flying wing in depron

• Topicstarter Topicstarter firefox309
  • Startdatum Startdatum
F

firefox309

Guest
hoi, ik zou graag een grote vliegende vleugel willen bouwen, na de dizzy bird.

ik zoek iets dat liefst volledig in depron gebouwd is en een span van liefst 3-4meter is. (depron is iets vergevingsgezinder met een slechte landing)

mag ook uit ander materiaal zijn.

(het is voor op de helling bedoelt.) maar mag een goed dragend profiel hebben voor als ik ook eens wat gewoon wil zweven en thermieken, maar dat is niet noodzakelijk.

ik had deze 2 gevonden,

BiggieNuts - Big Brother to Mega and ZagNuts maar ik vind niet echt plannen hier van :) maar vind hem wel vet!!!

en deze Flugzeuge > EPP-Modelle > Modelle Q-Z > Tempest ARC

maar die is om te kopen, en hij heeft maar een span van 1,6m

dus veels te klein voor me ;)

depron is zeker vergevings gezind.... bij een karrewiel, plooit t wat en absorbeert toch een deel van de krachten.... dus t is best leuk.

t 2de toestel, zoiets in de aard heb ik nu dus ook ontwerpen.
alleen de ailerons zullen iets anders worden ;)

en een iets smallere slankere vleugel. de vleugel heeft een totale span van 142cm. vind ik al aardig :) en kga volgens mij de krommingen wegwerken met ducktape, kheb er met structuur in en die plakt aardig goed :D

alle raad om de vleugel wat beter gevormd te krijgen is welkom

snijbeugel_01.jpg

the revert

kheb deze middag "the revert" gebouwd... en dit is het resultaat...

full

morge invliegen op de delta helling in boom.

Laatst bewerkt door een moderator:
hij is in EPP .... en kost 130 euro ofzoiets ;)
die van mij is net wat goedkoper ;)
en ik heb al grotere vleugels gezien ;)

wel in hout... maar heb eentje gezien van 4meter... zoiets vliegt prachtig...

even een oude topic herbespreken.

de revert , zoals hieronder staat, vliegt dus bijna niet... zwaartepunt is enorm moeilijk te bepalen, en klopt helemaal niet met het plan.

ondertussen een gewoon symmetrisch geprofileerde vleugel gemaakt, maar ook deze moet nog worden ingevlogen. ook deze is uit depron.

helaas stond er daarstraks een strakke 5Beaufort op de helling en dit was wat veel voor een vleugel van 500gr en 1m60.

iemand nog iets nieuws?

de blue gaint is wat ik gemaakt heb, maar dan alleen de vleugel, en daar alles ingebouwd.
de romp dus weggelaten en tevens ook de elektromotor

nu komen we ergens ;) dit is het werk... maar dat in depron??? we mogen geen mirakels verwachten :p maar zoiets wil ik toch ooit is bouwen hoor :)

Hier nog eentje omdat we er niet genoeg van krijgen:
db_IMG_77761.jpg

Ik krijg de indruk dat deze gewoon ribbenbouw is.
Met speciale handvaten aan de onderzijde.
Vloog vorig jaar in Fiss tijdens het Flying Circus (Home)
Van dit jaar heb ik nog geen foto's gezien.

Grt Frank

wat is dat nu voor een domme zin? :D
je bouwt hem gewoon in 5 stukken :p dan past ie zelfs op je fiets!!!

de revert , zoals hieronder staat, vliegt dus bijna niet... zwaartepunt is enorm moeilijk te bepalen, en klopt helemaal niet met het plan.
Serieus?
Ik heb dat ding vannacht ook even gebouwd, op rcgroups heb ik er verder weinig over het zwaartepunt gehoord?

Heb je v1 of v2 van de tekeningen gebruikt?

geen idee:p maar het ligt hier al een jaar te liggen :p

ik hoop dat je meer succes hebt, maar ik denk dat je hem zowiso moet gaan verzwaren, want het draagvlak is groot en het is een superlicht dingetje.

geen idee:p maar het ligt hier al een jaar te liggen :p

ik hoop dat je meer succes hebt, maar ik denk dat je hem zowiso moet gaan verzwaren, want het draagvlak is groot en het is een superlicht dingetje.
Net heeft hij zijn maiden gehad, ding vliegt wel lekker maar met 100/150 gram vanuit een handstartje tegen 3bft aan kom hij niet al te ver...
Ik heb verder geen problemen gehad met het zwaartepunt.
Net heb ik er even wat lood bij gedaan, hij weegt nu 270 gram (span is geloof ik 80cm?) zou dit genoeg zijn voor aan de helling bij 3/4/5 bft ?

Maar om even ontopic te blijven, het simpelste en snelst om te maken lijkt mij dus gewoon de Revert te upscalen naar de door jou gewenste grootte...
Op rcgroups ook al gedaan:
a1379983-32-2MRevert.jpg

2m revert

a1385056-52-P1060644.jpg

1,50 revert

ah ik ben blij voor je... weet je waar het zwaartepunt ligt??? kan je dit even meten voor me :p

goh, of je dat in 2meter kan maken is nog maar de vraag...
je kan er geen stevigheid in krijgen omdat het geen profiel heeft.
je zou een soort D box moeten kunnen krijgen om een vleugel wat stijfheid te geven.

je kan het proberen, maar ik zou het afraden.

op de helling??? als het vliegt, gooi je dat ding toch gewoon!

blijft het niet boven, dan land je toch direct :)

Eerst maar even de foto's die ik in mijn vorige post bedoelde:

2m revert:
a1379983-32-2MRevert.jpg

1,5m revert:
a1385056-52-P1060644.jpg

ah ik ben blij voor je... weet je waar het zwaartepunt ligt??? kan je dit even meten voor me :p
Hmm, precieze meting zal je denk ik niet zoveel aan hebben, als ik zo'n tiled tekening op 100 procent print komt er een gedeelte niet op papier.
Ik selecteer daarom altijd ""scale to printable area" met als gevolg dat alles net iets kleiner, maar wel helamaal volledig op papier komt.

In iedergeval had ik het bij de maiden zoals het stond op de tekeningen, ik vond hem toen iets neuslastig, ik heb het toen 1 of 2 milimeter naar achteren gedaan wat hem iets meer zweef capaciteiten gaf.

Echter denk ik dat als ik er mee ga hellingvliegen het weer op het zwaartepunt van de tekeningen leg, dan is hij wat wendbaarder etc.
goh, of je dat in 2meter kan maken is nog maar de vraag...
je kan er geen stevigheid in krijgen omdat het geen profiel heeft.
je zou een soort D box moeten kunnen krijgen om een vleugel wat stijfheid te geven.
Ja ik dacht ook aan iets van een D box ja...
De standaard Revert is geloof ik standaard 80 cm.
Stel dat je er nou een van 3,5m wilt maken, 3,5:0,8= 4,375
Laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat je alles 4,5 keer zo groot maakt waarmee je dus op een span van 3,6 meter krijgt.

Het profiel van de Revert is bij mij op het dikste punt ongeveer 1,2 cm, 1,2 * 4,5 = 5,4 cm om een profiel in te maken...

Ik zou dus gewoon even een normale ribben vleugel voor de geest nemen, de midden liggen naar voren verplaatsen en de achterkant eraf hakken.
Zoiets moet het dan worden, met schearwebs moet dat best een stevig geheel worden maar hoe je in hemelsnaam de achterkant van de vleugel eraan bevestigd...
En hoe je zoiets deelbaar maakt...

op de helling??? als het vliegt, gooi je dat ding toch gewoon!

blijft het niet boven, dan land je toch direct :)
Hmm daar zit wat in..
Dit zou de 2de keer hellingvliegen worden, eerste keer is rampzalig afgelopen, 2 kisten gecrasht.
De eerste kist was gemaakt om te hellingvliegen echter veeeeeel te licht gebouwd en na een aantal worpen was er niet veel meer mee te beginnen.(Volgende keer lood meenemen ;))
Ik had gelukkig ook nog een ragbakje mee genomen, ook volledig in de prak door het niet uitschuiven van mijn zender antenne :???: (volgende keer wel antenne uitschuiven/ overstappen op 2,4ghz ;))

Jomari - Onlineshop

hier maak dit ding maar eens voor op de helling !!!

ik heb het ZONDER rompje gemaakt... dus alleen de vleugel met winglets... en ik heb als ligger 4mm dikke balsa strook gebruikt... ook voor de elevons is bij mij 3mm triplex van toepassinge gekomen.

ik kwam op een gewicht van 450gram met standaard servo's (die zijn best aan te raden!) hij bestaat ook uit 3mm depron

maar dat is superlicht, en ik denk dat hij meer dan een kilo moet wegen om iets of wat te vliegen op een helling!

ook is het een volledig symmetrisch profiel, en kan je perfect acro vliegen met de vleugel :) wel duidelijk boven en onderzijde anders kleuren :p

ik zou dat eens proberen ipv de revert...
die blue giant is 1.6m en das al aardig wat om te beginnen...
vliegt hij zo goed, dan bouw je hem eens uit 6mm depron in 2.5m en een iets dunner profieletje...

Back