Flaps met FF9

Ik heb de gebruiksaanwijzing al een paar keer doorgenomen en al heel wat uurtjes met mijn zender in mijn hand en het model voor me zitten bliepen maar ik kom er niet uit.
Ik wil mijn flaps alleen maar naar boven laten gaan en niet naar beneden, of ik hem nu onder een schakelaar zet of een potmeter hij blijft twee kanten in gaan.
Ik heb hem het liefst op de zijschuif, maar omdat hij allebei de kanten in gaat moet je hem precies op het bliepje in het midden zetten, dat vind ik iets te link
Is er iemand die dit probleempje kan oplossen?

Ik ben dit probleem ook tegengekomen, en vind dit een groot minpunt van de zender.

Het enige wat je kan doen, als je ze tenminste alleen als flaps gebruikt en niet als ailerons, is met de end point adjustment de ene kant van de servo op 0 zetten. Maar dat werkt dus niet als je flaperons gebruikt.

Ik gebruik ze helaas als flaperons, in het menu om de servo uitslag te vergroten of te verkleinen kun je helaas de flaps niet als apart kanaal instellen want dan had ik de uitslag van 100% op nul kunnen zetten en de andere kant op 100%.
In het menu van flaptrim en flaperon helaas ook niet, ik dacht dat ik alles kon programmeren met de FF9 maar dat valt tegen.
Misschien is er een ander truckje om dit te omzeilen.

Ik heb dezelfde vraag hier ook al een tijd geleden gesteld..... en helaas tot nu toe niet de oplossing hiervoor gekregen. Ik ga ervanuit dat het niet mogenlijk is.

succes,
Cor

Back