enige tijd ben ik al een beetje bezig met info zoeken voor het bouwen model (scratch-buid) van de FMA IA58 pucara. een argentijnse twinseater voor ground-support en tactische ondersteuning
uitgangs punten voor het model zijn
span 1.20 m
lengte 1.20 m
gewicht: 1400 gram
twin speed 400 (direct of vertraagd)
hoogte, rol, richting, en regelaar
de tekeningen voor de romp beginnen al redenlijke vormen aan te nemen.
met de vleugel loop ik voornamelijk met de keuze van het profiel en de uitvoering hiervan tegen enkele problemen aan... ten eerste heeft het toestel een erg dunne vleugel ten tweede hebben de vleugel tippen met de rolroeren elk 7,5 graad v-stelling. ik zou dus even niet weten wat ik hiervan moet maken. mijn eerste idee was om er een flat-plate vleugel van te maken zoals bij de Nigel Hawes modelen maar ik weet niet of dat zo'n goede keuze is.
indien iemand mij hierin advies kan geven graag.
groet,
vinze
uitgangs punten voor het model zijn
span 1.20 m
lengte 1.20 m
gewicht: 1400 gram
twin speed 400 (direct of vertraagd)
hoogte, rol, richting, en regelaar
de tekeningen voor de romp beginnen al redenlijke vormen aan te nemen.
met de vleugel loop ik voornamelijk met de keuze van het profiel en de uitvoering hiervan tegen enkele problemen aan... ten eerste heeft het toestel een erg dunne vleugel ten tweede hebben de vleugel tippen met de rolroeren elk 7,5 graad v-stelling. ik zou dus even niet weten wat ik hiervan moet maken. mijn eerste idee was om er een flat-plate vleugel van te maken zoals bij de Nigel Hawes modelen maar ik weet niet of dat zo'n goede keuze is.
indien iemand mij hierin advies kan geven graag.

groet,
vinze