Gisteren (vrijdag) prachtig vliegdagje. Jaapio dank voor de mooie Calmatofoto!
Bert gaf een demonstratie van zijn benzine-kunnen... mopperde wat over zijn, nog niet naar gevoel perfect zijnde instelling van een van z'n motoren... Na een dagje zijn deelverzameling uitgelaten te hebben 600cc verstookt. Heeft aardig doorgevlogen.
Maar mijn conclusie, knetters, 't gaat als de brandweer, loopt loepzuiver, blijft heel, loopt zuinig... en lijkt de helft stiller. Zeker de viertakters? Behoorlijk indrukwekkende en opbouwend resultaat.
De smeerbruggen vanuit de carterventilatie naar de kleptuimelaars, om deze beter te smeren werkt perfect. Dekseltje gelicht, mooi in de olie... en nooit meer last van Methanol corrosie door zuurvorming.
Ik vrees dat ik een Saito .56 ook maar eens ga omzetten. Voor een een Cloud Dancer 40.
Zo een vonk slaat wel over! Pfoeh!
De Charter met .30 motor onder zeer rustig weer. Start oogt probleemloos. Er naast een Piper met schitterend lopende Saito boxer.
Hoppa! Probleemloos!
Oh... het gaat vlot!
En Bert met alle geduld van de wereld alles uitleggend! Top!
Starten van de motor inmiddels een 'non-event'...
Maar vanzelfsprekend is het voortraject niet geweest.
Z'n Spacewalker fraai binnenkomend...
Moed verzamelen, en dan zo maar weer naar het veld. Rascal 40 uitlaten (zonder uitlaat)
Tot zovers!
Gr Bas