Zo, nu even tijd om wat meer te schrijven.
Het was voor mijn gevoel echt een bliksem bezoek. Excuses hiervoor, ik weet dat het beter was geweest als ik rustig de hele dag mee had kunnen doen en ook s'avonds mee uit eten. Maar mede omdat ik mijn vriendin bij me had was dit niet mogelijk. Volgende keer doe ik dat anders, ook beter voor haar.
Dus toen we eindelijk een weg gevonden hadden naar het veld (dank aan Gerben) snel mijn kist in elkaar gezet en meteen vliegen. Net 5 seconde tijd om effe om me heen te kijken en gaan. Hoe ik het voor elkaar heb gekregen de meeste rakken te vliegen van iedereen in die eerste ronde weet ik echt niet, pure adrenaline denk ik dan maar. Of de Belgen hadden gewoon een beetje pech? Jammer dat ik met de landing voorbij vloog anders had ik die ronde gewonnen.
Moet wel zeggen, een beetje wind ben ik wel gewend maar die zon staat nog steeds in de weg. Had het er met een paar mensen over, denk dat het beter is om in Stompetoren aan de andere kant van het veld te vliegen, dus 180 gedraaid of gespiegeld. Zodat de zon gewoon altijd in de rug staat. Dat is overigens wel de norm voor wedstreid vliegen geloof ik. Gewoon te gevaarlijk om in de zon te kijken en het model kwijt te raken. De hoogspanning staat ver weg, daar maak ik mij minder zorgen om.
Mijn dank aan de wedstreidleiding en de andere vrijwilligers die deze wedstreid mogelijk hebben gemaakt. Ik had wel het gevoel dat het een prima georganiseerde maar toch relaxte boel was, ga zo door. Mocht van Mike als eerste de 3de ronde vliegen zodat ik snel weg kon. Nou, ik had het net zo goed niet kunnen doen want mijn aandrijving hield er naar een paar klim vluchten mee op. Jammer want de 2de ronde vloog de budget drive best lekker.
Heb de vertraging er nu net afgehaald en ik zie niet dat hier een probleem is (zoals ik toen dacht), ook werkt alles verder nog prima. Zelfs de KV van de motor is nog het zelfde (met RPM sensor onbelast even getest). Dus kijken of dat bij het warm worden de magneet missschien los op de motor as draait anders weet ik het ook niet meer. Helaas geen log op de Unilog, die was vol. Kom er wel achter hoor wat het was, gewoon weer proberen met een lege Unilog.
Helaas had ik dus ook weinig tijd om andere mensen te zien vliegen. En natuurlijk vliegt iedereen minder netjes met dit soort weers omstandigheden dus is het lastig te zien waar verbeterd kan worden. Zag wel dat veel mensen erg ver voorbij A vlogen om dan vervolgens boven in de klim weer dat stuk terug te vliegen. Ik vlieg net zoals de Duitsers voor A al bijna recht omhoog en bespaar zo een hoop tijd en afgelegde afstand. Tevens vlieg ik dan hoger het rak binnen waardoor ik meer hoogte heb om de snelheid hoog te houden tijdens het rakken vliegen.
Jos