Flybar SJM400V2

Hoi allemaal.

Na een jaartje met een e-sky FP rondgefladderd te hebben heb ik de stap genomen om een SJM400V2 aan te schaffen.:D
Aangezien ik met een beginnende hernia twee weken op bed moet liggen heb ik alle tijd om de heli is goed te bekijken.
De heli is voor 80 % afgebouwd.

Op de uiteinden van de flybar zit schroefdraad +/- 12 mm.
Hier wordt de paddle opgeschroefd. De paddle wordt op geen enkele andere manier vastgezet. Althans, niet geborgd.
Is dit gebruikelijk of is dit geen probleem??? Ik ben bang dat door de hoge snelheid tijdens het vliegen de paddles verdraaien.

Welke ervaringen hebben jullie hiermee??
Zijn er nog andere SJM vliegers die hier ervaringen mee hebben?

Groet: Adrie

Ik heb wel geen SJM maar bij mijn Mini Titan en nu bij de MSH Protos 500 is dit ook zo , worden niet geborgd. Ik doe er altijd een drupje sec lijm op dan blijven ze wel zitten

Kan je inderdaad een drupje secondenlijm op de draad aanbrengen en 1 paddle aandraaien tot de draad er volledig in zit, niet te ver door blijven draaien ;).
Dan de andere kant erop draaien met secondenlijm ertussen als je de flybar door de kop hebt gestoken, en gelijk goed controleren of de paddles vlak in een lijn staan.
Dan hoef je ze niet meer te verdraaien en doet de lijm zijn werk.

Ik verplaats dit draadje even naar "algemeen heli"
http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

Succes met de bouw!

Grt.
Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Hej,

Ik heb de SJM 430. En bij mij zit er een inbusboutje bij om de paddles vast te zetten.
Maar desalniettemin heb ik ze nog geborgd met wat lijm.
Kan nooit geen kwaad he.

groeten Robin

Back