fine tuning KDS 450-s

ik heb hier gloedjes nieuw een KDS 450s staan, maar ik ga er nog niet mee vliegen. ben eerst druk aan de sim bezig. maar ik wil eigenlijk deze al gaan fine tunen voor de eerste reallife vluchten. wat ik wil is dat deze zo stabiel mogelijk gaat vliegen. zijn er enige tips die ik al kan gaan vervangen aan de heli voor dit doel ?? en ja, ik weet, ik moet eerst oefenen, maar toch al wat tips. al is het om deze delen al in huis te hebben, of ter vervanging na een crash. ik heb al een setje kds carbon blades. ik neem aan dat dit al een verbetering is ??

en welke lader is aan te bevelen om de lipo's goed en sneller te laden ??

niemand enige tips ?? ik wil gewoon deze kds optimaal klaar hebben, als ik ermee ga beginnen. dus enkel de dingen die men is tegen gekomen die niet optimaal zijn aan deze standaard heli. denkend aan een beter giro, (als ja, ook advies welke giro beter is) betere blades, enz. dus tips zijn zeer welkom. en wat denkt men van een volledige alu upgrade ?? dan bedoel ik dus staart en kop. is dit enkel alleen maar voor de duurzaamheid, cool uiterlijk, of heeft dit ook invloed op het stabielere vliegen ??

KZal ekik ne keer helpen se.

Het valt me trouwens op keer op keer dat ge hier eigenlijk wenig geholpen word op zo een groot forum.
Ik heb de indruk dat er meer respons is op de kleinere forums. Ik versta het niet goed ma kom.

Here it goes...

De carbon blades zijn idd al een hele verbetering.
Verder kan je best ook de 2 staartstukken in carbon aanschaffen, de verticale plooit dan ook met de minste aanraking met de grond.

Velen beweren dat er met een aluminium kop ook veel stabieler gevlogen word, maar daar wacht ik zelf nog mee,aangezien heel de boel dan weer moet afgesteld worden en daar bennek nog lang niet helemaal uit.

Ik zoek nog iemand die me kan helpen want een vliegclub is geen optie voor me.

Tot daar mijn ervaringen als "meer ervaren piloot dan gij" , wat ook nog genen vetten is :-)

@RSSD:
Dit is inderdaad een groot forum..
Als je iedere dag even door de nieuwe posts heenleest, valt dan ook heel snel op dat velen de speciale "beginnersstickies" overslaan, en gewoon hun vraag stellen.
In sommige gevallen komt dat neer op een post of 20 a 30 per maand met vragen die allemaal al 100x zijn beantwoord..

Ik heb wel eens de indruk dat indien men vermoed dat het een dergelijke post betreft, men er erg snel overheen gaat lezen...

@topicstarter:

Als ik je goed begrijp, heb je de heli nog niet in de lucht gehad?
Weet je 100% zeker dat de bewegingen van de swash zijn zoals ze behoren te zijn, staan je gascurves goed?
Wil je hier achter komen, ga ik je doorverwijzen naar een ander forum, nl helifreak.com
Hier moet je je aanmelden, dan naar deze pagina: Newbies: Tips and Information - HeliFreak

Hier staan allerlei filmpjes op met de basics van het heli instellen
Ook de eerste tips over het trillingvrij krijgen van een heli staan hier beschreven.
Kijk de video's door, je zal er veel van leren

Verder, ieder begin bij heli's is lastig...
Heb je geen hulp, zal je op een gegeven moment toch de grote stap moeten wagen..
Enige tip die ik je daarbij kan geven: verwacht niet dat hij precies reageert als in de sim, een echte heli is altijd anders. Daarbij is de jouwe nieuw, die moeten in flight meestal nog wat bijgetrimt worden..
Heb je de basics goed gedaan, valt dit wel mee, maar wel een gegeven om in het achterhoofd te houden.

Verder zorgen voor een flink veld met voldoende vrije ruimte, en pachtig weer bestellen!

Succes!

En bij de weg...

Aangezien je nog moet leren vliegen, kan het wijs zien te wachten met het "blingen" van de heli tot je hem gewoon goed in de lucht kan houden

Een mooie alu kop etc is leuk, maar in den beginne zijn deze zeker nog niet nodig
Misschien als je de standaard kop eens in de prak hebt gevlogen, dat je een alu ervoor in de plaats zet, maar noodzakelijk is het niet.

Qua electronica: Geen idee wat er nu op zit. Kun je e.e.a. over je setup vertellen?
Dus de gebruikte servo's, ontvanger, gyro, regelaar, zender en batterij
Je leest hier op het forum niet veel over de KDS met betrekking tot de electronica, dus ga ik er een beetje van uit dat deze in principe toereikend moet zijn...

edit ivm gelijktijdig schrijven van berichten ..........

ik dacht eigenlijk dat die alu upgrades juist voor versterking zouden zorgen tijdens een crash ?? dus niet snel breken en buigen.
en voor een betere stabiliteit zouden zorgen ?? dus rustiger vliegen enz ??
en qua electronica weet ik eigenlijk niet veel te vertellen, behalve dat het gewoon het orgineel kds materiaal is.

Laatst bewerkt:
en idd, ik heb de heli alleen maar uit de doos gehaald, en de carbon blades er op gezet. verder kijk ik er alleen dagelijks naar .............
ik heb ook al contact gehad met Roel van www.pitch-play.nl. die komt regelmatig bij mij in de buurt op visite. hij gaat me een workshop geven over mijn heli. en zoals ik het begrijp moet ik mijn heli dan ook mee nemen, of hij komt bij mij voorbij. nog geen idee. dan zal ik waarschijnlijk veel wijzer worden.

Van alu spul wordt het geheel inderdaad stabieler, en het is ook sterker.
Maar een alu kop zal eerder buigen, en omdat het sterker is geeft het de kracht van een crash gewoon door aan een volgend onderdeel, wat daardoor eerder kapot gaat.

Een veel mensen die voor het eerst vliegen overcorrigeren nogal ernstig, daarnaast zullen velen de toegenomen stabiliteit ook niet merken in de eerste maanden.
Het is meer dat de heli zich wat strakker gedraagt (minder flex in de kop) misschien wat minder trillingen.

Maarrrrr...
Je hoeft het natuurlijk niet te laten :rolleyes:
Als jij gewoon dat spul er op wilt, moet je dat zeker doen
Kwaad kan het zeer zeker niet, kost alleen een piets meer als er een crash voorvalt

Qua electronica:
Ik heb geen persoonlijke ervaring met KDS, dus ik kan niet uit eigen ervaring vertellen hoe het spul zich gedraagt.
Wat ik wel kan zeggen, is dat het hier gewoon niet veel voorkomt dat er een probleem met deze electronica wordt voorgelegd.

Aangezien een probleem vaak meteen wordt gedeelt met anderen, maar een positief verhaal eigenlijk bijna nooit wordt verteld, ga ik er van uit dat het wel goed zit met de electronica

Probeer voor je allerlei dingen gaat aanpassen, eerst wat vlieguren te krijgen. Het zou jammer zijn om goed spul in een crash te verzieken
Kun je eenmaal in de lucht blijven, heb je de eerste en engste crashes gehad. Dan ga je ook wat langer vliegen en minder sleutelen, aanpassingen en tuningdelen zal je dan wat langer kunnen gebruiken

En voor pitch play: Hier zul je veel van opsteken!
Loop ook het forum eens door uit mijn vorige post, dan zul je zien dat het qua technische kennis in ieder geval wel goedkomt

Hoi MarcoFr,

We spreken binnenkort wel eens af in Kerkrade. Misschien als meer mensen uit het Zuiden des Lands de workshop willen volgen dat we een kleine opset maken.?

Ik hoor van je,
Roel

Hoi MarcoFr,

We spreken binnenkort wel eens af in Kerkrade. Misschien als meer mensen uit het Zuiden des Lands de workshop willen volgen dat we een kleine opset maken.?

Ik hoor van je,
Roel

als je dit op een zondag kunt doen, dan is een hal / loods geen probleem. die kan ik dan regelen. ik weet mogelijk ook wel meer geintreseerden die wat meer willen opsteken.

als je dit op een zondag kunt doen, dan is een hal / loods geen probleem. die kan ik dan regelen. ik weet mogelijk ook wel meer geintreseerden die wat meer willen opsteken.

Ik zal precies haast naar Nederland moeten komen, ik vind niet direct iemand :confused:

mijn zender heeft nog 1 vrij kanaal over. stel ik zou kiezen voor het flymentor syteem, kan ik met kanaal 7 dit in en uit schakelen ??

gr,
Marco

mijn zender heeft nog 1 vrij kanaal over. stel ik zou kiezen voor het flymentor syteem, kan ik met kanaal 7 dit in en uit schakelen ??

gr,
Marco

Vraagt ge dat aan mij ? :p

Die van mij is een 7kanaals ook, en ge hebt dus stabilising en OFF op de AUX.
Maar voor zover ik het verstaan heb wordt dat geprogrammeerd in de zender.

Hallo,

Even over de electronica,

De servo's , Giro, en regelaar zijn best in orde maar..
Dat vind ik alleen gelden zolang je een beetje hovert en vooral nog niet wat sneller gaat vliegen.
Ik vlieg nu zo'n tien maanden s(chat ik) en toen ik overging van hover naar vlucht bleek mijn staart servo het allemaal niet bij te kunnen houden.
Dus deze is door een digitaal exemplaar vervangen en de Giro kan het nu prima bij houden (Giro drift wel wat) maar even de accu los en weer vast dan gaat het wel weer.

Echter bij een wat harde landing (lees crash) willen de kunststof tandwielen van de servo's makkelijk strippen.
Dus ik heb daar nu drie Hightec MS 65 op zitten.

De kunststof kop heb ik ondertussen zins drie weken vervangen door een aluminium kop en dat is gewoon een echte verbetering en het staat niet alleen strak maat het vliegt ook strakker de Heli volgt beter je besturing en met de kunststof kop voelde dat wel eens wat wollig een aanrader dus.

Maar ga eerst lekker de basic dingen leren met de Heli zo als hij nu is. want de nieuwe onderdelen komen vanzelf en kijk eerst maar of je het echt wel leuk vind..ook als je voor de 4e keer met de brokken naar huis gaat en weer kunt gaan bestellen.:( I know I know

Ik wil je niet bang maken maar crashen zul je gewoon meemaken.
Maar gewoon doorzetten en de ongelukjes zullen dan vanzelf bijna ongelukjes worden waarna de echte controle begint te komen.

En voor hetzelfde ben je een natuur talent (ik niet dus) en jaag je binnen drie maanden de vogels van het dak. Gecontroleerd dan;)

Kost trouwens geen bal die onderdelen :D en het voordeel met een heli tegenover een vliegtuig is dat je een heli na een crash binnen een uur wel weer airborn kunt hebben maar een vliegtuig in 9 van de 10 gevallen dus niet. :p

Zo heel verhaal maar doe er je voordeel mee.

Groeten,

Jan.

Back