het stottert meer voor het gevoel,
    met een filter met de juiste sluitertijd verloopt dit natuurlijker om naar te kijken.

    Ik ben ook geen prof, geniet vooral van het vliegen en rondkijken vanboven, filmpjes doe ik heel af en toe wat mee. Foto's vind ik vaak alweer leuker.
    Daarnaast ben ik vaak te lui om de filters er weer op te prutsen, settings weer aan te passen, hopen dat de kwaliteit maar weer goed is etc...
    Ik denk dat als je serieus geld wilt verdienen met hoge kwaliteit cinematic video's, filters een redelijke must zijn. Dit is natuurlijk persoonlijk, een ander vindt het weer veel leuker om met filters te spelen en het beste beeld eruit te persen.
    Voor de gewone huis-, tuin- en keukenfilmpjes vind ik de standaard kwaliteit meer dan voldoende.
     
  4. PHTB

    PHTB

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Nijmegen
    Als je diverse video's bekijkt voor het instellen van de camera/ video opnames, kan er heel wat ingesteld kan worden. Maar ja alles doen in de auto mode, geeft ook vaak niet het gewenste resultaat. Boek Drone video's maken van Wiebe de Jager gekocht, maar daar staan veel algemeenheden in. Uiteindelijk moet je hetzelf een beetje uitvogelen.
    Heb inmiddels wel UV filter en de ND filters van Polar Pro aangeschaft en ga dat volgende maand in Frankrijk uit proberen. Ik als amateur hoopte, wat tips van profi's te krijgen, maar dat viel erg tegen........
     

Deel Deze Pagina