Een ander forumlid, Maarten X, woont ook in de buurt en vliegt daar regelmatig overdag rond lunchtijd. Dan is het ook lekker rustig. Einde van de middag kan het daar druk zijn met wielrenners en omdat ze de baan afhuren zeggen ze dat ze iedereen verder weg mogen sturen. Geen idee of het waar is maar ze hebben mij een keer gevraagd weg te gaan, en daar heb ik toen maar geen probleem van gemaakt omdat er de meeste keren dat ik er ben er toch niemand is en ik wilde voorkomen dat er een algeheel verbod zou komen om daar te kunnen vliegen.
Persoonlijk ben ik er niet zo voor om zo boven (of zo dicht bij) de A2 te vliegen, mocht er iets gebeuren (storing o.i.d. waardoor er een crash/probleem op de snelweg ontstaat) dan komt de hele hobby in een negatief daglicht. Vandaar dat ik meestal vanaf de fietsheuvel vlieg.
De skiheuvel is trouwens wel erg leuk voor westenwind, dan kun je er leuk hellingvliegen met een lichte kist. Op de fietsheuvel heb ik al eens met weinig wind met een MiMi DLG zwevertje gevlogen op hellingwind, ook erg leuk bij zuidelijke wind, maar je hebt dan of meer wind nodig of een zeer lichte zwever.
Hier een filmpje van mijn MiMi (190gr. vliegklaar) op de zuidkant van de fietshelling:
En hier een filmpje van mijn (ex-)Easyglider op dezelfde helling maar dan met gebruik van electromotor:
Misschien komen wij elkaar daar nog eens tegen.
Groeten,
Johan