firespy s1 vraag

• Topicstarter Topicstarter zar0s ss
  • Startdatum Startdatum
Z

zar0s ss

Guest
nou misschienw eten jullie t nog maar ik heb dus pas zoon firespy gekocht hartstikke leuk om mee te vliegen maar als je ermee vliegt brand er een blauw lampje en als je ff gevlogen heb komt er nog is een rood lampje bij dat knipperd heeft dat een betekenis (volgens mij is het om aan te gevend at hij bijna leeg is maar weet t niet zeker?)
kan iemand mij dat vertellen?

nou misschienw eten jullie t nog maar ik heb dus pas zoon firespy gekocht hartstikke leuk om mee te vliegen maar als je ermee vliegt brand er een blauw lampje en als je ff gevlogen heb komt er nog is een rood lampje bij dat knipperd heeft dat een betekenis (volgens mij is het om aan te gevend at hij bijna leeg is maar weet t niet zeker?)
kan iemand mij dat vertellen?

Na hoeveel minuten gaat dat rode lampje aan dan? Ik zal eens opletten of ik dat ook heb. Ik dacht dat die lampjes altijd maar wat random knipperden, het ledje voorin doorloopt zo'n beetje alle kleuren van de regenboog. Ik stop met vliegen als ik merk dat hij minder fel reageert op het gas. Meestal kun je dan nog wel een minuut of langer doorvliegen, maar dan kom je dicht bij te diep ontladen van de accu, dus stop ik voor die tijd.

Verder is de Firespy inderdaad echt een leuk ding. Wel wat gevoelig op rudder, althans die van mij. Iets teveel sturen en je staat achterstevoren. Daar staat tegenover dat hij wel waanzinnig snel pirouettes draait, vooral linksom.

Na hoeveel minuten gaat dat rode lampje aan dan? Ik zal eens opletten of ik dat ook heb. Ik dacht dat die lampjes altijd maar wat random knipperden, het ledje voorin doorloopt zo'n beetje alle kleuren van de regenboog. Ik stop met vliegen als ik merk dat hij minder fel reageert op het gas. Meestal kun je dan nog wel een minuut of langer doorvliegen, maar dan kom je dicht bij te diep ontladen van de accu, dus stop ik voor die tijd.

Verder is de Firespy inderdaad echt een leuk ding. Wel wat gevoelig op rudder, althans die van mij. Iets teveel sturen en je staat achterstevoren. Daar staat tegenover dat hij wel waanzinnig snel pirouettes draait, vooral linksom.
Mijne knippert ook en verandert van kleuren derest niks.
Dat zou iets van 9 of 10 minuten duren , dat die lamp berandt.

ik was op vakantie dus had lekker de tijd om te vliegen en als hij vol is brand er idd een blauw lampje en dan komt er later een rode bij en dan als hij egt leeg is gaat het rode lampje heel snel knipperen maar dan kan je al niet meer vliegen:P
maar wat jij zij over dat hij heel snel naar links kan draaien is ook waar maar na 3 minuten vliegen kan ik al niet eens meer naar rechts vliegen want dan draait hij misschien 1 rondje in 20 secs hoewel ik naar rechts dan iets van 50 rondjes maak:rolling:

Ik heb direct al een blauw en rood knipperend lampje, waar volgens mij niets aan verandert gedurende de vlucht. Ik haal op het moment tot ruim 8 minuten, was in het begin bijna 11 minuten toen de accu nog helemaal vers was.

Maar ik kan totdat de accu leeg is naar beide kanten goede pirouettes maken. Wel nog steeds sneller linksom dan rechtsom, maar zeker geen rondje in 20 seconden. Misschien loopt je ene motor iets te zwaar?

ik heb vandaag bij een vriend ook is met een syma s107 gevlogen maar ik moet zeggen dat die stukke beter vliegt hij stuurt altijd even hard en kan ook nog is heel snel een stuk of 5 rondjes draaien met een knopje. ik zou haast dat ding om gaan ruilen voor zoon s107 wat denk ik niet meer kan:P

je zegt dat er iets mis is met het motortje maar weet je dan ook hoe ik dat opkan lossen?

ik heb vandaag bij een vriend ook is met een syma s107 gevlogen maar ik moet zeggen dat die stukke beter vliegt hij stuurt altijd even hard en kan ook nog is heel snel een stuk of 5 rondjes draaien met een knopje. ik zou haast dat ding om gaan ruilen voor zoon s107 wat denk ik niet meer kan:P

je zegt dat er iets mis is met het motortje maar weet je dan ook hoe ik dat opkan lossen?

De S107 is inderdaad ook een leuke 3 kanaals. Iets meer controle, ook deels doordat hij wat zwaarder is natuurlijk, en wat minder "fladdert" en last heeft van zijn eigen rotorwash. Dat snel 5 rondjes draaien met een knopje herken ik trouwens niet, weet je zo nog welke knop dat is?

Wat betreft het probleem met je Firespy, ik denk aan een haar rond de motoras bijv, of vuil op de tandwielen van de motor die minder goed werkt.

nou op wat jij zij ging ik hem even openmaken en pats de helft breekt allemaal af maar ach:P er zit idd een beetje vuil op het motortje maar of hij daar nou zo raar van doet weet ik niet. maar dan komen we weer met een probleem ik krijg hem niet meer in elkaar er zitten zegmaar 2 steeltjes die in dat groene plaatje moeten en dat gaat helaas niet meer:D

nou op wat jij zij ging ik hem even openmaken en pats de helft breekt allemaal af maar ach:P er zit idd een beetje vuil op het motortje maar of hij daar nou zo raar van doet weet ik niet. maar dan komen we weer met een probleem ik krijg hem niet meer in elkaar er zitten zegmaar 2 steeltjes die in dat groene plaatje moeten en dat gaat helaas niet meer:D

De Firespy is een crime om te repareren. Het is allemaal zo klein en op elkaar gedrukt. Mijn 2e exemplaar wilde alleen maar achteruit, en bij vooruit deed de staartrotor niets. Geprobeerd de canopy te verwijderen, uiteindelijk gelukt, maar ik krijg hem zo niet meer in elkaar... Ik heb een nieuwe ontvanger liggen, maar of ik die erin ga prutsen...

dat heb ik wel gemerkt ja dat alles dicht op elkaar zit maar alles zit er weer in dus kan ik weer redelijk vliegen

nou ik vind het wel een flut ding:D hij doet het haast niet meer na 3 minuten is hij alweer leeg en hij kan al haast neit meer opstijgen ik blijf nog ff vliegen en als hij er egt mee stopt ga ik proberen een andere batterij erin de proppen

nou ik vind het wel een flut ding:D hij doet het haast niet meer na 3 minuten is hij alweer leeg en hij kan al haast neit meer opstijgen ik blijf nog ff vliegen en als hij er egt mee stopt ga ik proberen een andere batterij erin de proppen

Het kan de batterij zijn, maar soms gaat de electronica ook in een soort "slaapstand". Vliegtijden gaan sterk naar beneden, of je kan minutenlang alleen maar vlak boven de grond zweven. Oplossing? Geen, soms komt het vanzelf weer goed.

Blijf het toch wel een leuke heli vinden. Zo klein, en dan toch strak vliegen. Alleen de betrouwbaarheid haalt het niet bij de Syma S107 (als je tenminste een echte hebt, en geen nagemaakte, en uit de juiste productie batch)

Back