Voor mijn nieuwe depron dlg vleugel met ailerons heb ik gekozen voor een andere manier van scharnieren.
Bij de conventionele manier ( tape) heb je onder of boven een luchtspleet, dit zal wervels = weerstand veroorzaken.
Ik heb nu eens geprobeerd om dit te vermijden dmv een holltje/bolltje scharnier over de gehele lengte van de aileron.
De aileron valt als het ware een stukje in de vleugel.
er ontstaat een spleetvrije overgang bij iedere flapstand.
De constructie valt erg mee en weegt niet veel extra.. Ik hoop dat de fotos enige duidelijkheid geven.
Alle kleine beetjes weestand vermindering helpt bij dlg. ik ben benieuwd of het effect heeft.
GJ
Bij de conventionele manier ( tape) heb je onder of boven een luchtspleet, dit zal wervels = weerstand veroorzaken.
Ik heb nu eens geprobeerd om dit te vermijden dmv een holltje/bolltje scharnier over de gehele lengte van de aileron.
De aileron valt als het ware een stukje in de vleugel.
er ontstaat een spleetvrije overgang bij iedere flapstand.
De constructie valt erg mee en weegt niet veel extra.. Ik hoop dat de fotos enige duidelijkheid geven.
Alle kleine beetjes weestand vermindering helpt bij dlg. ik ben benieuwd of het effect heeft.
GJ


