FMS - easystar van Multiplex: realistisch?

Hoi,

Voor de kenners. Ik vraag me af of het vlieggedrag in FMS van de Easystar overeenkomt met de werkelijkheid.

Zijn er kenners die hier iets over kwijt willen?

Roozeken

:D :D

Ik ben niet bekend met het betreffende toestel, maar FMS staat nou niet echt bekend om de realistische vliegeigenschappen. :roll:

Nee dacht van niet.
FMS is wel heel goed om je motorriek te trainen zodat je weet welke kant op je moet sturen. Ik heb sinds een half jaar RealFlight G2. Dat is pas een simulator!!! Had ik gewoon in het begin moeten doen en niet voor een dubbeltje op de eerste rang proberen te gaan zitten. Helikopter vliegen lijkt een speeltje maar moeilijk, levensgevaarlijk en je moet een flinke dosis doorzettingsvermogen hebben. Als laatste moet je ook nog een stevige banksaldo hebben. Dus volg mijn raad..... Koop gewoon een echte simulator. Dat kan een heleboel ellende en euries besparen.
Succes verder..

Ik ben geen echte "kenner", maar ik vlieg met zowel een "echte" als een "simulator" Easy star, en ik moet zeggen dat er wel behoorlijke gelijkenis is tussen beide gegevens. De tastbare heeft wel wat minder power dan de versie van FMS-Multiplex.

Het "basale" vlieggedrag kan je onder de knie krijgen met een sim, op voorwaarde dat je lang genoeg oefent, dat je wind en thermiek instelt, en dat je een zendervormige besturing hanteert. (zoals Gamebird).

Het echte vliegen pleegt aanvankelijk iets meer aanslag op je zenuwen, maar dat verdwijnt snel wanneer je vertrouwen groeit en je vlotter leert vliegen. Ik ben het ermee eens dat je met deze twee producten van sim naar veld kan evolueren.

Gewoon geweldig.

Thanks

raffie zei:
Ik ben geen echte "kenner", maar ik vlieg met zowel een "echte" als een "simulator" Easy star, en ik moet zeggen dat er wel behoorlijke gelijkenis is tussen beide gegevens. De tastbare heeft wel wat minder power dan de versie van FMS-Multiplex.

Het "basale" vlieggedrag kan je onder de knie krijgen met een sim, op voorwaarde dat je lang genoeg oefent, dat je wind en thermiek instelt, en dat je een zendervormige besturing hanteert. (zoals Gamebird).

Het echte vliegen pleegt aanvankelijk iets meer aanslag op je zenuwen, maar dat verdwijnt snel wanneer je vertrouwen groeit en je vlotter leert vliegen. Ik ben het ermee eens dat je met deze twee producten van sim naar veld kan evolueren.

:D :D :D :D :D

Hoi raffie,

Kan je me misschien nog enkele nuttige tips geven voor het vliegen met de Easystar?

Bijvoorbeeld waar let je op voor je gaat vliegen, hoe lang heb jij geoefend op FMS, ben je al in het echt gecrashed enz....

Ik ben echt benieuwd.

Trouwen , het is wel een tof vliegertje niet.

Groeten,

Roozeken :worship: :worship:

Hoi,

Ik heb mijn eerste vliegervaring gehad met mijn EasyStar.

Gewoon onwijs gaaf.

Ik heb enkel ( vele ) uren geoefende met FMS. En het heeft enorm veel geholpen.

Bij mijn tweede reeks vluchten had ik al mooie vluchten. Ik kan hem echt besturen in de richting die ik wou. De landingen wou nog niet echt goed lukken. Bij de tien vluchten was er toch één perfecte landing, en de andere waren geen craches meer maar enkel wat stuntelig.

De windinstellingen van FMS geven naar mijn mening toch wel een tamelijk realistisch beeld. De werkelijkheid is natuurlijk wel iets anders, vooral qua afstand inschatting. Maar het is mogelijk om via FMS en veel oefening zelf te leren vliegen.

Voila, ik hoop dat er iemand hier iets aan heeft.

Roozeken

:D :D :D

Back