flatout-turmoil (greatplanes shockflyer)

hej,
ik ben een complete leek op shokie's vlak dus hier een vraag:
Kan iemand me een brushless setup aanbevelen voor dit vliegtuig?
HIj moet buiten kunnen vliegen en kracht hebben of voldoet de brushed versie?
zelf verkies ik brushless maar jah.
+lipo heb ik nog nodig ook ;)
Ik ga voor dit vliegtuig: http://www.rctechnics.eu/flatout-turmoil-p-1279.html
En besteld de setup dus ook daar.
Nadat ik wat revieuws gelezen heb stel ik me de vraag of ik hem wel brushless nodig heb of niet?
Aangezien de motor+vertraging er al bij zit en dit vliegt goed,moet ik geen extra kosten maken...
mvg sven
 
ik dacht aan deze motor: http://www.rctechnics.eu/bm240912-brushless-outrunner-1570kv-p-80.html
deze bevestiging: http://www.rctechnics.eu/motor-stick-mount-towerpro-p-38.html
En Deze regelaar: http://www.rctechnics.eu/professional-brushless-p-373.html
Of die bevestiging bij de motor valt die goe dte bevestigen op die shock?
en propellor:8*4 ??
servo's= http://www.rctechnics.eu/micro-servo-gram-towerpro-p-642.html (die voldoen wel vermoed ik)
en accu: http://www.rctechnics.eu/lipo-111v-1000mah-p-488.html zo bestel ik me er gelijk 2 :lol:

mvg sven
 
robot zei:
als ik je setup bekijk denk ik dat je die beter in dit vliegtuig kan vast binden
http://www.rctechnics.eu/free-blade-blaauw-p-2125.html

als ik er naast zit verbeter me maar :?:
maar je uitgekozen vliegtuig gaat richting de 300 gram met je gekozen setup
en ik denk dat je als 16 jarige geen geld boom in de tuin heb
zou het nog effe goed beijken en overdenken

uihm verklaring?
Ik begrijp niet goed wat je bedoeld eigenlijk,wat is er mis met het vliegtuig dat ik wil?
Hij weegt 300gram maar en dan?
Welke motor enzo raad jij me aan voor het vliegtuig dat IK wil?
Die dat jij aanbeveelt is niet wat ik zoek,scheelt het dan zoveel in prijsverschil?????

mvg sven
 
ik zou graag vandaag of morgen bestellen dus wie helpt mij?
Welke motor + regelaar+prop kies ik het best voor dit toestel?
Hier moeten toch kenners op het forum zitten he?
 
een shockflyer moet voor binnen 150 gram max 200 maar dan vliegt i sneller
en voor buiten is 200 gram mooi

dus waar ga je vliegen
tussen de bomen op veldje 30 x40 meter lekker uit de wind
oefenen voor binnen in de gym zaal
met een shockflyer die zo stuk is in de auto ,,,naar het veld of de club of in huis
of je gaat naar een epp vliegtuig van 250 a300 gram die veel meer kan hebben

er is genoeg te lezen over shock flyers
van af 125 gram met 13 gram motor 4 gram servo 6 gram ontvanger 20 a 30 gram lipo
ik zou je vliegtuig kopen voor de plaatje waar je gaat vliegen
rob
 
robot zei:
een shockflyer moet voor binnen 150 gram max 200 maar dan vliegt i sneller
en voor buiten is 200 gram mooi

dus waar ga je vliegen
tussen de bomen op veldje 30 x40 meter lekker uit de wind
oefenen voor binnen in de gym zaal
met een shockflyer die zo stuk is in de auto ,,,naar het veld of de club of in huis
of je gaat naar een epp vliegtuig van 250 a300 gram die veel meer kan hebben

er is genoeg te lezen over shock flyers
van af 125 gram met 13 gram motor 4 gram servo 6 gram ontvanger 20 a 30 gram lipo
ik zou je vliegtuig kopen voor de plaatje waar je gaat vliegen
rob
ik ga op mjn club vliegen,open velden dus
dus kan het wel eens winderig worden ja....
Maar is die setup geschikt?
 
robot zei:
http://www.rctechnics.eu/bm240912-brushless-outrunner-1570kv-p-80.html
deze motor zit in mijn minimag 750 gram,,,,,,, :oops: trekt 30 amp :idea:
gaat recht omhoog als een raket met een bloed gang

dus die shockflyer zal steeds langer worden als die motor vast blijft zitten
regelaar is voor buiten goed voor binnen te zwaar ,,,kan ook weer in een ander vliegtuig :?:
Kan ik met deze motor niet onder de 25amp blijven dan?
Want ik heb me laten vertellen dat teveel kracht nooit kwaad kan he...
Welke motor raad jij me dan aan?De shock gaat niet licht zijn(lipo gaat al 93gram wegen denk ik) en moet in wind kunnen vliegen ....
 
Juist wel, teveel power vliegt niet leuk, je moet veel meer trimmen dan noodzakelijk is en waardoor je meer weerstand krijgt door de roeren die niet meer neutraal staan. Daarnaast geef je aan dat je wel minder gas kan geven of met de trim of de zender instelling kan spelen, maar dat doet toch niemand. 70% van de beginnende easystar vliegers doen alles volgas en vliegen met een digitale gasstick

dit is een antwoord naar jou van 1 van de vele echt toppers op dit forum
 
robot zei:
Juist wel, teveel power vliegt niet leuk, je moet veel meer trimmen dan noodzakelijk is en waardoor je meer weerstand krijgt door de roeren die niet meer neutraal staan. Daarnaast geef je aan dat je wel minder gas kan geven of met de trim of de zender instelling kan spelen, maar dat doet toch niemand. 70% van de beginnende easystar vliegers doen alles volgas en vliegen met een digitale gasstick

dit is een antwoord naar jou van 1 van de vele echt toppers op dit forum
robot wat zeg je nou terug over een easystar?
aub ik heb dringend raad nodig met deze shock zijn setup dus aub alle hulp is welkom!
 
sven311 zei:
ik dacht aan deze motor: http://www.rctechnics.eu/bm240912-brushless-outrunner-1570kv-p-80.html
deze bevestiging: http://www.rctechnics.eu/motor-stick-mount-towerpro-p-38.html
En Deze regelaar: http://www.rctechnics.eu/professional-brushless-p-373.html
Of die bevestiging bij de motor valt die goe dte bevestigen op die shock?
en propellor:8*4 ??
servo's= http://www.rctechnics.eu/micro-servo-gram-towerpro-p-642.html (die voldoen wel vermoed ik)
en accu: http://www.rctechnics.eu/lipo-111v-1000mah-p-488.html zo bestel ik me er gelijk 2 :lol:

mvg sven

een shock vliegt beter naarmate hij lichter is, dus zowieso die vertraging er af gooien, dat is echt zonde en totaal niet nodig. Ik zou dit nemen (Heb ik ook op een shocl en is voor mijn iets kleinere al te zwaar, voor de jouwe precies goed) is nog goedkoper ook! vooral die lipo is veeeels te zwaar die je hebt gekozen, ok dit dus:

http://www.rctechnics.eu/lipo-460mah-p-497.html (besparing 70 gram!! 40% van het gewicht van je vliegtuig!)
http://www.rctechnics.eu/282215-brushless-outrunner-1540kv-p-101.html (besparing 39 gram!)
Omdat alles veel lichter is heb je ook niet zo'n zware regelaar nodig (die 18A is echt overdone) deze is prima:
http://www.rctechnics.eu/12a-fly-brushless-esc-p-393.html (besparing 14 gram, misschien wel 10% van je vliegtuig)
servo's zijn ok
motormount zelf frutten uit een stukje 1.5mm triplex of ander licht stukje hout, je kunt ook zo'n bevestigingskruis kiezen, Zo'n stickmount heb je niet veel aan op een shock.
Op 2s lipo is de gekozen propellor wel ok denk ik.

Ik zou ook de bouwdoos op dieet zetten als ik jou was, als de stuurstangen van metaal zijn, vervangen door 1mm carbon, idem voor het landingsgestel, 2mm carbon. Als er scharnieren bij zitten, niet gebruiken, de roeren gewoon vast tapen met gamma packing tape, kun je nog een leuk kleurtje kiezen ook, voor shockies heeft RC technics leuke setjes te koop voor roerhoorntjes, wieltje ed allemaal van licht plastick waarmee je ook nog wat grammen kunt besparen.

Al met al denk ik dat je wel onder de 200 gram moet kunnen komen, daarboven wordt het al gauw te zwaar voor indoor.

Als je een keer buiten er mee wil vliegen (voor windkracht 5 is ie sowieso niet geschikt) kun je als balast een zwaardere accu monteren, bv iets in de buurt van 800mAh
 
Ik zie nu pas dat je er buiten mee wil vliegen, gewicht is dan iets minder belangrijk, maar nog steeds geldt, hoe lichter, hoe beter het vliegt.

De motor zou je 1 tandje zwaarder kunnen kiezen(de iets langere paarse) en de accu ook (540 mah 2s of 3 s) zodat je wat beter tegen de wind in komt. De 12A regelaar van 16.75 is dan nog steeds ok. Maar wat je eerst in gedachten had was echt veel te zwaar.

Probeer niet zwaarder te gaan dan 250 gram, hij gaat er alleen maar rottiger van vliegen als ie zwaarder wordt (vervelende tip stalls, wegvallen in een bocht) Hou je hem onder de 200 gram kun je er ook indoor mee vliegen
 
bedankt! eindelijk hulp die ik zocht!
Maar even een vraag:iedereen gebruikt zo'n lichte lipo's(mah) enzo maar je vliegtijd verminderd dan toch aanzienlijk?
En ik zou de shock op 3s vliegen denk ik...
Dus ga ik die motor dat jij aanraad(grotere versie) nemen en een brushless regelaar van hoeveel amp zie ik wel,en propellor jah zal het wel bij de aangegeven propellor houden.
Dit is mijn 1e shock vandaar zoveel vragen...
ps:die motormount zou ik kopen,maakt niet uit welke?

mvg sven!
 
Maar over die regelaar,ik heb liever altijd op overschot dus wil ik ene 18 a nemen,het scheelt 13 gralm ok,maar dit is toch niet erg voor buiten?ik maak men easyglider ook zwaarder als er veel wind staat,om maar te vergelijken....
En welke prop raad je me dan aan voor 3 cells?

mvg sven
 
Kijk hier even:

http://www.rctechnics.eu/282616-brushless-outrunner-1611kv-pri-102.html?reviews_id=29

Op 2s met 8x4 GWS slowfly presteerd ie beter dan op 3S, max amp komt niet boven de 10A en 400Gr trekkracht, als jij rond de 200Gr gaat uitkomen is dit een perfect motortje voor deze shock.

Het motortje mag niet meer dan 11A hebben, die 12A Fly regelaar is goed voor 12A continue en 15A burst geloof ik. dus dat is ruim voldoende..waarom hoger gaan zitten als het niet nodig is, je hebt met deze regelaar al voldoende reserve.

even over vliegtijd..

Met een shock vlieg je nooit continue volgas.. meestal zo rond halfgas of zelfs minder, alleen bij vertikale figuren soms even volgas.. in de praktijk trek je met zo'n klein motortje maar 2 hooguit 4 ampere gemiddeld over de hele vlucht.

capaciteit van 460 Mah betekend dat zo'n batterij 460ma kan trekken over 60 minuten, 920ma over 30 minuten 1840 over 15 minuten, 4.6A over 6 minuten.. dus met 2 A kom je ongeveer op 10-12 minuten vliegrtijd uit en dan vlieg je behoorlijk wild hoor.. meeste tijd trek je nog niet eens een ampere met deze kleine motortjes.. het zijn de uitspattingen die de vliegtijd bekorten (hoveren tot je er bij neervalt)

Marco
 
Back
Top