flatout-turmoil (greatplanes shockflyer)

robot zei:
waneer is de maiden :D

filmpje mischien :?: 8O :lol:

sorry mensen dat het nu zo lang duurt...
Moet nog steeds een nieuwe motor bestellen....(als je het niet zouw eten,toen ik motor aansloot reageerde de motor gewoon met schokjes dus daar ben ik niets mee he...)
Kan iemand me een motor aanraden bij perba?Ik heb een 18 amp regelaar met een 8/4 gws prop denk ik(en 7.4v 1000mah lipo).
www.perba.com
 
http://www.perba.be/product_info.ph...id=78&osCsid=62985c0ab9817872df073a07f686b00b

is dit een goede motor voor mijn +- 250 gram shock?
hij vliegt dus met een 8/4 gws prop,18amp regelaar en 7.4v 1000mah lipo...

ps:zoals eerder vermeld hij moet buiten vliegen!
mvg sven

edit: perba raad me deze motor aan:wat is jullie mening? http://www.perba.be/product_info.ph...d=223&osCsid=b65cace7ccc30b8938e6ebb19f9bd560

Ik gebruik 8/4 gws props he!!! en je weet dat ik 18 amp regelaar en 7.4v lipo's heb....
 
ik word gewoon gek he!!!!!!
Komt mijn nieuwe motor en propellors toe,gelijk alle stesten.
Ik steek mijn 7.4 1000mah lipo's in en man dat ding had gene trust geonoeg om te prophangen!
Dan test ik 3 cells lipo en dat lukte wel aardig,trok zichelf omhoog.
Maar pfff nu wil dit zeggen dat ik een nieuwe accu nodig heb....
En uihm hoelang zou een typhoon 15/13 kunnen draaien met een 11*6 cam prop en 7.4v 1000mah accu?
Zodat deze accu's toch niet voor niets hier liggen.....

Oh ja:een 10*5 tot 11*5 op 3 cells op deze motor: http://www.rctechnics.eu/221708-brushless-outrunner-1100kv-p-1860.html Blijft dit onder de 18 ampere???

mvg sven
 
robot zei:
je ben lekker bezig
een motor van 73 gram 8O
voor zweef vliegtuigen tot 2000 gram :roll:

neeeh

die typhoon 15/13 zit in mijn easyglider vandaar de vraag of ik die accu's nog kan gebruiken..
Ben het hele shock gebeuren stilletjes aan beu te worden hoor,nog nooit zoveel problemen gehad:s
 
Ik ben onlangs ook begonnen met het zelf bouwen van shockflyertjes. Maar dan ook zelf uitsnijden uit depron. Tot nu toe met groot succes, alles vliegt als een zonnetje.

Even wat vraagjes:
- Welke elektronica onderdelen zitten er nu op je vliegtuigje (servo's, ontvanger, motor, regelaar)?
- Hoe zwaar is het vliegtuigje nu?

Je moet echt proberen om het totaal gewicht niet bover de 200 gram te laten komen om buiten te vliegen en om binnen te vliegen niet boven de 150 gram uitkomen (incl. accu). Overigens vliegt een shock van 135 gram ook prima buiten.

De onderdelen die ik gebruik in mijn shockflyers zijn:
19 grams motor: http://www.rctechnics.eu/220414-brushless-outrunner-1400kv-gram-p-1981.html
7 grams regelaar: http://www.rctechnics.eu/12a-fly-brushless-esc-p-393.html
9 grams ontvanger: http://www.rctechnics.eu/kanaals-micro-ontvanger-35mhz-p-1876.html
5 grams servo's: http://www.rctechnics.eu/micro-servo-gram-towerpro-p-639.html
APC 7x4 prop: http://www.rctechnics.eu/7x4sf-slow-flyer-p-135.html

ik gebruik als ik binnen vlieg een 350mah 7,4V lipo en buiten gebruik ik 300mah 11,1V lipo.

Succes verder.. als je de moed nog niet compleet opgegeven hebt.
 
heb niet nauw gelet op het gewicht hoor,een 18 amp regelaar,zo'n geel bl motortje,er gaat een 11.1v 1000mah lipo opkomen,3X 9 gram servo's,en mpx pico 5/6 ontvanger.Ikz it zeker boven de 200 gram maaar de motor kan dit wel aan enz.

mvg sven
 
Het materiaal waar je vliegtuigje van gemaakt is, is niet zo heel stevig. Hoe zwaarde je het vliegtuig maakt, hoe meer het materiaal te verduren krijgt.

Komt nog eens bij dat je vleugels het gewicht moeten kunnen dragen. Meer gewicht betekent dat je sneller zal moeten vliegen om hem in de lucht te houden. Meer snelheid bij meer gewicht is meer energie nodig om te vliegen en meer energie die vrijkomt bij het landen/crashen.
 
Back
Top