FMS P-51D Mustang Beautiful Doll 1400mm

Afgelopen zaterdag de P-51D van FMS aangeschaft.

Wingspan: 1450mm
Lenght: 1240mm
Weight: 2050g
CG Position: 110mm (from leading edge of the main wing)
Battery: 14,8V 4s 2600 /3000 mAh Li-po Battery
ESC: 65A Brushless
Motor: 4250-KV580 Brushless
RC System: 6Channel, 9 servo's
Ik ga proberen om het bouwen (wat je bouwen kan noemen) hier te plaatsen.
De grote doos:

dscn1680g.jpg

dscn1682m.jpg

Wat zit er in de doos:

dscn1684o.jpg

dscn1685c.jpg

Als eerste komen de vleugels te voorschijn
dscn1686vw.jpg

dscn1688wy.jpg

Dan komt de romp er uit:
dscn1689t.jpg

dscn1690k.jpg

dscn1691g.jpg

dscn1692q.jpg

Eerst even een standaard gemaakt zodat de romp niet de gehele tijd op tafel licht te rollen.
En is ook gelijk makkelijk voor vervoer naar het veld daar hij niet compleet gebouwd in mijn auto past.

dscn1783m.jpg

dscn1784q.jpg

Even wat schaal details:

dscn1787i.jpg

dscn1786b.jpg

dscn1785mv.jpg

De Fuel DropTanks

dscn1693wd.jpg

dscn1697s.jpg

dscn1698oc.jpg

In de loop van de week gaan we beginnen met de bouw.
Toch een weekje vrij en geen weer om te vliegen dus:
Bouwen

Ik heb vorige week ook de Red Tail uitvoering gekocht bij Rc-rob.nl Ben bezig geweest met het toestel te weatheren, leuk resultaat. Het landinggear zit ook vast met 4 kleine schroefjes, zet die vast met lijm want anders vallen ze er misschien uit, dat probleem heb ik gehad. De elevator uitslag was niet super. Stuurstang boog bij max uitslag. Heb de Servo andersom gezet en weer een probleem minder. Duw de accu goed naar voren tot hij niet meer verder kan anders is je CQ niet goed. Verder een leuk toestel voor een leuke prijs. De snelheid valt mij alleen super tegen, mocht van mij veel harder gaan. Succes met vliegen!!!!

Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week ook de Red Tail uitvoering gekocht bij Rc-rob.nl Ben bezig geweest met het toestel te weatheren, leuk resultaat. Het landinggear zit ook vast met 4 kleine schroefjes, zet die vast met lijm want anders vallen ze er misschien uit, dat probleem heb ik gehad. De elevator uitslag was niet super. Stuurstang boog bij max uitslag. Heb de Servo andersom gezet en weer een probleem minder. Duw de accu goed naar voren tot hij niet meer verder kan anders is je CQ niet goed. Verder een leuk toestel voor een leuke prijs. De snelheid valt mij alleen super tegen, mocht van mij veel harder gaan. Succes met vliegen!!!!
Bedankt voor je tips.
Schroefjes vast zetten doe ik zeker, is iets wat ik ook bij mijn heli's altijd goed moet hebben.
Snelheid! Ja ze worden geleverd als schaalmodel dus de snelheid is ook schaal.
Wil je harder vliegen zou ik zeggen koop dan een toestel dat daar op gebaseerd is.
Ik hou het in ieder geval lekker bij schaalsnelheid.

Ik ben benieuwd hoe het straks zal vliegen.

Vandaag nog even een beetje geknutseld aan de Beautiful Doll.

Het plaatsen van de Control hoorntjes op de Elevator, Flap's, Ailerons en Rudder.

dscn1788f.jpg

Alle onderdelen zijn goed gemerkt en apart verpakt.

dscn1790p.jpg

De plaatsen waar de Control hoorntjes moeten komen zijn duidelijk gemerkt.

dscn1792e.jpg

dscn1797q.jpg

De Control hoorntjes op de Ailerons en Flaps

dscn1798pj.jpg

Ook op het Rudder moet er eentje komen.

dscn1808p.jpg

dscn1809y.jpg

Ook moesten er nog diverse Decals op geplakt worden.

dscn1805m.jpg

dscn1806d.jpg

En natuurlijk de Control hoorn op de Elevator

dscn1801e.jpg

dscn1803uh.jpg

Ik begrijp niet dat vele mensen in Nederland blijven kopen aangezien als je FMS in het buitenland koopt je zelfs met belasting stukken goedkoper uit bent.

.

Ik begrijp niet dat vele mensen in Nederland blijven kopen aangezien als je FMS in het buitenland koopt je zelfs met belasting stukken goedkoper uit bent.

Met het kopen van 3 vliegtuigen is de prijs ook netjes in NL. Ik heb nu een paar keer wat gekocht in het buitenland en gelukkig mocht ik bijbetalen, prijs nog hoog dan. Daarbij komt ook nog eens dat het ook niet erg is om een Nederlandse ondernemer te helpen met zijn bedrijf. De service bij Rc-Rob is super en levering was erg snel gezien hij de vliegtuigen niet op voorraad had.

Het is inderdaad ook mooi om met zo'n toestel schaal te vliegen maar een beetje meer power kan niet veel kwaad. Hij vliegt trouwens erg mooi en stabiel. Heb je je elevator goed losgemaakt? Ur97XgTXwUU[/media] P-51D Mustang V7 Build Review - YouTube

Kijk dit filmpje ook als je tijd hebt, misschien nog wat tips.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat filmpje niet die van de 1700mm stang ?

Ik begrijp wat je bedoelt met het steunen van Nederlandse ondernemers hoor, maar bijna 500 euro voor een 1700 mm FMS toestel vind ik nogal overdreven.

Ash.

Zomaar een mogelijk onnodige raad.
Mijn zoon heeft de Trojan van FMS, de 140 cm zilver versie Of is het E-Flyte, bij het uit de wagen halen stoote deze tegen de kofferrand, resultaat was dat het hoogteroer van het stabilo scheurde, het was gelijk weer inladen.
Hij heeft hoogte en richting nu van scharniertjes voorzien, alsook beide hoogteroeren voorzien met een in U geplooid stalen draadje.
Wil maar wijzen op de schuimverbinding tussen de roeren.
Wees er dus voorzichtig mee, zou zonde zijn van zulks mooie kist.

Johan.

Zomaar een mogelijk onnodige raad.
Mijn zoon heeft de Trojan van FMS, de 140 cm zilver versie Of is het E-Flyte, bij het uit de wagen halen stoote deze tegen de kofferrand, resultaat was dat het hoogteroer van het stabilo scheurde, het was gelijk weer inladen.
Hij heeft hoogte en richting nu van scharniertjes voorzien, alsook beide hoogteroeren voorzien met een in U geplooid stalen draadje.
Wil maar wijzen op de schuimverbinding tussen de roeren.
Wees er dus voorzichtig mee, zou zonde zijn van zulks mooie kist.

Johan.

Ik denk dat je geen een model tegen de kofferbakrand of wat dan ook moet stoten.
Zelfs een houtbouw kist zou schade kunnen oplopen.
Ook met mijn heli's en mijn andere vliegtuig let ik altijd op dat ik ze niet stoot.
Doe nooit te ruw met in en uitladen zullen we maar zeggen.
ook heb ik een 5de deur dus is in en uitladen iets makkelijker dan een kofferbak.
maar bedankt voor je raad.
Groet
Ronald

Het is inderdaad ook mooi om met zo'n toestel schaal te vliegen maar een beetje meer power kan niet veel kwaad. Hij vliegt trouwens erg mooi en stabiel. Heb je je elevator goed losgemaakt? [URL="
P-51D Mustang V7 Build Review - YouTube[/URL]

Kijk dit filmpje ook als je tijd hebt, misschien nog wat tips.
Deze filmpje ken ik staan zeker wat leuke en belangrijke tips in verwerkt.
Ik heb alles van Elevator tot Flaps en van Rudder tot Aileron zeker goed losgemaakt.
Gingen inderdaat eerst zwaar maar na een keer of 15 bewegen gingen ze lekker soepel,

Groet
Ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
De Elevator en Rudder zijn geplaatst.

dscn1816o.jpg

dscn1817b.jpg

Nog wat Decals aangebracht.
Het slechte weer en een weekje vakantie hebben ook zo zijn (bouw) voordelen.

dscn1821i.jpg

dscn1823r.jpg

dscn1824u.jpg

dscn1820i.jpg

Zo nu de main wing in elkaar zetten.

Groet
Ronald

Vandaag de Main Wing afgemaakt

dscn1845u.jpg

De Machine Guns geplaatst

dscn1846dc.jpg

dscn1850z.jpg

De Main Wings op de romp geplaatst.

dscn1828p.jpg

dscn1833cj.jpg

dscn1831f.jpg

De grote 4 blad propellor in elkaar gezet.

dscn1851fl.jpg

dscn1852w.jpg

dscn1854s.jpg

Nu alles aansluiten en afstellen.

Daarna wachten op mooi weer :( en de maiden ;)

Hij ziet er top uit!!! Is trouwens een leuk toestel om vliegklaar te maken.
Wij hebben gisteren ook met alle 3 de kisten gevlogen. Vriend van mij had de T28 gekocht waar eerst nog een 60 gram lood in de neus moest om de CG goed te krijgen.

img20130518wa0006.jpg

img20130518wa0004.jpg

Hier nog een klein filmpje

Remco, Rene & kevin flying FMS planes - YouTube
Zie net dat de cameraman niet heel goed werk heeft gedaan.

De p51 vliegt trouwens iets sneller zonder de external fuel tanks.

Back