Hallo, Heb mijn derde DLG besteld, en botste tegen dit aan: https://www.rcgroups.com/forums/sho...ron-Linkage-with-maximum-mechanical-advantage De servo arm wordt niet onder 90 graden gemonteerd, maar onder lichte hoek om zo de remmen beter te kunnen gebruiken en meer van de servo-travel te gebruiken. Mijn 2 dlg's zijn tot nu toe zo niet gemonteerd... en werken perfect zonder deze afstelling. Is het sop de kolen waard, is het de moeite om dit te doen ? groeten, Nayy
Als je moeite moeite hebt met trimmen om hem netjes recht te laten vliegen is dit wel het eerste waar je naar kan kijken. Als je meer servo uitslag kan gebruiken heb je automatisch ook kleinere trim stapjes en speling in de servo vertaalt minder naar speling in de stuurvlakken. Als je het met alleen een nieuw stuurstangetje kan oplossen zou ik het persoonlijk wel doen.
Zeker de moeite waard. Het loont om een zo groot mogelijke flap uitslag naar beneden te halen en toch voldoende aileron up. Het kan op meerdere manieren - - je stelt je zender zo in dat beide servo's op ongeveer 30% "up" staan, en monteert vervolgens de boel met de flaperons precies neutraal (dus 0 uitslag). Het eindresultaat is dat je dan ongeveer 1/3 omhoog kunt en 2/3 down. - je stelt je zender (of servo's, met een tester) zo in dat de servo's precies op 0 staan, en gokt vervolgens de uitslag "down" die bij deze middenstand past. Bijvoorbeeld 1 cm onder neutraal. Daarna servo's vastlijmen met beide roeren identiek in die positie. Ik vind zelf de eerste methode het makkelijkst, omdat de neutraalstand van de roeren makkelijk vast te zetten is met een stukje tape. Controleer van te voren even met een ontvanger, batterij en zender of je inderdaad de gewenste uitslag krijgt. Dat is vrij simpel te doen door de servo even met de hand op zijn plaats te houden.