Finally!!!!!!

http://www.turbinetoucan.com/

Being the only propeller driven aircraft with a better-than-one-to-one power- to-weight ratio, the Turbine Toucan was designed to do what no other aircraft in the world can, 3D aerobatics. And what is even more impressive, it will be the only fixed wing GA aircraft in the world that can hover (well, that’s the plan and we’re sticking to it)!

De maiden zou binnen enkele dagen zijn... zullen we eindelijk aan alle bomba's kunnen vertellen dat wat we doen met onze modelvliegtuigen wel realistisch is 8)

I want to fly that plane :lol:

4records te breken:

FOUR World Record Attempts in 2007
Wednesday, March 28, 2007, 11:29 AM
At the completion of the flight test program our first bit of businss will be world record attempts. The four world records are:

Fédération Aéronautique Internationale (FAI) are the official aviation records agency world wide, we will make two of the attempts through them. Time to climb 0-3000 meters and 0-6000 meters in the turboprop single engine land category.

We also will make two world record attempt through Guiness Book of World Records as we have to categories that FAI does not recognise. This includes world's fastest biplane and only biplane to ever hover. The worlds fastest biplane record was set and uncontested for 66 years now. The only biplane to ever hover will be a first.

We are in the process of registering our endevour with Guiness Book of World Records and will keep you posted!
 
ah nice altijd goed dit soort kisten.....vraag me alleen af of dat lekker zal torquen gezien het ff duurd met de ''gas respons''

groet,

Roy
 
de nieuwe turbine's zijn al heel wat beter dan vroeger! het is ook met feedback enzo je moet maar eens nalezen
 
Die respons zit wel goed denk ik zo. Een turboprop houdt de propeller op een vast toerental, en als je gas geeft heb je het vermogen heel snel tot je beschikking. Alleen de spoed hoeft nl te worden vergroot (beetje te vergelijken met een cp heli). Bij turbofans is de reactie wel een stuk trager omdat daar de hele fan op toeren gebracht moet worden.
 
Die Turbo Raven was toch het eerste toestel met zo'n vermogensverhouding? Maakt hun uitspraak niet minder waar, aangezien de Raven gecrashed is en er dus niet meer is..
 
And what is even more impressive, it will be the only fixed wing GA aircraft in the world that can hover
Ehhhhh, sorry maar het is dan wel de enige (waarschijnlijk) vliegende dubbeldekker die dit kan (althans hopen ze).

Maar de gecrashte Oracle was de eerste die het zeker kon.
 
Back
Top