Flycam op Robbe Arcus boven Nieuwegein

Hoi Pieter,

Leuk filmpje.
Wanneer is die gemaakt?

Erg rustig op de A2.

En euh, welk kanaal vlieg jij ?
Kom ik een keer meevliegen.

Groet,
Martin.

Leuk filmpje Pieter.

Wat staat er allemaal bovenop de fietsheuvel? Is er een evenement of zo? Ik ben er al weer 3 maanden of zo niet geweest, maar normaal is dat veld compleet leeg, en dus ook erg fijn om te vliegen.

Groeten,

Johan

Hallo Martin,

Leuk idee! Ik heb kanaal 74. Waar voor vliegtuig heb jij?

Filmpje is een paar weken geleden gemaakt. Ergens in de avond. Ik vlieg meestal ergens tussen 20 en 22 uur. Lekker rustig qua wind, geen vervelende zon in je ogen.

Groetjes,
Pieter

Leuk filmpje Pieter.

Wat staat er allemaal bovenop de fietsheuvel? Is er een evenement of zo? Ik ben er al weer 3 maanden of zo niet geweest, maar normaal is dat veld compleet leeg, en dus ook erg fijn om te vliegen.

Groeten,

Johan

Hallo Johan,

Ja, er was inderdaad een evenement, het Source Festival, een of andere dance event. Was goed te horen de dag erna! Ik woon net aan de andere kant van de snelweg.

Maar lijkt me inderdaad ook een mooie plek om te vliegen, nog nooit geprobeerd!

Groeten,
Pieter

ik zeg nice! vlieg dan zelf met een electro zwevertje (dymond javelin) met een keychain camera-tje erop, fly cam kwaliteit. Leuke vind ik dat wanneer de prop naar het toestal toe klapt dat het dan ook compleet stil is in de lucht en je aan de wind kan horen of je model stijgt of daalt.

mooie locatie ook! :cool:

Een ander forumlid, Maarten X, woont ook in de buurt en vliegt daar regelmatig overdag rond lunchtijd. Dan is het ook lekker rustig. Einde van de middag kan het daar druk zijn met wielrenners en omdat ze de baan afhuren zeggen ze dat ze iedereen verder weg mogen sturen. Geen idee of het waar is maar ze hebben mij een keer gevraagd weg te gaan, en daar heb ik toen maar geen probleem van gemaakt omdat er de meeste keren dat ik er ben er toch niemand is en ik wilde voorkomen dat er een algeheel verbod zou komen om daar te kunnen vliegen.

Persoonlijk ben ik er niet zo voor om zo boven (of zo dicht bij) de A2 te vliegen, mocht er iets gebeuren (storing o.i.d. waardoor er een crash/probleem op de snelweg ontstaat) dan komt de hele hobby in een negatief daglicht. Vandaar dat ik meestal vanaf de fietsheuvel vlieg.

De skiheuvel is trouwens wel erg leuk voor westenwind, dan kun je er leuk hellingvliegen met een lichte kist. Op de fietsheuvel heb ik al eens met weinig wind met een MiMi DLG zwevertje gevlogen op hellingwind, ook erg leuk bij zuidelijke wind, maar je hebt dan of meer wind nodig of een zeer lichte zwever.

Hier een filmpje van mijn MiMi (190gr. vliegklaar) op de zuidkant van de fietshelling:

En hier een filmpje van mijn (ex-)Easyglider op dezelfde helling maar dan met gebruik van electromotor:

Misschien komen wij elkaar daar nog eens tegen.

Groeten,

Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Johan,

Mooie filmpjes! Zoals je het bij de Easyglider gedaan hebt, wil ik mijn camera ook eens monteren. Wel mooi effect.

@Mcenet: op dit moment zit m'n camera niet meer op m'n vliegtuig (heb ook een heli), dus een foto is wat lastig. Maar de montage is zo simpel als je maar kunt bedenken: ik had hem plat bovenop de blauwe cockpit gelegd en daarna vast geplakt met plakband. Gewoon helemaal er overheen en dan vast plakken op het blauw. Alleen zorgen dat je geen plakband over aan/uit schuifschakelaar doet. Bij de drukknopjes is dat niet erg, die kun je ook bedienen door het plakband heen. Daarna het lensje zo omhoogdraaien dat je nog net een klein stukje van de neus ziet. That's all.

Bedankt, over de vleugel kijkend is inderdaad ook erg leuk. De mooiste filmpjes krijg je natuurlijk als je vanuit meerdere camerapunten opnames hebt gemaakt.

Wat betreft de bevestiging: stevig zelfklevend klitteband aan camera en aan het vliegtuig werkt behoorlijk goed. Ik doe er ter geruststelling meestal nog even een stukje tape overheen, maar er zijn hier op het forum ook piloten die alleen maar klitteband gebruiken en dat werkt prima.

De FlyCam kun je ook continue (iedere paar seconden) foto's laten maken. Dat is ook wel eens leuk, hier een foto vanaf de vleugel van mijn Grunau Baby:
full

Groeten,

Johan

is de robbe arcus sport een goede zwever? Ik wil er misschien ook één kopen.
wat zijn de zweefprestaties?

Dank bij voorbaat.

Mooie vlieglocatie. Alleen jammer dat die A2 daar loopt. Lijkt me persoonlijk best eng om daar in de buurt te vliegen.

Ben zelf ook aan het kijken naar een vlieglocatie in de buurt van mijn werk in Nieuwegein. Rondom plas Laaggraven lijkt me zeker een leuke lokatie om te vliegen. Iemand ervaring met deze lokatie?

Laatst bewerkt:
Ben zelf ook aan het kijken naar een vlieglocatie in de buurt van mijn werk in Nieuwegein. Rondom plas Laaggraven lijkt me zeker een leuke lokatie om te vliegen. Iemand ervaring met deze lokatie?

Ik niet, maar we kunnen natuurlijk wel samen ervaring opdoen met de Elipsoid.;)

Back