Fliton PRODIGY 3D

• Topicstarter Topicstarter Didier
  • Startdatum Startdatum
Hoe heeft iedereen die strecker gemonteerd?
Ik zie geen mogenlijkheid om de as om te keren oid en hem firewall te monteren, of heeft iedereen de lu?

HELP!!!

@mao ik heb hem bij lenger besteld, 120,50 inclusief verzendkosten en alles zeer snel geregeld.

Bert, Didier, Jeroen en ik hebben inderdaad allemaal de LU Strecker...
...en die past perfect, zonder enige aanpassingen.
Misschien kun je 'm ruilen voor een met LU...

Bert, Didier, Jeroen en ik hebben inderdaad allemaal de LU Strecker...
...en die past perfect, zonder enige aanpassingen.
Misschien kun je 'm ruilen voor een met LU...

Hier een foto hoe de Strecker 260/10 LU op het motorspant zit van de Prodigy 3D.

QSP%20(7).jpg

Kijk op mijn homepage bij: (Photo report) My new outdoor planes 2005/2006 voor meer foto's.

Dick, het probleem was hoe ik de niet-LU kan moteren, een probleem wat opgelost is door de LU te nemen ;)
Ik kan heb opstuuren naar hoffmann modelbau, wat een service.

Duurt dus nog even voordat ik weer een strecker heb, maar het gaat allemaal geregeld worden.

@ Nando: fijn, prima service !

...en je ziet op de foto van Dick ook de extra stukjes hout op motorspant tegen romp aan voor de montage van de motorkap...

Hallo Fliton fanaten :wink:

Ik heb een klein vraagje.

Ook ik heb hem zojuist binnengekregen :yes:

Ik ben inmiddels wel overtuigd van de strecker motor, maar hoe zit het met de akku???
Met andere woorden: Is ook de setup die Didier gebruikt het meest ideaal of zijn er andere suggesties?
Dus ipv de Hyperion Litestorm 1200?

Voor een beetje reserve neig ik naar de 1500 versie, maar ja wel weer meer gewicht. :?

Ook de ontvanger is nog een vraagteken.

Alvast bedankt!

Groeten
Martin

Join the club :D

Didier heeft Hyperion 3S 1200 20C, +/- 9 a 10 minuten vliegtijd.

Bert, Dick en Derk hebben gekozen voor Hyperion 3S 2100 16C, 33,6 A continu, 149 gram, na strippen van plastic en schuim weegt pakketje 138 gram en ongeveer 18 minuten vliegtijd denk ik.

Ik heb de Hyperion 3S 1800 20C 36A continu, 136 gram, na strippen +/- 125 gram, besteld...

3S 1500 20C lijkt me prima keuze, kist blijft licht genoeg (in USA zijn ze meestal dik 700 gram vliegklaar...)

Ik heb net als Didier Graupner SMC-14 SPCM ontvanger + originele Graupner ontvangstkristal (zender MX-22) gekocht, zou voor zo'n mooie kist kiezen voor SPCM en geen FM...

@ Martin
Ben ook bezig met mijn toestel , wacht alleen nog op de stecker.
Ik ga voor de hyperion lipoly 1500.
Ontvanger berg
gr. Lex

Hmmm,

Ik ben een Edge 540 Mini inelkaar aan het prutsen. Geen probleem met het monteren van de motor op het motorbokje... Alleen hebben de onderdeeltjes voor het motorbokje wel een erg "losse passing". Het was een redelijk kunst en vliegwerk om dat voorelkaar te krijgen.

Misschien morgen de accu, dan zijn we compleet...

Heeft iemand nog tips qua grootte van de roeruitslagen?

Wat is het toch een leuk kistje zeg.
Normaal ben ik in het begin altijd wel enthousiast maar naar mate je een kistje beter leert kennen en dus ook de slechte eigenschappen weet, stellen ze me vaak teleur.
Dat is dus niet zo met de Prodigy!!!
Hij heeft simpelweg geen slechte eigenschappen.
Ja eentje, hij is erg verslavend om te vliegen............... :D

IMG_1778.JPG

Hmmm.... kan haast niet wachten om mijn Prodigy te gaan invliegen. Ik moet alleen nog de accu's bestellen en hem in elkaar zetten.

P.s. leuke foto Dj.

Groeten Jeroen.

Zeker een leuke foto, en fijn dat hij het nogsteeds goed doet!

De strecker is (weer) binnen, en ook de nieuwe accu dus inbouwen en wachten op het weer om hem in te vliegen.

Ondertussen nog maar 1 vlucht gedaan en toen was hij 100 gram zwaarder als straks, met een andere aanstuuring van de roeren dus het word gewoon weer een maiden.

Didier zei:
Wat is het toch een leuk kistje zeg.
Normaal ben ik in het begin altijd wel enthousiast maar naar mate je een kistje beter leert kennen en dus ook de slechte eigenschappen weet, stellen ze me vaak teleur.
Dat is dus niet zo met de Prodigy!!!
Hij heeft simpelweg geen slechte eigenschappen.
Ja eentje, hij is erg verslavend om te vliegen............... :D

ook niet dat ie plots in een stall terecht komt ? en je hem er haast onmogelijk terug uitkrijgt ? zou wel leuk zijn dan :D

zoprana, dit ding heeft zoveel power dat je hem met een stoot volgas zo weer in elke richting krijgt.

Marco, ik was vandaag snowboarden (niks voor mij) de hele terugweg zat ik naar het prachtige weer te kijken ;)
zaterdag eens kijken of ik dan wat kan regelen.
Ik vind het niet echt een model om zomaar even op het veldje in de buurt te vliegen, hiervoor houd ik trouwens niet de 500 gram regel aan, want ik heb hier al met een 800 gram picojet gevlogen :lol:

Back