FlightPower voor Trex500?

Behalve de Outrage accu wil ik graag wat ervaring opdoen met andere merken.

Flight Power EvoLite 2500 6S1P Trex 500 Batteries
18C Continuous
28C Max Burts
358 Grams
Prijs: £79.99

EVOLITE-25006S.jpg

Flight Power 2500 6S1P Trex 500 Batteries
25C Continuous
35C Climbouts
50C Max Burts
390 Grams
Prijs: £99.99

2500-6s1p.jpg

En dan zijn er ook nog de ThunderPower/V2
Daar lees ik weinig over.

Graag je advies welke accu qua gewicht, ontladingscapaciteit(met name voor die Evolite accu) (het meest) geschikt is voor de 500. (Standaard Align motor). Hoe meer vliegtijd, hoe beter!
Natuurlijk zijn er nog meer merken zoals KongPower, Hextronic e.d. maar ik wil me nu even beperken tot deze jongens.

Voor m'n Trex450SE V1 zoek ik ook nog mooie packs.

Alvast bedankt!

Ik heb 4 van die FP 2500's de normale niet de lites, bevallen prima, alleen de vliegtijd is niet zo heel lang vind ik, zon 5 minuten (100%flatcurve, 13Tpinion) dan gaat er zon 1600mah weer terug in, zou dus wel 6 minuten kunnen maar ik speel ff op save.
Ik zou nu denk ik voor die lites gaan, toch lichter, wellicht langere vliegtijd?

voor je 450 met standaard setup zou ik de Thunderpower pro lites aanraden, 2100mah, bij de extremes moet je de v2 nemen.

greetz bart.

Bedankt Bartjuuuhhh! Ik ga denk ik vliegen met een 12T pinion (Een 13T lijkt me wat angstaanjagend veel powerrrrrrr8O). Dat zal ook nog wat in vliegtijd schelen?! Volgens mij vlieg jij ook nog geen 3D toch? Maar wel een 13t.
Al eens een 12T geprobeerd?

voor je 450 met standaard setup zou ik de Thunderpower pro lites aanraden,...
Tikfoutje? Je bedoelt voor de 450 ook de FlightPower pro lites denk ik?! DeTP's kennen toch geen pro lites? En zijn er niet in 2100mAh(tenminste niet bij Fast-lad.). Wel in 2070mAh maar die zijn weer niet V2.

Wederom, alvast bedankt:D

Edit: Zit je met die pro lites nog wel aan genoeg Ampère? 45A continue...

Laatst bewerkt:
Ga je die Evolites van Flightpower geen pijn doen met je 500 ?

18C continu x 2500 mAh = 45A continubelasting. Volgens mij ga je daarmee teveel in het rood...hetgeen de levensduur van je lipo niet ten goede komt.

Behalve de Outrage accu wil ik graag wat ervaring opdoen met andere merken.
En onder andere merken verstaa jij alleen fp/tp?:confused:
Als ik geld uit zou willen geven dan gaf ik het aan kokam, 2400, wel wat zwaarder, 450g.
No way dat ik Flightpower of TP koop voor mijn 500.:rolleyes:

Ik heb nu Zippy-H 2200 6s in mijn T500 (13t 100%flatcurve 12graden pitch) en die voldoen, ik heb er maar een paar ladingen op zitten maar het belooft veel goeds.
Iemand op mijn club heeft een 3300 6s pakket van east systems erin gepropt, ik heb daar ook een paar vluchten mee mogen maken. De pull-out op voll pitch is nog iets heftiger, 2500 FP en KongPower doen het bij hem een stuk minder. De 3300 blijft ook lekker koel en vliegtijd is goed (timer staat op 5 maar daar gaat hij overheen). Ik geloof dat het pakket 90€ kost.

Ik denk dat ik bij mijn Zippy-H 2200 blijf (en er nog een paar bij koop). Ze zijn licht: 374g, goedkoop: 35€ en ze doen het goed. :D

Ik zou zo wel eens een Zippy-H willen proberen, ik vlieg zelf op 5S, en ze zijn net binnen gekomen bij HC.

minder dan 60 € thuis geleverd voor een 3300 mAh, wel maar 20C, zou dat voldoende zijn ?

Mijn Outrage packs kosten 100 € per stuk zonder verzending, en de Flightpowers 137 € afgehaald...toch een heel verschil. Outrage is 3300 mAh 25C en FP is 3200 mAh 30C.

Ik heb nu 2 stuks 6s2200 Zippy-H. Hier vlieg ik 4.20 mee, op een 13T tandwiel. Voorlopig heb ik er niks over te klagen.

Binnenkort krijg ik 2 stuks 6s2200 Airthunder binnen, eens kijken of dat een grote verbetering is.
2200mAh6S1P.jpg

ik vlieg met twee Flightpower evo-lite V2 2500mah 6sp1.

Ze doen het goed op 13T en een vliegtijd van 5 minuuten, stop er +- 2100-2200 terug erin en ik rag dan flink met de heli. veel climbouts en dergelijke.

Nu 70x opgeladen en merk dat ze iets in kracht afnemen maar evengoed nog veeeeel kracht.

Ik heb naast de FP Evo 25 2500 lipo's die ik heb (5:30 op 2800 Rpm op de Protos), ook nog twee 3s1 2200 kongpowers aan elkaar gehangen en dat doet het 5:00 lang ook perfect!!.
Nu zag ik laatst dat Kongpower ook 6S1 2500 Mah uit gaat brengen, is dus ook nog een optie.
En verder houd ik de "Desire power" lipo's goed in de gaten.
Deze schijnen ook enorm krachtig te zijn.
Li-Po Super Power Series

Eric

... 2500mah...stop er +- 2100-2200 terug erin...

Nu 70x opgeladen en merk dat ze iets in kracht afnemen maar evengoed nog veeeeel kracht.

Dan zit je op een ontlading van meer dan 85 %...dat lijkt me veel, en niet bevorderlijk voor de levensduur.

Zelf vlieg ik nog op 5S met 14T pinion, dus relatief lage belasting. met mijn EVO30 3200 mAh vlieg ik 8min20 en dan laad ik minder dan 2500 mAh bij. Met de Outrage 25C 3300 mAh vlieg ik 9 min 20 en dan laad ik ongeveer hetzelfde bij. De Flightpowers worden wel veel warmer dan de Outrage.

Vermogen komt hij wel te kort bij zwaar pitchpumpen, maar dat doe ik zelden, enkel stallturns, steepturns, rondjes en snelle achten doe ik voorlopig, en daarvoor is het voldoende. Voor mij primeert vliegtijd nog op power...

Bedankt voor alle info!

@Bartjuuuhhh: Okay, inderdaad. Mooie gewichts/capaciteits/prijsverhouding.

@Nando: Nee ik versta onder andere merken niet alleen fp en tp. Zoals ik al schreef wilde ik me daar nu toe beperken. Dat had te maken met verzendkosten. Als ik nu bij Bishop, HobbyCity, Fast-lad en HeliDirect een bestelling plaats, duizel ik van de verzendkosten. Achteraf ben ik wel blij dat ik van meerdere merken info heb; meer twijfel! Nee serieus, erg goed.
Zowel jij als Laurens hebben het over 6S Zippy-H's. Bij HC zie ik ze niet. Kijk ik niet goed of zetten jullie er 2 3S in serie? Geldt ook voor die 6S van East-Systems(zie alleen 1 3S).

BPP rekent geen verzendkosten toch? heb daar in het verleden tamelijk wat besteld, de ene keer netjes binnen 2 weken in huis en ook wel WEEEKEN daar op mn spul moeten wachten, en dan altijd rare antwoorden op mails...

bartjuuuhhh zei:
BPP rekent geen verzendkosten toch?
Dat zul jij dan beter weten dan ik. Maar zie:Bishop Power Products*::*Shipping information
Over die rare mailtjes heb ik wel het e.e.a. gelezen:-? Ook over verkeerde of ontbrekende items en dan niet of na meerdere mails pas heel laat reageren. Is niet echt een motivatie om daar wat te bestellen. Alhoewel die weinig kan verkloten aan 2 lipo's. Heet die knakker niet Wes?

Gratis verzenden is wel aantrekkelijk maar ik ben ondertussen gewend om m'n spullen binnen +/- een week binnen te krijgen. 3 weken wachten is wel een aanslag op m'n geduld.

Edit: Ik heb net bij Bishop gevonden dat de verzending, mits boven de $75, inderdaad gratis is.

Laatst bewerkt:
Zowel jij als Laurens hebben het over 6S Zippy-H's. Bij HC zie ik ze niet. Kijk ik niet goed of zetten jullie er 2 3S in serie? Geldt ook voor die 6S van East-Systems(zie alleen 1 3S).
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY-H 2200 3S1P 20-30C Lipoly Pack $27.99
2X3s in serie
Na verzendkosten 2 pakketten 6s (4X3s) voor 82€ op de deurmat.

De east is 1 6s 3300 pakket, ik heb hem nog niet online kunnen vinden.
Hij was ook gegeven met het commentaar test jij die maar uit 8-O:celebrate:

Dan zit je op een ontlading van meer dan 85 %...dat lijkt me veel, en niet bevorderlijk voor de levensduur.
Sorry??? -Ben het totaal niet met je eens-

Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY-H 2200 3S1P 20-30C Lipoly Pack $27.99
2X3s in serie
Na verzendkosten 2 pakketten 6s (4X3s) voor 82€ op de deurmat.
Ik heb net 4 stuks besteld dus we zullen het meemaken. Bij mij komen ze voor €92,- op de mat te liggen. Bij jou zijn ze rap goedkoper geworden. In je vorige post kosten die zippo's nog €35 :rolleyes:

De east is 1 6s 3300 pakket, ik heb hem nog niet online kunnen vinden.
Hij was ook gegeven met het commentaar test jij die maar uit 8-O:celebrate:
Ik moest ook maar eens vriendschap aanknopen met die André ;)

Funky zei:
nando zei:
Sorry??? -Ben het totaal niet met je eens-
Nou, dat van die 85% klopt wel. Alleen of het schadelijk is voor de lipo; de praktijk zal het uitzwijzen...

Funky zei:
18C continu x 2500 mAh = 45A continubelasting. Volgens mij ga je daarmee teveel in het rood...hetgeen de levensduur van je lipo niet ten goede komt.
Volgens de manual (pagina24) komt de zwaarste belasting op ongeveer 40A bij een 15T pinion i.c.m. een 2700mAh lipo.
Funky zei:
Zelf vlieg ik nog op 5S met 14T pinion, dus relatief lage belasting.
Volgens dezelfde manual kom je met een 14T pinion en 5S 2700mAh op ongeveer dezelfde belasting(min.11A-max.34.6A) als met een 13T pinion en een 6S 2500mAh.(min.11,5A-max.34A)
Funky zei:
Ik zou zo wel eens een Zippy-H willen proberen, ik vlieg zelf op 5S, en ze zijn net binnen gekomen bij HC. minder dan 60 € thuis geleverd voor een 3300 mAh, wel maar 20C, zou dat voldoende zijn ?
Volgens bovenstaande moet dit ruim voldoende zijn.

Ik heb net 4 stuks besteld dus we zullen het meemaken. Bij mij komen ze voor €92,- op de mat te liggen. Bij jou zijn ze rap goedkoper geworden. In je vorige post kosten die zippo's nog €35 :rolleyes:

Die prijs (35€) was voor 1 6s pakket (2X3) en Ex verzendkosten :rolleyes: blijven opletten...

Prijsverschil tussen jou en mij kan ook liggen aan mijn platinum member zijn bij HC, ik vergeet wel eens dat andere meer betalen :oops:
Of doe je EMS express verzenden?

Laatst bewerkt:
Die prijs (35€) was voor 1 6s pakket (2X3) en Ex verzendkosten :rolleyes: blijven opletten...
nando zei:
Ze zijn licht: 374g, goedkoop: 35€ en ze doen het goed.
Als ik even reken kom ik voor 2x3S inderdaad op die prijs. Edit: Aan het gewicht had ik het ook kunnen zien :hammer:
Prijsverschil tussen jou en mij kan ook liggen aan mijn platinum member zijn bij HC, ik vergeet wel eens dat andere meer betalen :oops:
Of doe je EMS express verzenden?
Ik heb het inderdaad per EMS Express laten verzenden($29.95). 4x$27.99 + $29.95= $141.91/1.53341=€92.55
Nogmaals bedankt voor je tip.
Ik ben erg benieuwd naar de prestaties van die dingen. In ieder geval is mijn ervaring m.b.t. lipo's dat goedkoop in principe, duurkoop is. Hopelijk is dit één v/d uitzonderingen op de regel want ik ben te arm voor rotzooi!
Hoe dan ook, ik kan me voor die prijs niet echt een buil vallen.

Laatst bewerkt:
sjeses Nando, "blijven opletten" ... ben je meester ofzo?

nee die gozer van bpp heet troy geen wes, das iemand anders waar ik ook een betere service van gewend ben...

als je geen geduld hebt bij beide zaken niet bestellen, ben benieuwd naar je bevindingen met die sambal accus!

Oohja, Wes is van Modefo's, schiet me nu te binnen.

Sambal accu's:rolling: als ze net zoveel pit hebben en lang blijven branden roep ik in het vervolg: "lipo bij!"

Back