Dit is leuk zoals jij dat aangeeft, maar wie doet dat?
Normaal gesproken kijk je hoeveel ampere je motor gaat verbruiken en koopt aan de hand van die gegevens een accu welke die stroom volgens de fabrikant kan leveren en de product stikker vermeld hier overduidelijk dat die cellen 45 ampere continue kunnen verwerken. Als dat bij minder dan 3 volt per cel is dan ben je de cellen aan het vernielen en volgens mij is de leverancier/fabrikant dan niet goed bezig. Of het zou moeten zijn dat er een druk fout op de stikker is gekomen,
Nou, ik kijk zelf wel degelijk naar de ontlaadcurve van lipo's.
En het feit dat ze "45 ampere continue kunnen verwerken" zegt niks als er geen spanning bij genoemd staat, laten we eerlijk zijn.
Want een stroom zegt in dit geval niet genoeg. Het gaat om de spanning die de accu bij die genoemde belasting kan afgeven.
En dat is eigenlijk het gemene en welbekende addertje onder het gras , dat weten veel mensen niet. En dat weten de fabrikanten ook.
20C , 30C , het zegt feitelijk niks zonder een ontlaadcurve. Want houd je 3.1V /cel over of 3.5V/cel , het blijft dan gissen.
Verder geef ik toe dat er inmiddels ook andere fabrikanten zijn met goede lipo's (SLS lipo's bijvoorbeeld, die hebben een zeer lage inwendige weerstand Ri en houden lang hun spanning vast).
Flightpower is eigenlijk belachelijk duur. Maar ik heb er persoonlijk nog steeds goede ervaringen mee.
Ik kijk zelf regelmatig op deze site van Gerd Giese, die doet regelmatig testen met nieuwe lipo's en hoe goed ze presteren. Een hele leuke en leerzame site
Elektromodellflug - Datenbank
En hier een test van de nieuwe saehan's :
********** Elektromodellflug - Saehan-30C - LiPos im Test
in ieder geval succes
bas