FL-extra 330S

had je niet beter eerst je achterlijst er in kunnen lijmen/klemmen?

nu weet je niet of de romp aan de achterkant wel de juiste breedte heeft...

DSCN0551.jpg
 
Mijn pa is jaren carrosier geweest en zegt dat je inderdaad moet doen wat razor zegt om hem mooi te maken, maar hij raad toch aan om verf op waterbasis te gebruiken en op het laatste te vernissen (als je verschillende kleuren moet spuiten), dat geeft een mooiere diepglans, kortere droogtijden en het is gladder omdat de verflagen dan dunner zijn.

Mijn vlieger is toch op die manier gespoten :D

Grz
Timen

ge kunt ook eerst airbruschen met createx of fascolor en dan 2K vernissen, heb ik gedaan met mijne enigma en een subliem resultaat
gr michel
 
had je niet beter eerst je achterlijst er in kunnen lijmen/klemmen?

nu weet je niet of de romp aan de achterkant wel de juiste breedte heeft...

hmm, daar heb je een punt..
nu ja, de romp is niet uitgezet ofzo met de huls te lijmen, de achterlijst heb ik nog niet eens, dus valt gemakkelijk aan te passen
 
spuiten

Hoi,
ik spuit regelmatig toestellen voor mijzelf, en in opdracht.
Hier een paar foto's van mijn laatste realisatie.
IMG_3711.jpg

IMG_3713.jpg

Ik gebruik Geen water gedragen lakken voor het spuiten van de toestellen, waarom niet?
De droogtijd is veel te lang, en als je meerdere kleuren spuit en er gaat nevel door je maskeertape kan je deze heel moeilijk wegkrijgen.
Deze vliegers zijn eerst een laagje wit gespoten, ivm dekkracht van het geel.
Dan het rood, het zwart en de bestickering erop.
En als laatste 2 lagen 2k vernis over het geheel.
De kleurlagen worden met een pistool met opening 1,3 gespoten met meer lucht dan verf mengsel, voor het gewicht laag te houden.
Als vernis gebruik ik ook medium solids ipv high solid vernissen omdat je deze veel strakker en lichter kan spuiten.
Als je nog vragen zou hebben laat je het maar weten.
De volledige foto reportage van deze vlieger staat op:
Jet Squalus

groetjes jurgen
 
Hey Jurgen!

mooi gedaan die set jet squalussen, ik was het al wat aan het volgen via facebook :) (had daar ook al eens achter info gevraagd..)
Nu heb ik via jullie site een mailtje gestuurd voor extra informatie.

Groetjes Dennis
 
Nu dat ik in de examens niet aan de extra kan werken, ben ik al wat aan het kijken naar servo's ed..

Wat ik van plan ben is het volgende:

Hoogte HS-7940TH 2x
Rollen HS-7985TG 4x
Richting HS-7990TH 1x

dan is de hoogte lekker snel, de rollen wat goedkoper en de richting erg krachtig..
of hebben jullie andere suggesties?
 
Opzich zijn de servo's goed, maar het hangt ervan af wat je ermee wilt doen!

Als eerste zou ik precies voor 2 servo's op het richtingsroer gaan (eventueel iets minder krachtige) het is maar om de tandwielen een beetje te ontlasten.

als je echt van plan bent om er echt 3D mee te vliegen (veel 3D figuren met volle gas) dan zou ik precies sterkere servo's op de hoogte steken. Maar als je gewoon "hevige" acro vliegt en hooveren, torquen enz dan zijn ze sterk genoeg.

Ik heb dezelfde servo's op mijn rollen steken, en die doen het prima, alleen heb ik de indruk dat bij hogere snelheden ze soms een beetje trager reageren. (hiermee bedoel ik bv bij een snap na een lange downlijn) maar zoals ik al zei heb ik ze er nu al 3 jaar opsteken en ze werken nog altijd perfect.

Groetjes
Timen
 
ik zou gewoon allround 7955 gaan, incl 2 voor richting. Deze servo's hebben hun degelijk al bewezen.

zo heb je zekerheid, die 100 euro meer zal het niet maken zeker ?
 
Het is niet eens 100 euro duurder..
als ik 4x 7955 neem voor hoogte en richting en dan nog 4x 7985 voor de rollen dan komt het 20,5 euro duurder uit..

denk dan toch dat ik het zo ga doen, dan heb ik overal dezelfde servo's als timen
en die hebben zich al wel bewezen :)
 
Ik ben aan het twijfelen of ik de motorspant eruit ga halen en een nieuwe ga maken, mijn DA 120 is 2,5cm korter dan de 3W110 die er oorspronkelijk op zou komen.

Dit is de situatie:
210198_1770994830065_6651830_o.jpg


ik kan dus een offset maken tussen de motor en de motorspant, de motor trekt op de rubbers.
Ik vrees dat, omdat de arm van de trilkrachten groter wordt, alles dus harder gaat gaan trillen..

Wat denken jullie?
 
He dennis ,

Je kan gewoon dit schot aan de rubbers laten zitten en dan draai je van alluminiuum d busjes/stand offs. En daar mee breng je je motor naar voor.
En dat is geen probleem voor trillingen en al helemaal niet als je het voetje van de standoff wat breder laat zodat je zegmaar een brede voet hebt.

Grtz. Wesley
 
ik zou ook gewoon voor 2,5cm standoffs gaan, de DA is lichter dus dat zal wel compenseren, al draait een 3W wel veel zachter :-)

Kurt heeft op dit systeem een DA, 3W en King gehad, dus het zal wel goed komen.
 
Back
Top