Flite Test C119 Boxcar School Project

Haha je hij is een en al scheef secondelijm gaat niet werken op depron en ik denk dat ik inddgwn een vleugelbuis ga maken maar dat carbon werkt wel maar er zit een knik in de vleugel hè

Ik heb trouwens een overdosis verse UHU POR liggen, kan je voor weinig (de helft van de nieuwprijs, hoeveel dat ook moge wezen) afhalen in Schipluiden...

Toen ik 16 was werkte ik woensdagmiddag, zaterdag en in de vakanties bij mijn oom die dakdekker was.
Elke keer als we een pannendak af hadden gingen we vlak voor het naar huis rijden aan de overkant van de straat kijken naar het geleverde werk, en dan zei mijn oom standaard: "Ach ja, mooi scheef is ook niet lelijk".

Kan je ook over nadenken :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hahaha geweldig dat uhu zou handig zijn alleen is schipluiden zo ver en robert en max bedankt voor de tips ik ga denk ik de vleugel stukken weer loshalen en kijken of ik een alu buis kan buigen 10 mm doorsnede en deze proberen te gebruiken als vleugel versteviging, trouwens gewicht maakt niks uit de motoren hebben genoeg power en deze kist weegt nu nog geen kilo [emoji12]

nu nog wel ;-)
maar voor hij echt helemaal af is, komt daar nog wat bij..
ruwbouw kun je eigenlijk niet helemaal lekker wegen, komen nog teveel kleine dingen bij..

plek voor de accu.. en de accu moet ECHT vast liggen. maar wel verwijderbaar, is dus een leuk denkplaatje
servo's, heveltjes.. linkjes en verbindingsstukken..
verf.. scharnieren..

Qua vleugels, voorgaande opties zijn goede opties..
ikzelf wil de vleugels bij mn schuimtoestellen nog wel eens met glasvezel overtrekken, 25 grams..
onder de glasvezel kun je nog wat extra carbon strepen verwerken om echt sterk te maken.
Na het glas wordt zo'n vleugel een stuk harder (minder deukgevoelig), en het wordt een stuk stijver.

moet wel in combinatie met een goede ligger in de vleugel, het glasvezel kan niet alles opvangen..
Is ook een minder prettig werkje, de eerste keren plakte er vanalles, behalve waar het eigenlijk moest gaan zitten. werk je niet netjes, blijf je dit zien. eenmaal uitgehard, blijft het "hard"

qua alu buis en buigen..
wel het goede type buis pakken..
je hebt alu in vele soorten en kwaliteiten, sommige soorten breken na een buigsessie vrij vlot.
misschien carbon buis, in het midden van de vleugel een beetje glasvezel om alles 100% te verbinden?

Weet ik allemaal rekening mee gehouden accu komt vast te liggen servos heveltjes en scharniertjes zitten er al op, en we hebben sinds kort een compositen afdeling dus ik denk dat ik hem verstevig met glasvezel!

De hars was op dus we hebben onder het vliegtuig brorgdraad gespannen van vleugel tot vleugel

Klaaaar!!! Het schoolproject is nu echt af! Hij heeft gevlogen in het begin niet al te best (staartlastig) dus al het lood en de accu voorin de neus gegooit en toen deed hij het redelijk! Het waaide behoorlijk maar met zon grote en lichte kist vliegt dat voor geen meter en af en toe zelf geen beweging in te krijgen in de bochten xD
Eerste vlucht: hartstikke staartlastig
Tweede vlucht: staartlastig
Derde vlucht: al beter [emoji12]
Voor een video kijk maar op mijn facebook [emoji1]

Je Facebook timeline is verborgen tenzij je bevriend bent. Misschien toch een foto of filmpje hier plaatsen voor de nieuwsgierigen onder ons?

Gefeliciteerd! filmpje ziet er goed uit.
Zet het even op youtube voor de mensen zonder facebook.

Ja en hem wat stijver maken de spanwijdte en het gewicht heb ik nogsteeds niet opgemeten

Back