Foam banden voor tapijt.

Oscar

verslagschrijvers
Voor een Tamiya zoek ik nog wat foambanden met super gripp.

Ik rij daarmee dan uitsluitend op een klein technisch tapijt circuit ( AMCC Alkmaar )

Nou heb ik nog weinig ervaring met bijvoorbeeld ellegi foam banden.

Die getallen zoals 27 sh en 40 sh wat betekend dat?
Ik zoek banden voor de standaard Tamiya zeskantmeneemer.
De zachtste en kleverigste soort!

Wat is een goed adres om een setje te bestellen?

Hoe hoger het getal hoe harder de band. De laatste keer op ede reden ze met 35 Shore banden rondom geloof ik.

Oscar zei:
Voor een Tamiya zoek ik nog wat foambanden met super gripp.

Ik rij daarmee dan uitsluitend op een klein technisch tapijt circuit ( AMCC Alkmaar )

Nou heb ik nog weinig ervaring met bijvoorbeeld ellegi foam banden.

Die getallen zoals 27 sh en 40 sh wat betekend dat?
Ik zoek banden voor de standaard Tamiya zeskantmeneemer.
De zachtste en kleverigste soort!

Wat is een goed adres om een setje te bestellen?

als het voor je F201 is dan moet je een nieuwe velg kopen en daar zelf banden op plakken. ( band insmeren in de binnering natuurlijk met bisontix--> velg insmeren met bisontix--> 10 minuten tot half uur laten drogen--> thinner in een kommetje doen--> met je vingers binnekant band met thinner behandelen--> velg door thinner halen--. band over de velg duwen en centreeren--> 1 dag laten uitharden--> afdraaien en klaar is Ke.......Oscar.

Zorg ook even voor een potje Jack de Gripper. Daar zit aan de dop tevens een kwastje zodat je je achterbanden kunt insmeren 15 minuten voordat je gaat rijden. Voorbanden 8 minuten voordat je gaat rijden gedeeltelijk insmeren ( achter helemaal ) 5 minuten voor je gaat rijden goed droogmaken--> je auto gaat als een speer over het tapijt met goede grip. 1:12 Corally Gold achterbandjes voor achter en Gold voor voor zal goed gaan. Eventueel silver voor.

succes ermee

Kijk dat is nou een duidelijke uitleg, kheb er ook nog wat van opgestoken, want hiervoor wist ik niet precies hoe je foam-bandjes moest lijmen.
Bedankt man!

Frans Heinsbroek zei:
[als het voor je F201 is dan moet je een nieuwe velg kopen en daar zelf banden op plakken. 1:12 Corally Gold achterbandjes voor achter en Gold voor voor zal goed gaan. Eventueel silver voor.

succes ermee

Passen die corraly 1:12 bandjes op die kleine F1 velgen ??
de binnen diameter is 36 mm en de buiten ongeveer 60 mm.

Frans Heinsbroek zei:
hmmmm,

een corally 1:12 achtervelg meet 35 mm

voorvelg idem

moet dus passen :)

Dat moet passen, een beetje rek zit er wel in neem ik aan.

Bedankt Frans !

Weet je ook de buiten maat ( moet je wel een nieuwe hebben denk ik ) ?

gaat het?, me auto is een stippe aan de andere kant!!

duidelijk nog nooit op een buiten cirquit geweest zoals de mach of velp !!!

dat baantje in alkmaar is echt niet zo groot hoor hans (maar zeker niet te klein trouwens ;) )

robert, rijd jij nou met 37 rondom?

want ik heb op ede dat ik Echt wel voor 1 graad harder moet anders is de wagen veel te zenuwachtig...
k reed eerst rondom 40 maar dit heeft al Mega grip. als ik de rijhoogte Ietsje tehoog afstel, laten we zeggen 5,5mm dan kiepert ie om in de bochten!
Zo ontzettend veel grip heeft dat

je moet eigenlijk een aantal shores inkopen, dan kun je wat expirimenteren. als je ze uit hong kong haalt zijn ze echt niet duur... onder de 20 euro voor een complete set
das tog zeker wel voordelig tegenover rubber banden!

k heb nog niet echt veel geprobeerd met smeermiddel op foam, 1 keer geprobeerd, niet echt veel gemerkt..., met rubber indoor werkt smeren ECht zwaar goed. 1 run Fantastische grip en daarna niet meer ;) opnieuw smeren dus ;)

Gr mark

Mark,

Ja ik heb toen destijds met 37Shore rondom gereden, Ik heb mijn banden laten snijden op 1,5graden Camber. Ik heb mijn banden daar niet gesmeerd. De auto reed perfect. Geen last van omrollen niets.
Misschien moet jij ze ook maar eens laten snijden?
Ik had toen ook mijn CG redelijk verlaagd op mijn auto. Ik moet wel opmerken dat ik het verschil met rubber niet zo super denderend vond. Natuurlijk heb je meer grip en stuurt de auto heel anders. maar de auto lag ook goed op rubber :|

Groet Robert

als je niet of nauwelijks merkt dat je meer grip hebt doe je het echt verkeerd. vergeleken met rubber banden moet je zoveel meer grip hebben dat je in 5 minuten 3 ronden meer kunt rijden.

Ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb.
Natuurlijk had ik meer grip, maar ik vondt het geen geweldige verbetering op mijn set-up. De set-up met rubber was al goed, hij werd iets beter met foam. Vandaar dat ik het niet een overweldigend groot verschil. Kijk wat mij ook tegenwerkt is het feit dat de Pro-4 aandrijf assen van "boter-aluminium" gemaakt zijn en ik met foam nog meer kans heb dat ze breken/slijten.

Foam heeft een berg meer grip, alleen ik zal er nu niet iedere keer direct op gaan rijden.

Groet Robert

Als je met je rubber setup op foam rijdt moet je ook geen wonderen verwachten :S

De 2 setups zijn compleet verschillend.

wat zijn de grote verschillen tussen de foam en rubber setup?

k heb zelf al:

Veeel hardere veren bij een foam setup, daarmee ook een andere camber, en t rollcenter ook wat hoger, voor minder roll en minder kans op traction roll. maar k vraag me af wat je dan moet doen met de demper posities, en dingen als downstops, ackermann, antidrive, kickup, enz enz, dat soort kleine dingentjes...

k heb nog een fk04

k heb ze al bekeken maar ze zijn tog nog best verschillend...

k zoek een setup dus waar ze met een one-way rijden. dat schijnt zeer goed te gaan als je je auto ernaar afsteld maar dat doen ze dus niet in las vegas...

neeh maar ik heb dus op t xray forum gelezen dat t best snel kan gaan, Veel stuur bij t inkomen van de bocht en weinig bij t uitgaan van de bocht maar dat heb ik nu niet echt meer omdat ik een shore harder rijd voor...
mss een idee om een diff te kopen, alleen moet ik ff wat rustiger aan doen met mijn uitgaven :S

Back