Flight sim [Heli-X]

Ik heb veel gehoord dat oefenen op een simulator "veel helpt", ik zit nu al een week op heli-x en daar gaat het gewoon perfect, crash bijna nooit hovere lukt, nose in, tail in beetje 3d maar in het echt kan ik nog niet eens hovere dus is dat nou wel echt waar dat het "veel helpt" en waarom?

Simmen is natuurlijk prima. Je weet dan beter wat je kunt verwachten. Toch zul je echt de lucht in moeten.
Bij mij heeft de combinatie van simmen en vliegen geleid tot de grootste vorderingen. Uiteindelijk vlieg ik nu meer dan ik sim.

Als het hoe dan ook wel lukt op de sim en absoluut niet in het echt.....
Dan is er iets mis met je setup van je Heli.
Een Simulatorheli is in principe altijd goed afgesteld.
Een echte RCheli moet goed afgesteld worden of zijn.
Als hij goed is afgesteld, dan lijkt het verrekte veel op elkaar en kan je snel vorderingen maken als je je angst overboord gooit, maar wel steeds voorzichtige kleine stapjes blijft maken.
Anders crash je namelijk net zo vaak als in de Sim.

Succes
Eric

Als het hoe dan ook wel lukt op de sim en absoluut niet in het echt.....
Dan is er iets mis met je setup van je Heli.
Een Simulatorheli is in principe altijd goed afgesteld.
Een echte RCheli moet goed afgesteld worden of zijn.
Als hij goed is afgesteld, dan lijkt het verrekte veel op elkaar en kan je snel vorderingen maken als je je angst overboord gooit, maar wel steeds voorzichtige kleine stapjes blijft maken.
Anders crash je namelijk net zo vaak als in de Sim.

Succes
Eric

Dat is nou net het probleem, in de sim moet ik alles heel anders afstellen dan in 't echt :S als alle dingen in t midden staan dan spint de heli (op de sim) oh en ik moet wel heli-x gebruike FMS wilt niet werken op windows vista

Ik heb zon trex 500 modelletje voor real flight 4. En dat is behoorlijk eng hetzelfde. Op een paar dingen na natuurlijk. Daarvoor is het een sim.

Maar blijft een leuke manier om jezelf te trainen en at ease te laten voelen met andere aanzichten van de heli en stunts.

Het is vaak zo dat je een nieuw model aan moet maken in je zender voor een simulator.
Gaat dat niet of heeft je zender geen modelgeheugen, dan moet je helaas iedere keer opnieuw afstellen, in PhoenixRC (niet gratis) kan je de mix uit een zender filteren.
Maar echt makkelijk gaat dat ook weer niet.
In jouw geval is het het handigste als je een club of helivliegers in de buurt zoekt die naar je instellingen kunnen kijken en je een handje kunnen helpen om je heli misschien wat meer op de heli in de simulator te laten lijken.

Ik denk ook dat je even op gang geholpen moet worden met je echte heli. Een simulator simuleert nooit de stress en spanning die je voelt als je net leert heli vliegen. Maar los van dat is een simulator goud waard. Je leert er van om in allerlei orientaties te vliegen die eigenlijk nog buiten je kunnen liggen. Als je een keer per ongeluk iets te ver gaat in het echt sta je dan niet machteloos maar heb je al geoefend wat je moet doen.
Ik heb in het begin altijd gezorgd dat ik op de sim en stap voor was op wat ik buiten deed. Dat heeft mij van talloze crashes behoed. Sinds ik een goede heli heb (en dat is eigenlijk ook de heli waarop ik heb leren vliegen) ben ik 5 keer gecrashed. Niet slecht lijkt mij maar dat komt omdat ik vele uren op de sim heb geoefend en omdat ik uiteindelijk een goede heli heb gekocht. Dat scheelt heel veel.

Wbt Heli-X of FMS dat is echt geen vraag: Heli-X vééél beter en realistischer. En trouwens FMS werkt als je een oude DirectX 9 dll naar je system32 directory kopieert. Welke je moet hebben staat hier ergens in het software forum en 'op google' natuurlijk. ;)

Dat werkt ook niet, mij werd verteld dat het door mn nvidia videokaart komt dat t scherm op FMS zo shaked en zolang mn echte heli naar links schiet zodra ik gas geef kom ik nog niet ver

Ik heb het hier met een Nvidia 8800GT werkend gehad... Echter heb ik er niet mee gevlogen en na herinstallatie van Vista heb ik het niet meer geinstalleerd. Misschien moet je compositing even afzetten (de aero interface) dat doe ik zowieso ook voor Reflex en Phoenix. Scheelt enorm in de framerates.

Ach ik hou wel Heli-x nu de meeste zeggen dat die veel beter is?
Btw is er ergens een Honey Bee model te vinden voor Heli-X?

Back