Stoompomp
In Memoriam
Welke ontvanger heb je?de ontvanger heeft er acht.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Welke ontvanger heb je?de ontvanger heeft er acht.
Heb jaren een knuppelzender gehad. Oa een Carson een Flysky en nog diverse andere zenders. Ben toen over geswitcht naar een pistoolzender. Het is maar net wat je gewend bent. Voor de Kontio weet ik nog niet of ik met een pistoolzender blijf werken. Ook al heb ik 2 motoren op een vaartregelaar zitten. Morgen proefvaart en dan zien we wel hoe het gaat.Een pistoolzender lijkt me voor een tweemotorig schip niet ideaal. Begrijp dat je twee regelaars hebt. Kun je die met de pistoolzender apart bedienen? Voor zover ik begrijp niet. Bij mijn Smit Finland loop ik met een 7 kanaals zender al klem.
Om je schip beter te kunnen bedienen zou ik naar een knuppelzender met ontvanger gaan met pakweg 10 kanalen. 5 of 6 proportionele en de rest om te schakelen. Is wel even een investering, maar verhoogt het vaarplezier. Bijgaand een link voor prijsidee. Kijk maar of het je aanspreekt. Succes verder. Gr. Klaas.
https://www.rc-point.nl/zenders-ont...pro-lcd-led-2-4g-14ch-pakket/a-72061-20000260
Heb jaren een knuppelzender gehad. Oa een Carson een Flysky en nog diverse andere zenders. Ben toen over geswitcht naar een pistoolzender. Het is maar net wat je gewend bent. Voor de Kontio weet ik nog niet of ik met een pistoolzender blijf werken. Ook al heb ik 2 motoren op een vaartregelaar zitten. Morgen proefvaart en dan zien we wel hoe het gaat.
Het merk weet ik zo niet meer.Welke ontvanger heb je?
Dat is zo, maar ik heb er laatst 4 aangeschaft voor €15,- bij Ali. (weliswaar 3 kanaals, maar ik bedoel: voor de kosten hoef je het niet te laten.)Kan natuurlijk ook alles op de Flysky zetten maar dan moet ik weer aparte ontvangers bij kopen.
Kijk maar eens of er in je ontvanger een S-bus stekker zit. Dan kun je via een S-bus module die laatste twee kanalen ook gebruiken.maar (althans bij mij) de ontvanger heeft er acht.
Moet je wel even het internet op, want dat manual die ik erbij had was niet veel groter dan een papiertje van een fortune cookie en in het Chinees.Kijk in de manual even op het plaatje met de zender. VRA en VRB zijn de draaiknoppen bovenaan. Daarmee kun je per knop een servo sturen. Even kijken of je ze moet koppelen aan een kanaal.
Op hetzelfde plaatje zie je ook de Sw's, oftewel de schakelaars. Ook daarmee even kijken of je die aan een kanaal kunt koppelen.
Moet allemaal in de manual staan. Succes ermee! Gr. Klaas.
Kleine toevoeging: die CANCEL knop moet je wel lang ingedrukt houden.Heel tegenstrijdig, maar hiermede bevestig je de instelling en legt deze vast.
Moet je wel even het internet op, want dat manual die ik erbij had was niet veel groter dan een papiertje van een fortune cookie en in het Chinees.![]()
Jouw interpretatie van SWA, schakelaar A en de andere B, C en D is juist.
VARA en VARB zijn de twee draai knoppen, potentiometers, in midden boven.
De schakelaars SWA, B en D zijn twee standen schakelaars, AAN/UIT.
De schakelaar SWC is een driestanden AAN/UIT/AAN.
Elke schakelaar, of draaiknop, is toe te wijzen aan de kanalen 5 t/10.
Op Setup - Aux.channels, kun je iedere individuele schakelaar toewijzen aan een kanaal.
De draaiknoppen zijn ook aan verschillende kanalen toewijsbaar.
Na de invoering van de gewenste keuze, dien je de knop CANCEL in te drukken.
Heel tegenstrijdig, maar hiermede bevestig je de instelling en legt deze vast.
Deze instellingen gelden alleen in het kanaal van de model keuze, die je aan het bewerken was.
Wil je voor een ander model de instellingen aanpassen, dan zal je dit op het model kanaal moeten aanpassen.
Elk van de 20 model kanalen kun je de gewenste instellingen geven..
Succes. Henk.