Foambanden voor 1:10 toerwagens?

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Erikderaaf, 27 sep 2005.

  1. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    Aangezien het winterseizoen weer voor de deur staat, en ik wat setjes foam zoek om op rond te komen heb ik een aantal vragen

    - Op veel banden staat aangegeven of ze voor voor of achter zijn, terwijl ze ooit dezelfde maat en shore rate hebben, wat is dan hier het verschil tussen?

    - Op mijn trf415 heb ik nu 24mm CS27 rubber, welke maten zijn gebruikelijk voor foam? ik zie 26mm, 28mm en 30mm.
    Aangezien ik 24mm maar net op mijn auto kan krijgen ben ik benieuwd..

    - Wat zijn nou dé merken op foam gebied? Ik zie o.a. GRP, Corally, Team orion en heb ook goede dingen over jaco gehoord.
    Mij is reeds verteld dat de banden van orion (fresh kicks) het erg goed doen.
    Wat denken jullie?
     
  2. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    De meeste foam banden zijn denk ik voor de Brandstof auto's die dus vaak voor met 26mm rijder en achter met iets bredere de 28mm of 30mm.

    Ik durf niet te zeggen of de foams ook voor elektro te krijgen zijn in 24mm ofzo.
     
  3. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    ik gebruik rondom voorbanden van ellegi wat voor de brandstofwagens dus de voorbanden zijn. 0ftewel 26mm.
     
  4. Ik heb ook elligi's 26 mm. voor een andere hardheid dan achter.
     
  5. Blade_3

    Blade_3 Guest

    het worden waarschijnlijk ellegi's he erik, 26mm alleen de shore moeten we nog ff over kletsen..

    35
    37
    40
    42
    45
    verschillende banden voor voor en achter.


    wat valt aan te raden?

    greetz Mark
     
  6. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    26 mm Jaco's gelijmd op velg. Ga voor de dubbel pinks ( achter ) en dubbel pinks/orange voor de voorkant ( ook 26 mm ). Rij ze niet te groot want dan gaat het voor geen meter. Zorg ook voor de hardste veren die je kunt vinden voor en achter 1 of 2 (veer gradaties ) zachter. Een 3 mm chassis of dikker en stijf bovendek zijn zeker aan te raden. Een (te) flexibele auto met foam banden gaat absoluut niet en zal overal omslaan.

    Marc Rheinard ( Tamiya 415 MSX )heeft afgelopen weekend de ICC gewonnen ( in Las Vegas ) en reed met een 4 mm chassis wat speciaal voor deze race gemaakt was.

    Jilles Groskamp stond TQ met zijn Xray T1 FK05. Marc kon in de kwalificaties niet aan Jilles en zijn auto tippen. In de finale ging Jilles zijn auto niet zo goed en die van Marc was net iets beter.
     
  7. Blade_3

    Blade_3 Guest

    omslaan in de zin van een complete body roll of gewoon uitbreken?

    waar zijn goedkoop jaco's te halen?

    greetz Mark
     
  8. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    Nee: grip roll

    Voor Jco banden moet je je dealer/LHS/winkelier vragen.
     
  9. Blade_3

    Blade_3 Guest

    dat is dus het grip krijgen van de foam band en het daarna ineens verschieten van de band om het weer opnieuw te doen. een beetje hoppen in de bocht. hierbij vervormd het shuim volgens mij ook best veel
    k heb gelezen dat je dit kunt verminderen door de zeikant van de foam in te smeren met dikke CA lijm, werkt dit ook echt? en zou t dan helpen bij wat grotere banden?

    gr mark
     
  10. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    ik snap niet wat je nu bedoeld in het eerste gedeelte van je antwoord. Dat met die superlijm werkt wel, maar ook alleen weer bij kleine bandjes.
     
  11. met de griproll word volgens mij bedoelt dat je zoveel grip hebt dat uitbreken er niet bij is !!! als je auto dus niet stijf genoeg is geveerd duikt ie aan 1 kant helemaal in en daarna rolt ie letterlijk over z`n dakkie ;) ik heb het al vaak meegemaakt ;) op tapijt met ellegi`ss
     
  12. Blade_3

    Blade_3 Guest

    dat wat ik beschrijf heet traction roll. het stuiteren over de banden zegmaar...
    wat jij dan denk ik bedoeld is het omslaan van de auto zodat ie op zun kop komt en een lekkere roll maakt...

    maaruh faster>you, je hebt dus ontiegelijk veel grip met de ellegi's? k ben er van plan een boel te kopen voor op ede. welke harheden raad je me aan om lekker te kunnen gassen(ook op andere banen...)
    oja, harde veren heb ik zeker wel, een setje rode veren van xray, hard zat ;)?
    gr Mark
     
  13. ehhmm ede ?? is dat asfalt ??? dan raad ik je zachte aan ongeveer 35 shore maar daar heb ik nooit mee gereden, wij rijden op tapijt en wat voor shore ik gebruik houd ik nog ff voor me ;)

    aangezien ik in het verleden heb geleden onder de voorkennis van anderen .... ik nl. dat ik voor dit seizoen een behoorlijk voordeel heb door mijn banden .. de meeste rijden met cs 27 / css a en smeren met jack de Fl*^$&% dat gaat ook prima op het tapijt maar de banden olie helpt maar even en ik moet 1 rondje opwarmen en dan kan ik lekkel rollen

    en niet tot op het dak maar meestal meteen 3 a 10 x over de kop :)
     
  14. Ede is ook tapijt. :wink:
     
  15. het nadeel bij foambanden is toch wel dat ze eerder stuk gaan, maar opzich zou ik wel willen weten hoe foam rijd..
    zijn die banden nou goedkoper dan cs-27?
     
  16. PeterCr

    PeterCr

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    85
    Hoezo gaan ze eerder stuk?

    De slijtage is minder (nou ja je kunt er volgens mij langer mee rijden) dan bij rubberbanden, waarbij na 2 - 3 runs het beste eraf is.

     
  17. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik denk dat ie bedoelt bij een aanraking van de rand in het circuit dat je eerder happen in je foams heb.
     
  18. Blade_3

    Blade_3 Guest

    jah het beste is er af na 2 a 3 ronden maar daarna kun je nog heel lang, minstens 20 runs ermee rijden, cs27 ...

    k weet wel dat foam op asfalt heel snel gaat, hoe is dat op tapijt, slijt dat het rijden op tapijt snel of valt dat wel mee.

    ennuh peter, is het niet zo dat het beste van een band een beetje zit in het rubber, omdat dat nog een beetje plakt uit de verpakking?

    gr mark
     
  19. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
     
  20. Blade_3

    Blade_3 Guest

    ejj, doe de volgende keer een andere kleur dan rood :lol: nu lijkt t alsof ik wa fout doe :wink:

    txh voor de tips, maar welke maat is dan ongeveer goed voor op ede? k heb niet echt zin om ze helemaal kort te wieken, ze moeten wel eenbeetje goed mee kunnen gaan he
     

Deel Deze Pagina