flashen van KK2.1 lukt niet

Hallo,

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een USBasp AVR Programming Device for ATMEL proccessors
Ik was van het idee eens snel mijn KK2.1 bordje te flashen, is me dat even tegen gevallen.
Ik heb de drivers voor de USBasp geinstalleerd op pc en deze werken.
Wanneer ik de KK2.1 met de USBasp verbind en met de pc , dan gaat het lcd schermpje van de KK2.1 oplichten ( goed aangesloten dus).
KKmulicopter flashtool 0.77 aangezet, alles gereed voor te flashen en dan krijgen we dit,

avrdude.exe: warning: cannot set sck period.please check for usbasp firmware update
avrdude.exe: error: programm enable: target doesn't answer. 1
avrdude.exe: initialization failed, rc=-1
Double check connections and try again, or use -F to override
this check.

avrdude.exe done. Thank you.

met daarna een piep van de KK2.1 en een rood lampje wat even brand.
Iemand een idee wat er mis loopt?
dank bij voorbaat

Ik kon hem toen alleen flashen met de beta versie van de flashtool, met de oude versie kreeg ik ook die melding...maar dat is zo lang geleden :-). Als ik dit weekend tijd heb zal ik eens even in de oude doos kijken ha ha :-)

bedankt voor de moeite. Ik heb de beta versie geprobeert zelfde resultaat.
Ik ben benieuwd als u mij verder kan helpen, nochmaals bedankt voor de moeite

Ok daar gaat tie :-) ik was ook weer even gefrustreerd ha ha.

Ik was net een half uur aan het klooien maar kreeg alleen een verlicht scherm op de kk...verder niets en dezelfde fout weer die jij kreeg. Toen bedacht ik opeens dat de kabel die ik gebruikte op de USBASP de kabel was die ik ooit gebruikte op een oude Multiwi controller :-) OMG......dus wat jij ziet...een blanko verlicht scherm is niet goed....de layout van je pins komt niet overeen denk ik.

Welke connector gebruik jij op het bord ?

Juiste pinlayout :

GND>>RST
MOSI>>SCK
VCC>>MISO

USBasp%2BConn.JPG

Ok toen de juiste verlengstukjes gepakt ( 10 naar 6 pin) die ik ooit op Ebay kocht en voila....werkt als een trein op een 2.1 en 2.0 bord.

Ik gebruik dus een USBAP 2.0 met kkbeta 0.8 beta 6. Ik kies in de tool dit :

Knipsel3.JPG

De tool op 5 v >> let dus op dat je KK bord gewoon opstart als hij op de juiste manier verbonden is :

IMG_4161.jpg

Juiste koppelstukje :-)

IMG_4165.jpg

juiste manier :

IMG_4162.jpg

IMG_4166.JPG

IMG_4157.jpg

IMG_4155.jpg

Knipsel.JPG

Knipsel2.JPG

hallo,
Ik heb de KK2.1 hardcase. De usbasp komt ook van bij hobbyking.
Mijn schermpje licht ook op en er komen lettertjes op (dus volledig operationeel), als ik hem omgekeerd erin steek dan licht niets op. Hij steekt in elk geval hetzelfde in als die van u. Ik gebruik ook dezelfde flashtool als u beta 08.Ik heb de 077 ook geprobeerd, hetzelfde resultaat.
Ik heb ergens gelezen dat het kan zijn dat de verkeerde firmware op de usbasp staat en dat je deze eerst moet updaten, heb je daar al eens van gehoord? Er staat wel nergens geschreven hoe dat je deze moet updaten . als ik naar de eerst error kijk die op mijn scherm van de pc komt dan kan daar wel iets van waar zijn "avrdude.exe: warning: cannot set sck period.please check for usbasp firmware update".
Ik heb alles nog eens gecontroleerd, alles steekt in elkaar zoals op u voorbeeld, maar blijft de fout weergeven.
Nog een ideetje?

Ja ik heb het ook gelezen dat je er normaal 2 nodig hebt.
Wat een ellende zo'n kk bordje.
Nog een idee wat het anders kan zijn?

Nee, als de pin-layout klopt dan zou dat het enige kunnen zijn ben ik bang.Op zich stelde dat updaten niet zo heel veel voor.

Of zet er gewoon een Naze32 op :-) vliegt ook veel beter.

Dan ga ik me er zo één bestellen, wel klote dat de gesoldeerde versie enkel in internationale webwinkel te krijgen is. Ik ben ook aan het mailen met hobbyking dat er een probleem is bij de usbap, ik heb de foto's en video opgestuurd dus afwachten hoe ze erop reageren. Hij heeft nooit gewerkt dus eigenlijk is hij defect geregeld.
Ik ben benieuwd

Back