Flightcontroller, KK 5.5

Hallo allemaal,

Heb vandaag weer even tijd gehad om met m'n quad te vliegen. Helaas vindt ik hem erg onstabiel en krijg ik het niet voor elkaar hem rustig op één plek te laten hangen. Het lijkt haast wel alsof hij zichzelf niet of weinig stabiliseert.

Nu wil ik dus eens in het configureren van de flightcontroller (KK 5.5) duiken. Helaas heb ik geen kabel om deze aan mijn pc te hangen. De software is wel te downloaden.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit board?

Met welke kabel kan ik deze aan mijn pc hangen, ik weet wel welke er bij hoort maar kan ik nergens bestellen... Is een alternatief mogelijk, wellicht zelf iets maken?

Is dit voor een beginner een beetje te doen? Je moet natuurlijk ergens beginnen, maar ik heb al wel begrepen dat het bij het ene board makkelijker is dan bij de andere.

Wellicht kan ik beter een ander board kopen, welke out of the box beter vliegt/makkelijk te programmeren is?

Ik hoor graag wat tips en ervaringen van jullie!:teacher:

De KK5.5 heeft GEEN zelfstabilisatie. Dit is een bordje voor de ECHTE piloten.

Dit bordje valt alleen in de manual mode te vliegen, doet verder niks anders als zorgen dat de juiste motor aangestuurd word bij de juiste stickuitslag.

Het leren vliegen met dit bordje duurt misschien iets langer, maar als je er eenmaal mee kan vliegen kan je ook echt vliegen.

Prima, dit is helemaal niet erg, een ander bord komt er in de toekomst wel.

Zolang ik de ruimte maar heb met vliegen lukt het aardig. Ben nu bezig de armen te vervangen, de aluminium die er op zaten zijn lastiger te vervangen bij een crash, en houtjes heb je altijd genoeg. Motoren vast met tie-wraps, wordt al iets heel anders dan de netjes afgebouwde quad die ik heb gekocht.

Back