flatout-turmoil (greatplanes shockflyer)

oké bedankt,
dan koop ik 2x 2s 1000mah lipo's ofzo.
En die 12a regelaar dan.
Ok lipo's zijn wat groter maar stoord me niet echt,zal straks eff euitrekenen hoeveel hij gaat wegen.

mvg sv en

manmanman hier ben ik terug,ik wil alles net gaan bestellen ontdek ik dat ik mijn propmeenemer vergeten ben,maar vind de gevens van de prop niet bij rc.
Dus heb ik een propadapter nodig en welke maat? :roll:

Deze heb je nodig:

http://www.rctechnics.eu/propsaver-30mm-p-328.html

Even emailtje/telefoontje naar RCtechnics zodat ze hem bij je vorige order kunnen voegen, anders moet je 3.50 extra betalen, moet makkelijk kunnen want vandaag zijn ze toch dicht :-)

Ik hoop dat het goed gaat werken met die zware lipo.. Ik krijg visioenen van zwangere Ganzen die hevig klapwiekend net aan laag over het water scherend in de lucht kunnen blijven...

Groeten!

Marco

okee bedankt,gelukkig was het nog niet echt bersteld dus dat is ok.
Ik he bvandaga uitgerkened dat de schock alles inclusief 215gram gaat wegen.
Dus de lipo zal niet te zwaar zijn ofzo,perfecte setup vermoed ik,al zeker niet als je weet dat hij dient voor buiten te vliegen.
Straks of morgen ofzo bestel ik dus.

mvg sven

even een vraagje:
Ik bevestig dus mijn roeren met ducktape etc.
Maar mijn hoogteroer bestaat uit 2 roeren maar ik gebruik maar 1 roerhoorntje volgens plan hoe bewegen die dan te samen?hoe kan ik dit zo maken???

mvg sven

staafje carbon 1x3 mm :?: :idea: daar lijm je de 2 delen van je hoogte roer aan vast met iets ruimte er tussen voor je richtings roer

robot zei:
staafje carbon 1x3 mm :?: :idea: daar lijm je de 2 delen van je hoogte roer aan vast met iets ruimte er tussen voor je richtings roer

oke bedankt,dit probleem is van de baan,ik heb wel de ailerons en rudder ga ik denk ik ook vasthangen met ducktape,dit zorgt voor geen problemen veronderstel ik?
En die onderste zijde van mijn shock ga ik denk ik verstevigen door hoeken van plastic te maken en die dus aan 2 zijden te lijmen want ik vind dit nou niet echt stevig....

mvg sven

Marco uit Hangar 5 zei:
Zit in je bouwdoor hoor..

http://manuals.hobbico.com/gpm/gpma1115-manual-v1_1.pdf

Pagina 5, kit contents, onderaan in het midden.. onder Rods and Tubes: Eelevator joiner tube 3x248mm

Op pagina 7 staat hoe je die aan de beide elevator helften moet lijmen.

Ik heb het even gelezen, maar het is wel een cool systeem met die clipjes en buisjes.. maar ik denk nog steeds dat met tape lichter en makkelijker is.

Groeten!

Marco

inderdaad,ailerons wordne bevestigd met tape denk ik,rudder zie ik nog wel

mvg sven

Hoeken van plastik... nee toch zeker! Wordt ie veels te zwaar!, niet doen!

Heb je de manual wel gelezen? (zie mijn vorige post) Over de hele lengte zit een koolstof buis ingelijmd, eenmaal ingelijmd met alle 4 de rompzijden er aan vast is dat al best stevig. Maar lees pagina 13 linksboven even.. die hoeken van depron zitten in je bouwdoos.. Echt waar, als dat eenmaal vast zit is je romp hartstikke stevig.

Trouwens ook die "wing bracess" van een pagina daarvoor. helpen ook het geheel stijver te maken.

Het is echt niet nodig je vliegtuig steviger te maken hoor, want je maakt hem daarmee alleen maar zwaarder, en als ik de manual zo doorblader is het van zichzelf al een vrij "zwaar" gecontrueerd bouwdoosje. Want hoe zwaarder hij wordt, hoe sneller je moet vliegen, en des te desastreuzer worden de crashes die je ongetwijfeld zal gaan meemaken.

Iets wat licht is zal langzamer tegen de grond kwakken en mider snel stuk gaan, dan iets wat zwaar is en met een flinke snelheid ter aarde stort.

Marco

Maar de onderste zijde van mijn shock(verticale deel) hangt totaal niet stevig vind ik.
Ik zoek wel even die depron hoeken maar zo kan ik het toch niet laten volgens mij....
Onderste deel hangt onstabiel,beweegt dus van links naar rechts....
Ik zie wel.
ps:plastic=van die dunne plastic als van die potjes yoghurt,geen dikke plastic dus maar ik zie wel!.

mvg sven

Ik denk dat die wing braces daar wel hun werk gaan doen..

Bouw hem eerst af en beslis dan of je hem nog wil verstevigen.. en dan zou ik het net als aan de bovenzijde doen, met een paar schuine stukjes depron (niet over de hele lengte, maar bv in het midden aan de voorkant en aan het eind aan beide zijden een stukje van 7 a 8 cm)

Marco

Het is mijne 1e shock die ik bouw maar man voor mij is dit een kreng om te bouwen :mad:
Die plastic kliksystemen klikken niet,neen 2.9/4 breken zeh ja.
En gewoon ik ben niet gewend van zo'n structuur,mijn andere vliegtuigen zitten toch steviger in elkaar...
Het is allemaal nogal week enzo.
Ik denk gewoon dat het te week is omdat het mijn 1e shock is natuurlijk.
Technish probleem=ik heb 3X towerpro 9 gram servo's,echter je krijgt speciale hevels bij die beter uitslag bieden maar die passen niet op mijn servo's.... De servo gaten komen niet goed overeen enz.Dat Z systeem is niet praktish.
Ik ga waarschijnlijk zeer lichte kwiklinks gebruiken en deze op de stuurstang lijmen,lijkt me allemaal toch beter dan dit.
Morgen ofzo bouw ik electronica verder in en dan zien we wel hoe alles gaat,ik houd men hart toch vast :roll: :wink:

mvg sven

als je stukje van paperclip af knipt die aan 1mm carbon zetten dmv stukje krimpkous,,,,1 cm ,,,,,,,met wat lijm er nog tussen ,,,zit het nog vaster
er een z aan buigen en dan kan i ook aan de servo hevel

robot zei:
als je stukje van paperclip af knipt die aan 1mm carbon zetten dmv stukje krimpkous,,,,1 cm ,,,,,,,met wat lijm er nog tussen ,,,zit het nog vaster
er een z aan buigen en dan kan i ook aan de servo hevel

Z buigen is ook een optie maar ik heb toch nog nylon kwiklinks op overschot,weegt nx en is ook handig.

mvg sven

hier ene foto van hoe hij eruitziet momenteel.
(1e shock van mij!)
S7000590.jpg

Link: http://s6.photobucket.com/albums/y230/Vlaamseleeuw/?action=view&current=S7000590.jpg
ps:die tape aan die stukken hangt er voorlopig tot de lijm
mv droog is enz,die witte schijn op de"canopy" komt vanwege de lijm ofzo ,weet ik veel.... :lol: g
sven

Ziet er best OK uit hoor, mijn eerste depron dingetje zag er veel beroerder uit :-) die witte waas kun je misschien nog wegpoetsen met spiritus of wasbenzine (pas op dat je de verf niet wegpoetst, eerst proberen op een stukkie afval of onopvallend plekkie aan de onderkant)

Alleen die witte puntvormige stroken depron die je nu plat tegen de vertikale romp onder de cockpit hebt gelijmd, die had je eigenlijk onder 45 graden moeten plakken, en zo de horzintale romp met de vertikale verbinden, dat had een heel stuk stevigheid gegeven.. kijk maar in de manual pagina 13 linksbovenaan de pagina, kleine plaatje met text "Diagonal Fuselage Reinforcement, both sides" :
http://manuals.hobbico.com/gpm/gpma1115-manual-v1_1.pdf

Die punten had je dan mooi helemaal in het hoekie vast kunnen plakken, zodat het helemaal dicht komt te zitten en nog gestroomlijnd is ook. Je zou deze stroken alsnog zelf kunnen snijden, want ik denk niet dat je ze meer netjes los krijgt.

Groeten!

Marco

Back