Fliteskin

Is het hetzelfde als dit? :roll:

http://www.mickreevesmodels.co.uk/, en klik op 'Pro-skin'.

Laat zich op geen enkele manier om meer dan een as tegelijk buigen, en dat kan Fliteskin denk ik ook niet. :nooo:

Overigens, die P-51, is dat wel een model? 8O

Geloof ik NIETS van . . . :?

jan

het lijkt me eerlijk gezegd vrij zwaar tegenover bv solartex wat je spuit.

@jan, ik deel je mening, het lijkt me ook een real deal P51 :wink:

Hey Jongens,

Ik heb het natuurlijk niet over hoe zijn website eruit ziet, Jose is daarin een leek.
Of de P51 al dan niet een model is speelt toch geen rol :?:

Kan inderdaad wel eens zijn dat Pro-skin hetzelfde materiaal is, heb je daar ervaring mee :?:

Tot hoors
Tom

@tom..

Dat spul is inderdaad hetzelfde.. het is eigenlijk niets bijzonders.. gewoon dunne epoxy plaat.
R&G verkoopt ook zoiets in duitsland.. als je meer info wilt.. dan hoor ik het wel..

Ik vind het belachelijk duur..

Peter

jan brilman zei:
Of de P51 al dan niet een model is speelt toch geen rol

Nou . . . :?

Als je met dat spul zulke mooi uitziende modellen kunt maken, wil ik gelijk een paar rol bestellen . . . :wink:

Kan inderdaad wel eens zijn dat Pro-skin hetzelfde materiaal is, heb je daar ervaring mee

Nee. :nooo:

jan
Volgens mij is het kopen van een pro-skin geen garantie voor een mooi model.

Het is volgens mij gewoon een soort glasdoek met aan een kant een glad laagje.

Je kent die epoxy printplaten toch wel?
Fliteskin is precies hetzelfde.. alleen dan dunner.

Wil je het zelf maken .. dat kan ook..

Hier is hoe..

Koop glasdoek..

Neem 2 glasplaten.

lamineer je glasdoek met epoxy op de glasplaat.
Andere glasplaat eroverheen leggen. (das voor het mooie gladde oppervlak).
Laten drogen.. viola..

peter

Wil je het zelf maken .. dat kan ook..

Hier is hoe..

Koop glasdoek..

Neem 2 glasplaten.

lamineer je glasdoek met epoxy op de glasplaat.
Andere glasplaat eroverheen leggen. (das voor het mooie gladde oppervlak).
Laten drogen.. viola..

Peter, moet dat hele spulletje dan nog niet in een vacuumzak om de lucht er uit te krijgen??

Grts,

Appie

Hmm, voor die prijs....

Model met glasmat indekken zoals gewoonlijk (1x met epoxy insmeren), spuiten met Motip spuitplamuur, schuren, en het is spuitklaar. Kost niet veel meer dan een paar uurtjes (exclusief het drogen van de plamuur).

Voordeel: spuitplamuur is een stuk lichter dan epoxy... het scheelt een hoop om daarmee de gaatjes in de glasmat op te vullen.

Nou dat zelf ff maken kun je wel vergeten op die diktes :!:

Model met glasmat indekken zoals gewoonlijk (1x met epoxy insmeren), spuiten met Motip spuitplamuur, schuren, en het is spuitklaar. Kost niet veel meer dan een paar uurtjes (exclusief het drogen van de plamuur).

Voordeel: spuitplamuur is een stuk lichter dan epoxy... het scheelt een hoop om daarmee de gaatjes in de glasmat op te vullen.

Niet helemaal mee eens, zie onderstaande beschrijving, dan snap je wel waarom :!:

FliteskinTM is a fiberglass sheet with a built in smooth finish. It combines sheeting, glassing and finishing in 1 product, saving countless weeks of sanding and priming work. It is the closest representation of the real sheet metal finish of the full size aircraft without the extra weight. See the FAQ section for details.

Features:

Flexible to go around curves
Superb tensile & compression strength characteristics.
Can be glued directly to open frame structures or foam cores.
Fuel proof, weather proof and heat resistant.
Can be primed and painted right away or used bare.
Eliminates exposure to epoxy resin for those who are allergic.
It allows thin, very strong trailing edges that don't chip or dent.

Lijkt mij SUPER spul 8)

Appie

@appie..

Waar je het ook heel goed voor kan gebruiken.. en ik denk dat jij dat ook wel fijn vind om te horen..
Je kan het ook heel goed gebruiken om een styro vleugel mee in te dekken.. !!!
Het is alleen jammer dat je de neuslijst niet mee kan nemen.. maar je kan niet alles hebben..

Peter

Alleen dit is de meest onzinnige zin van het hele product..

"It is the closest representation of the real sheet metal finish of the full size aircraft without the extra weight"

jadajadajadajada..

Peter

Back