flip flop??

Ben net terug van het indoorvliegen , en JA HIJ VLIEGT !!!! en nog tamelijk goed ( even met het zwaartepunt experimenteren zal wel helpen )

Ik heb reeds een kruis getrokken door de " FLOP " dus ....in mijn ogen is het géén flop :cool:
Op de grond rijden op zijn kant en pendelen zijn géén probleem.
Alleen moet ik het rudder nog iets groter maken zodat ik vanuit de mesvlucht kan landen op zijn kant .
Hopelijk krijg ik straks foto's of misschien een filmpje (?) door .
Als we volgende week gaan indoorvliegen zal er iemand hem filmen, is mij beloofd

HPIM4391.JPG

Laatst bewerkt:
Vandaag heeft hij nog maar een paar vluchten gemaakt , daar ik nog een ander model bijhad wat moest gemaidend worden plus nog verschillende andere toestellen moeten testen van mede-indoorvliegers ...

Volgende week weet ik er meer over :yes:

Leuk Dirk dat jij meer succes hebt dan ik.
Bij mij lukte het niet behalve tegen de wand hangen.
We wachten op het filmpje en de foto's.
Groeten
Ton

IMG_8683.jpg

IMG_8684.jpg

IMG_8723.jpg

Spijtig genoeg nog géén foto's van tijdens de vlucht >>> komen misschien nog van iemand anders ...
Maar geloof me : hij vliegt !

Mijn ander toestel : een indoor Hawk van Robbe
IMG_8764.jpg

Erg leuk! Altijd mooi dit soort dingen, geeft gelijk 10 nieuwe ideeën!

Iemand toevallig een tekening digitaal?
Alleen moet ik het rudder nog iets groter maken zodat ik vanuit de mesvlucht kan landen op zijn kant .
Een van de mees gemaakte fouten, maar het rudder vergroten helpt heel erg weinig met meskant vlucht, het helpt vooral voor het snel omgooien... Verticaal romp oppervlak, dat is wat telt.

Het juiste zwaartepunt bepalen zal ook véél uitmaken..
Ik maakte hem gewoon van een foto/manual op internet.

Misschien heb je hier iets aan ? ik heb mijn afmetingen op papier gezet ...

HPIM4393.JPG

Gewicht = 190 gram zonder accu ( 2S400 )

EEN TIP ! als je de foto opslaat kun je hem op uw PC wel wat vergroten zodat hij beter leesbaar is

http://www.fancyfoam.com/instructions/Flip Flop_1_0.pdf >>> de originele instructies manual van de Flip-Flop

Laatst bewerkt:
Misschien dat ik nog een poging waag.
De zijkanten open maken is nog een optie.
Inmiddels heb ik wel al een ander zaalspeeltje gevonden.
Krijg je het publiek ook wel mee op je hand.
Ton

Ik ben een beetje verder gegaan op de verhoudingen van de foto's , voor mij voldoet hij zo.
Ik heb er nog maar enkele vluchten mee....
vlieggewicht ... >>> Ik heb het net opgezocht = van 170 tot 230 gram ongeveer dit is de opgave van de fabrikant

Laatst bewerkt:
Wat ik gemerkt heb , is dat het zwaartepunt héél kritisch is bij de Flip-Flop.
Plaats je de lipo een halve centimeter verkeerd en je zal het merken in de lucht...

Er is een filmpje gemaakt en men beloofde mij van het één der dagen door te mailen ! Dus afwachten maar :yes:

Wat ik gemerkt heb , is dat het zwaartepunt héél kritisch is bij de Flip-Flop.
Plaats je de lipo een halve centimeter verkeerd en je zal het merken in de lucht...

Er is een filmpje gemaakt en men beloofde mij van het één der dagen door te mailen ! Dus afwachten maar :yes:

Prima, ben ook benieuwd,
gr. Uwe

Hier is een filmpje : er staat een beetje vanalles op , maar ook de Flip-Flop :)

Ben nog aan het experimenteren met het zwaartepunt...

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou je hebt niets gelogen hoor hij vliegt perfect!
Ook die lange zwever apart hoor.
Leuk dat er bij jullie nog jeugd meedoet dat is toch de toekomst!
Succes
Ton

Back