Fixed pitch setup MPX Royal EVO/PRO

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum

WV

verslagschrijvers
Ik ben sinds gisteren eigenaar van een gepimpte Walkera heli.
Maar omdat er geen standaard FP template in mijn zender (MPX Royal Pro 9) zit, lukt het mij nog niet om de boel juist ingesteld te krijgen.
Googelen heeft ook nog niets bruikbaars opgeleverd, dus mijn vraag:
Wie heeft hier ervaring mee of weet een setup handleiding voor deze zender icm fixed pitch?

Ik ben toch zeker niet de enige die een FP heli vliegt met een MPX zender?

Wouter, je hoeft niets van speciale mixers te gebruiken.

Ik zal morgen even kijken hoe ik mijn oude MS-Composite Hornet FP heli had ingesteld op de oude cockpit zender.

Wouter, de rotorkop wordt met 2 servo's aangestuurd. diegene die de kop naar voren en naar achteren laat kantelen zet je op de hoogteroer functie als voorruit en achteruit. De servo die de kop naar de zijkanten laat kantelen zet je op de rol functie. Dan heb je het gas en daarmee regel je het omhoog gaan.
Als laatste heb je de staart nog, daarvan weet ik niet of je een motortje erop hebt of dat die ook vanaf de centrale motor wordt aangedreven. Hiervoor kun je een mixer inprogrameren die het koppel van de rotor een beetje tegen stuurt en dan linear meestuurt, een goede gyro doet dit al vanzelf. De staartrotor komt gewoon op de richtingsroer functie van je zender.

Je hebt eigenlijk geen heli programma nodig voor een fixpitch heli.

Back