flexibele as

• Topicstarter Topicstarter smeerkaas
  • Startdatum Startdatum
S

smeerkaas

Guest
ik heb een flexibele as liggen thuis maar daar komt steeds water door als ik aan het varen ben hoe moet ik dit oplossen?

je moet je as goed met vet insmeren.
Op het uiteinde van je buitenas naar de motor toe een rubber plaatsen waar je flexas doorheen gaat.Dit houd ook een heleboel tegen.

heey,

ik gebruik voor het invetten van mijn as uirzalf, heeft je oma vast nog wel staan :P

Ik gebruik vaseline!

Ik heb ook zo'n flex as en ik heb aan de uiteinde en stukkie alu gemaakt wat exact de zelfde diameter als de stang heb! hopelijk is dat voldoende...

ik gebruik echter vet (jacht vet)

heb ik op het werk liggen :wink:

:D

ik heb al verschillende soorten vet geprobeerd maar alles komt er vanzelfs uit al ik aan het varen ben heeft dit soms te maken met de draairichting van mijn as (links of rechts)

De as moet zo gemonteerd zijn dat als je eraan draait dat de as niet uit mag zetten.

je moet natuurlijk wel zorgen dat iets het vet tegenhoud, zo als een alu ringetje bijvoorbeeld

dat het vet er uit kom is heel normaal bij powerboats.
na elke dag varen haal ik mijn (flex)assen er uit en worden die gesmeert.
ik ben het 1 keer vergeten bij 1 boot en die had 2 weken er na roest op de lager's.
ook voor dat ik er nieuw vet in doe spuit ik de buiten assen even uit met wd-40.
ik gebruik trouwens kogellagervet van kroon-olie

greetz jaimy

Goede morgen, ik lees dat je problemen hebt met je as met de smering.
Ik zelf ben lid van DPB Racing Team en wij smeren de flexassen permanent, gebruik nooit geen vet dit is niet goed voor het binneste van de flexas maar een mix van, STP oil gemengd met gewone motor olie en WD40, zorg dat je een tankje maakt rechtstreeks op je flexas en smeer hem permanent, nooit geen vastlopers meer nooit geen roest meer en geen onderhoud. Los het probleem van lekken aan de koppeling op door er een silicone slangetje over heen te plaatsen. (Ik bedoel dan van koppeling naar huls flexas.)

Gr. The Poerboat Drifter

Back