Flop of flip flop

Wat zal het worden :confused: Na wat surfen op internet dit geinig ding tegengekomen : de flipflop van Fancy foam . Het zag er mij een nogal eenvoudige constuctie uit en ik had nog een restje depron dus gaan voor die :banana:
full
Ik had net een indoor modelletje die zijn dienst gedaan had , dus apparatuur voorhanden
full

Ondertussen de stukken al uitgesneden met wat improvisatie wat afmetingen betreft LOL . We zien wel ;)
full

Hier een filmpje
http://youtu.be/fs_IIfoEuSY

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik ook geprobeerd, werd bij mij een flop. Vermoedelijk te zwaar of plaats van zwaartepunt is me niet duidelijk.

LOL , bedankt voor de reactie :p . Idd zwaartepunt zal een zoekertje worden :confused: k'Heb er ook geen idee van waar ik dat moet zoeken . Ik ga af op foto's van internet en waar die hun apparatuur gestoken hebben en dan ...
:cool:
Wordt vervolgd .

Zit ineen maar is nog zeer " slap" :p Volgende versteviging .
full
full

Zo ik loop dus wel effe achterop met de flip flop maar in ieder geval bedankt voor de info :p Met deze foto's heb ik duidelijker zicht op waar servo's en esc en ontvanger en accu te plaatsen .
Zie wel dat het materiaal dikker zou moeten zijn maar ga toch proberen . Het is een try out tegen volgende winter seizoen .

ach. anders beetje carbon staafjes erin frommelen.
Of een laagje 25 grams glas erover, geeft ook veel stijfheid.

Ik wil soms nog wel eens een 2mm ijzerdraad pakken, en deze in een u buigen.
Bv om een groot roervlak een beetje torsiebestendig te maken.
soms zie je de servo netjes zijn werk doen, en zie je in de lucht dat de helft van het roer door buiging eigenlijk gewoon niets doet :mrgreen:

Zo gezegd zo gedaan . Beetje rommelig , ik had het vandaag niet echt in de vingers om te knutselen LOL :|
full

Zo , nu is hij toch af :cool: Invliegen zal zoiets als te land ter zee en in de lucht worden denk ik :rolling:
K'ga proberen gelijk een filmpje te maken , kan iedereen mee lachen .
Maiden zal binnen 2 weken zijn . Weddenschappen mogen nu ingaan . LOL :bye:
full
full
full

Ik heb nog een voorgesneden exemplaar over.
Indien belangstelling, laat diegene mij even pben.

Jaja , het werd geen flop ,onze flipflop :p. Het ding vloog waarachtig . Eerst serieus staartlastig maar na batterij volledig naar voren en veel downtrim toch te vliegen . Gelijk bij de eerste vlucht werden we dan ook neergehaald door college vlieger BAF :pim: Hij had met zijn prop in mijn richtingsroer gehapt maar met ne plakker de rop weer weg LOL . Dit ding vliegt beter dan verwacht . Ik moet wel nog meer gewicht naar voren brengen ook om meer snelheid te krijgen tijdens het vliegen . De ailerons zijn wat tam nu door gebrek aan snelheid . De cameraman had geen tijd echter dus nu nog geen fimpje , denk volgend weekend wel :sleepy:

full

Back