fling dlg

Hallooo en welkom op het MB forum,

Hij is oa hier te krijgen:

Albatros modelbouw - Fling H L ARF

Grt Lyckele

724-772-thickbox.jpg

Let op de fling in de link is de HLG versie en is alleen bovenhands te gooien.

Voor Discus Launch moet je deze hebben

gpma1070-main-2.jpg

http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1070.html

Waarom zoek je een Fling?

Frans

Frans! ik zoek een simpel dlg-tje om snel te bouwen en zodoende kwam ik op de fling uit!(heb zeer goede ervaringen met greatplanes!) als jij een alternatief weet hoor ik het graag!

Bartinair,

Voor het geld wat de Fling kost heb je een leuke kist maar verwacht er geen wonderen van. Constructief schijnt het model wat zwakke puntjes te hebben.
Heb je het draadje op RCgroups al een doorgespit?
Great Planes Fling - RC Groups

Wat zoek je 1.5 of 1 meter?

Frans

Frans! ik zoek een simpel dlg-tje om snel te bouwen
weet je zeker dat je een 1,5m kist wilt? Een Mimi is echt een simpel DLG-tje om snel te bouwen en het vliegt prima.
In de 1,5 m klasse kun je zoeken naar iets 2e hands, of bijvoorbeeld kijken naar de Pulsar, maar er zijn meer kisten in die prijsklasse. Bijvoorbeeld de Longshot.

Een clubgenoot van mij heeft een Fling-DLG. Zal hem eens vragen wat hij er van vindt. Op de diverse forums is er inderdaad weinig positiefs over te vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Clubgenoot inmiddels gesproken. Het is meer ervaren vlieger dan DLG-er, maar hij vindt dat zijn Fling-DLG perfect vliegt. Alleen had hij bij de bouw wat moeite om de vleugelhelften aan elkaar te lijmen. Ze waren niet zo netjes afgewerkt, vond hij.

Ik heb een fling van een clublid enkele keren gegooid (ben ervaren dlg-er), maar ik was niet onder de indruk. De FlingDL is behoorlijk zwaar en zwiept enorm na in de start. De bereikte hoogtes zijn matig. Vliegen doet hij aardig, maar behoorlijk snel. Die hoge snelheid zal ten koste gaan van het thermieken in kleine en lichte bellen. Als een Pulsar of Longshot net zo duur is zou ik zeker daarvoor gaan, dat zijn echte dlg's, de fling is gewoon een leuk kistje waar ze een pen in hebben gezet en een kruisstaart erop.

Fotor en ik hebben het over hetzelfde clublid. Fotor is een veel meer ervaren (DLG) vlieger dan dit clublid. Ik zou daarom op Fotor zijn mening af gaan en inderdaad kijken naar een Pulsar, Longshot of iets dergelijks.

Op Home - F3K Nederland staat dat de Fling DL € 53,- kost. Da's inderdaad niet duur, maar meer waard is hij dus ook niet.

Daar ga je geen spijt van krijgen, dat is een leuke kist voor het geld. Succes met je aanstaande verslaving!

Back