foamboard voor flitetest scratch build

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door dionio, 29 jul 2014.

  1. h1975

    h1975

    Lid geworden:
    5 aug 2013
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Tilburg, Netherlands
    YES! Zie de year end recap van Flitetest op youtube. Ze gaan Dollartreefoam leveren "overseas". Beter!

    http://youtu.be/SB905B4d6HI
     
  2. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    Ik hoop dat ze een beetje opschieten met die levering in de EU! Voor juni zou ideaal zijn.
     
  3. dionio

    dionio

    Lid geworden:
    25 jul 2011
    Berichten:
    14
    Ik merk dat de gemaakte sets van mij gewoon net te zwaar zijn. Op 2s vliegt de flyer maar net. En de FT delta doet het op 3 s maar net. Maar moet veel snelheid houden. Depron in de buurt kan ik nergens vinden. En lijkt me toch wat slap. Iemand nog suggesties?
     
  4. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Dat licht aan de manier van bouwen de dikte van de schuimplaten en de gekozen setup.
    Door ervaring leer je waar je moet versterken en waar niet.
    Lees bouw verslagen en volg de instructies of stel gewoon vragen bij het onderwerp beginners of Indoorvliegen / Parkflyers en bekijk ontwerpen van anderen.
    Wat is in de buurt en en hoe weet je dat het wat slap is?
    Probeer het eerst eens en sta open voor verbeteringen.;)

    Nog iets voor je gevonden.

    [223406] flite-test-board
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Ik had laatst op een verloren middag uitgezocht wat dat Dollar Tree Foam was aan deze kant van de grote plas.

    - Even opnieuw gepost want het ddos monster had deze post vernacheld.
     
  6. KaiWissink

    KaiWissink

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Enschede
    Gebruik voor al mijn FT modellen foamboard en heb hier totaal geen problemen mee.
     
  7. Didier Neefe

    Didier Neefe

    Lid geworden:
    10 jul 2011
    Berichten:
    263
    Locatie:
    Voorburg
    Ik heb met school de FT boxcar gebouwd en was indd erg slap kwa vleugel flexibiliteit (met depron) maar het vloog leuk! Verder wil ik nog de Viggen bouwen (niet de FT viggen maar met blue foam), de Ft-3D, misschien ook wel de Guini Pig of de mini daarvan en de Punjet lijkt me ook we wat, ook zit ik nog te wachten op de plans van de shinden die lijkt me echt heel gaaf! Maar ik denk dat ik deze ga maken van depron (6mm en 3mm) versterkt met karbon staafjes/buisjes/strookjes.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  8. sybren333

    sybren333

    Lid geworden:
    10 dec 2014
    Berichten:
    181
    Locatie:
    Assen
    Ik wil misschien een ft 3d of viggen bouwen in de vakantie en ben net ff gaan kijken naar foamboard. Ik vond deze belgische forumpost van iemand die een paar modellen had gemaakt. Hij gebruikt foamboard van de website www.foamboarden.nl. Hij zegt dat dat foamboard hetzelfde gewicht heeft als het dollar tree foamboard. Voor ongeveer €10 zonder verzendkosten heb je deze 10 a3 platen van 5mm. Is dit goed spul denken jullie?
     
  9. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    30x40 cm platen lijken me nog al klein.
    Hangt er dus van af hoe groot jouw vliegtuig moet worden.
    Bij een goede bouwtekening staat ook wat voor materiaal gebruikt is dus bekijk eerst eens een aantal goede ontwerpen.
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1333878
     
  10. sybren333

    sybren333

    Lid geworden:
    10 dec 2014
    Berichten:
    181
    Locatie:
    Assen
    Je hebt ook a2 formaat (40x60) maar dan krijg je direct 20 platen ipv 10 en betaal je €40. Zoals ik zei wil ik misschien een van flitetest bouwen en dat soort foam gebruiken. Een vliegtuig wordt ontworpen voor een bepaald materiaal en een ander materiaal kan gemakkelijk problemen veroorzaken.
     
  11. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Eerst keer i.d.d. niet te veel tegelijk kopen.
    Eerst kijken waar je het liefste mee werkt.
    Ik heb tientallen schuimpjes gebouwd en merk dat je al snel je eigen bouwmethodes ontwikkeld.
    Met schuim kan je je niet snel een buil vallen want het is ongeveer het goedkoopste materiaal wat er is voor vliegtuigbouw.
    Dus lekker beginnen en zien waar het schip strandt en voor moeilijke vragen is er altijd nog dit forum.
    Bedenk altijd hoe sterker hoe zwaarder en sneller en hoe harder de klap bij een crash.
    Met papier is moeilijker te repareren en hoe lichter hoe beter het vliegt bij weinig wind.
    Bij meer wind is wat extra gewicht geen probleem maar dan heb je ook weer meer vermogen nodig.;)
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2015
  12. KaiWissink

    KaiWissink

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Enschede
    Resultaat na een avond snijden en lijmen...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      287,2 KB
      Weergaven:
      486
    MikeMohawk en Martin49 vinden dit leuk.
  13. Lars rc

    Lars rc

    Lid geworden:
    23 nov 2014
    Berichten:
    25
    Ik had 2 maanden geleden ook de ft racer van flite test gemaakt, ik had deze van 6 mm depron gemaakt.
    Ik had deze platen ( ik had er meteen 4 gekocht ) van de website:

    https://1001vloerenoutlet.nl

    Ze verzenden de platen met dikke bescherming dus geen kans op beschadiging
     
  14. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Dit is mijn BabyBlender na een paar avonden creatief bezig zijn:

    [​IMG]

    5mm Foamboard van Peter van Ginkel en een lekker opvallend kleurtje :)
    Nog niet gevlogen i.v.m. de harde wind van de week.

    Dat Foamboard is super-stevig en makkelijk te verwerken, valt me niks tegen. Ik had haar uit 3 platen van 50x70cm kunnen halen als ik het wat krapper had uitgetekend (en de staart niet 2x had verkloot).
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2015
    bel10 vindt dit leuk.
  15. tricopter

    tricopter

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Tholen
    Even een vraagje tussendoor, moet je die building plans van die ft old fogey op a3 printen? En welke dikte depron moet ik gebruiken?
     
  16. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    De tiles (tegel uitvoering van het bouwplan) staat op A4 en kan je dus zelf printen op A4. De volledige versie (full version) moet je bij een drukker laten printen want die is groter dan A3.

    Je hebt 5mm depron nodig en lamineer dan met breed plakband om de vouwen (A en B fold) er mooi in te krijgen.
     
    Sickboy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina