Flexacopter -----The Making of an octocopter "KRATOS"-----

Bedankt jongens :)

Maar gemaakt? nee!! eerder alle apparatuur geïnstalleerd en aangesloten plus afgesteld.

Wel natuurlijk onze eigen pootjes eronder en er komt nog een quick-loc systeem van ons op om op een simpele manier de mount van het frame te ontkoppelen want dit wordt geen copter die je even in je achterbak gooit ;)

Spanwijdte 105cm / 27cm frame diameter
image.jpeg

image-kopie.jpeg

Hoi Gerben,

Er komen Plettenberg Orbit 15-24 motoren op, deze geven 4,2kg p.st max, dus 33,6kg bij 100% gas open.

Payload is afhankelijk van de lipo setup, max kan er 6S 16000mAh in de lipobox, de box is volledig verstelbaar zodat zo'n beetje elke (1P/2P) lipo setup mogelijk is, het gewicht van de Kratos leeg weten we momenteel nog niet, maar het uitgangs punt is dat er een camera van zo'n max 6kg onder kan, waneer er 4 complete wire dampers verwijderd worden is de Kratos geschikt voor camera's van zo'n 0.6>3kg (dmv RVS draden te verwijderen uit de brackets valt er nog te fine tunen) dit is ook de config zo als ik hem ga gebruiken zolang ik geen Epic-RED heb ;)

Mario

Wat test indicatie van de Plet bij verschillende belastingen,

Wat g/Watt uitkomsten, rechts is de Plet

800g.png

7,3g/Watt------------------------------------------------------7,8g/Watt

1000g.png

6,9g/Watt------------------------------------------------------7,3g/Watt

1300g.png

6,5g/Watt------------------------------------------------------6,5g/Watt

1500g.png

6,2g/Watt------------------------------------------------------6g/Watt

Test-max.png

4,7g/Watt------------------------------------------------------4g/Watt[/quote]

Tja wat moet ik nou zeggen....man wat een machine. Zitten er nog een soort "veiligheid" systemen ingebouwd?

Er kan immers van alles gebeuren en dit is geen machine van €50 euro

Bedankt John :)

Die zijn er niet echt, je hebt wel third-party parachute systemen maar dat weegt weer extra en alleen met flinke hoogte's toepasbaar.

Ons motto is, gebruik alleen top spullen en zorg dat je setup clean en netjes is, meeste crashes zijn.................

Bij een Octo mogen er 2 motoren uit vallen voordat je echt in de problemen komt.

Leuk om te zien hoe jullie dit aanpakken!

Welke motor test je hier tegen de Plet?
Wat is het verschil in motorgewicht tussen die twee?

Gerben

Tja wat moet ik nou zeggen....man wat een machine. Zitten er nog een soort "veiligheid" systemen ingebouwd?

Er kan immers van alles gebeuren en dit is geen machine van €50 euro

het is in ieder geval een okto, mocht er een motor uitvallen kan die nog veilig terug.

Na heel wat motoren getest te hebben is onze keus gevallen op deze Plettenberg Orbit motor voor de Kratos.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wauw! Aldert was altijd al enthousiast over deze motoren tegen me en heb ze ook vliegend gezien en dat was indrukwekkend. Ook hoe ze zijn opgebouwd is magistraal... maar deze test is echt verbluffend... 2 kg aan kracht op 15 Amps... brr wat mooi Mario

Back