Flair Stearman project in Malta

Goedenavond allemaal,

middagje vrij gehad en weer een beetje opgeschoten :D . De volgende stap is de 'fairings' voor het onderstel en dan de dummy motor :?

my.php
[/URL][/img]

my.php
[/URL][/img]

my.php
[/URL][/img]

Kurt, voorheen waren Proctor bouwdozen bij Hobby-inn in waalwijk te verkrijgen. Ik weet niet of Dennis ze nog importeerd. :?:
Ik heb nog een Curtiss Jenny in aan bouw sinds 1996. Moet toch eens af. :roll:

my.php
[/URL][/img]

my.php
[/URL][/img]

Groetjes, Edwin

Mooi hoor! :P

Heb je al een kleurenschema in gedachten?

Deze verdient iets beters dan dat (imho.) eindeloze blauw-geel! :evil:

jan.

Hoi Jan,
sorry maar deze wordt blauw-geel. :( Het informatie pakket heb ik gekregen via een kennis van mij. Het origineel vliegt in Zwitserland. Ik heb een uitnodiging om mee te vliegen in de originele. :D :D
Als de mijne klaar is, is het de bedoeling om in hem in Zwitserland te vliegen, misschien tegelijk met de originele. WOW

my.php
[/URL][/img]

Toch nog aardig wat werk kunnen verzetten gisteravond en vanmiddag. :D

my.php
[/URL][/img]

Op dit moment gebruik ik de kabel en onderdelen zoals quick-links van de bouwdoos. Als alles af is, wordt het vevangen door 'flat-wire' zoals op het origineel.

my.php
[/URL][/img]

my.php
[/URL][/img]

my.php
[/URL][/img]

Tot volgende keer, Edwin

Goedenmiddag Allemaal,

weer een beetje opgeschoten met de Stearman. :D

my.php
[/URL][/img]
my.php
[/URL][/img]
my.php
[/URL][/img]

my.php
[/URL][/img]
my.php
[/URL][/img]
my.php
[/URL][/img]

De volgende stap is om de pratt & Whitney cilinders om te bouwen naar een Continetal R670. :?

Deze week gaat de tank, ontvanger in de romp en vervolgens het afstellen van hoogteroer en richtingsroer. Dan kan ik de voorste cockpit af maken en de 'tailwheel fairing' installeren. :D

Groetjes, Edwin

kan aan de foto liggen maar is het blauw niet te donker en het geel niet te licht?

ziet er verder héél erg strak uit 8)

Hallo Danny,

kleuren zijn gemengd volgens de originele (FS595B). Het geel (13538) is exact and het blauw (15102) is goed als mogelijk gemengd.

Groetjes, Edwin

Ha Edwin, mooi werk,
mooie trimvlakken!
maarre de code op je hoogteroer is niet goed, :nooo:
dscn0154jw6.jpg

het getal 1300 moet 1800-I zijn, 1300 is de code voor het vleugelmiddenstuk van de bovenvleugel............
(1800 is hoogteroer links en 1800-I is hoogteroer rechts)

sorry, kon het niet laten :oops:

Frank

Hi Frank,

bedankt voor de info. :D Klopt ik heb al de stickers gemaakt volgens het vleugel middenstuk. (Kon de andere niet lezen :oops: ).

Ik zal ze vervangen. Weet jij wat de nummers zijn voor de vleugels en kielvlak?

Goedenavond, Edwin

Edwin van der Maat zei:
Weet jij wat de nummers zijn voor de vleugels en kielvlak?

Ha, natuurlijk,
Als we even de code nemen die op je hoogteroer staat:

875NI 1300
C6-41-2TSPDG-9-17-41-XFG-9-12-41

875NI moet waarschijnlijk zijn:B75NI =modelcode in dit geval de Boeinig Caydet 'stearman'
1300 = code vleugelmiddenstuk
C6 moet waarschijnlijk zijn CG = code fabriek
2TSPDG moet waarschijnlijk zijn YSPD6 = Yellow Semi Pigmented Dope 6 Coats
9-17-41 = datum onderdeel geverfd
XFG moet waarschijnlijk zijn MFG-9-12-41 = datum onderdeel bespannen

1100 = Vleugel links boven
1100-I =Vleugel rechtsboven
1200 =Vleugel linksonder
1200-I =Vleugel rechtsonder
1300 =vleugelmiddenstuk
1400 =Rolroer links
1400-I =Roelroer rechts
1750 = stabilo
1800 = Hoogteroer links
1800-I =Hoogteroer rechts
1950 = fin
2000 =Rudder
2100 =Romp

deze letters moeten in een zgn. stencil font die heb ik ook nog wel ergens, kan je die wel mailen, kan zo in MS Word gezet worden, zie foto's op pag. 1

groet, en succes!

Frank

Goedenmiddag,

he he eindelijk weer wat kunnen doen. Te veel werk en te weinig tijd voor de hobby :evil: . eens zal ie klaar zijn (de test vlucht in mei kan ik wel vergeten :( ). De eerste pratt & whitney cilinder begint de 'vorm' te krijgen van de continetal r670. Mijn vrouw is bezig met de twee piloten :) :D .

my.php
[/URL][/img]
my.php
[/URL][/img]
my.php
[/URL][/img]

Uh Frank,

de orginele motor gebruikt is een continental r670. De foto is van de originele Stearman die in Zwitserland vliegt. De pushrod zitten aan de achterkant. Op het moment gebruik ik de pratt & whitney cilinders en pas ze een beetje aan. In de toekomst wanneer ik wat meer tijd heb bouw ik een nieuwe dummy and crankcase van r670.

Op het moment is moeilijk fotos met imageshack te laden. Probeer het later nog een keer.

Groetjes, Edwin

Hoi Allemaal,

ik weet hoe het vliegweer in Nederland is, dit weekend? :?: Hier in Malta veel wind, dus maar wat door gebouwd :D aan de dummy motor.
De laatste twee cilinders heb ik nog niet geplaatst wegens de carburateur aansluiting. De prop is niet goed, ik moet nog een houten schaalprop vinden of maken :? . Wel, nu nog wat puzzelen (denken) over de dummy uitlaat :roll:. Ik kreeg een telefoontje van ouders, de brandstofslang, vilt clunk, batterij zijn verzonden van uit nederland; dus misschien kan volgende week de tank erin en kan de voorste cockpit afgemaakt worden :| . Veel vlieg plezier :D , hier in Malta moet ik de schaalwedstrijden en shows missen :( .

my.php
[/URL][/img]
my.php
[/URL][/img]
my.php
[/URL][/img]

my.php
[/URL][/img]
my.php
[/URL][/img]
my.php
[/URL][/img]