Ik denk ook dat je even op gang geholpen moet worden met je echte heli. Een simulator simuleert nooit de stress en spanning die je voelt als je net leert heli vliegen. Maar los van dat is een simulator goud waard. Je leert er van om in allerlei orientaties te vliegen die eigenlijk nog buiten je kunnen liggen. Als je een keer per ongeluk iets te ver gaat in het echt sta je dan niet machteloos maar heb je al geoefend wat je moet doen.
Ik heb in het begin altijd gezorgd dat ik op de sim en stap voor was op wat ik buiten deed. Dat heeft mij van talloze crashes behoed. Sinds ik een goede heli heb (en dat is eigenlijk ook de heli waarop ik heb leren vliegen) ben ik 5 keer gecrashed. Niet slecht lijkt mij maar dat komt omdat ik vele uren op de sim heb geoefend en omdat ik uiteindelijk een goede heli heb gekocht. Dat scheelt heel veel.
Wbt Heli-X of FMS dat is echt geen vraag: Heli-X vééél beter en realistischer. En trouwens FMS werkt als je een oude DirectX 9 dll naar je system32 directory kopieert. Welke je moet hebben staat hier ergens in het software forum en 'op google' natuurlijk.