Focke Wulf 190-D van Graupner

Ik ben van plan deze kist te kopen, maar zou graag contact hebben met mensen die deze kist al kennen.
Met name de keuze van de motor is voor mij een vraag. Als ik het model zo bekijk en het gewicht (+/- 4800gr.), dan lijkt hij mij goed te vliegen met een 15cc viertakt, maar Graupner biedt een versie aan compleet met een OS 120AX 2-takt; is dat niet wat veel?
Graag de mening en ervaring van jullie!

Hmmm... ik heb gezocht maar ik kan niet veel vinden over deze FW190 van Graupner. Wel een hoop parkflyers in dit model. de website van Graupner laat me hierin in de steek omdat de snellinks niet werken.

Waar heb je die kist gezien?

Mzzl,

Tjen

Een 5 kiloo schaalkist zoals de FW met een OS 120AX is flink overpowered.
De 15cc 4-takt zou voldoende moeten zijn, 20cc 4-takt zou ook nog kunnen.

Vergelijk maar eens met de Top Flite modellen die zijn ook allemaal rond de 5 kilo en vliegen voornamenlijk met 15 tot 20cc 4-takt motoren rond.

khad er ergens eens een topic van geopend onder brandstof vliegtuigen, daar staat een hoop info over, uiteindelijk niet gekocht, de kist is veel te zwaar gebouwd, snelle landings etc, maar vliegeigenschappen zijn dan wel vrij goed... :)

Ik heb zelf een FW190D van TopFlite, ook met een gewicht tussen de 4,5 en 5kg. Ik had daar eerst een OS91FX op staan die welliswaar 9 jaar oud was, maar die had toch wel moeite met deze kist. Kan zijn vanwege de leeftijd, maar stijghoeken van 45 graden lukte al bijna niet. Power heb je juist nodig bij correcties in de landing. Als je een keer bounced van het veld of je vangt te snel af win je hoogte, maar verlies je snelheid. En dan beginnen de problemen; die had ik dan ook met de OS. Op zo'n moment moet je met een tikje gas weer snelheid kunnen maken. Ik heb nu gekozen voor een Saito 125a. Deze heeft het gewicht van een OS91FX alleen 5,5cc meer inhoud en dus ook meer power. Vliegt voortreffelijk en je hoeft ook niet (altijd) volgas te vliegen.

Regards
Barney

Hallo ,heb zelf nu twee topflite modellen gevlogen,een met een 15cc 4t en eentje met
een 20cc 4t.
zou zeggen omdat de focke wulf een dikke romp heeft 20cc 4t de beste keuze is,15cc
moet ook kunnen.
ik zelf heb dan alleen Os motoren,deze zijn toch duidelijk sterker en beter,wel ietsje duurder!

Back